Piepende remmen

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:cool2:
BLACKSTROMER schreef: 01 mei 2020, 19:30 Ik ben juist blij dat mijn remmen piepen.... dit is gewoon de beste bel . Onmiddellijk gaan voorliggers aan de kant.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

De remmen van mijn 2 weken oude st1 piepten ook nogal en ik vind zoiets verschrikkelijk goedkoop klinken bij zo'n dure fiets. Gisteren de originele tektro blokken verwijderd, beetje opgeschuurd en daarna ontvet als zo ook de schijven. (ontvet niet geschuurd :lol: ) Daarna opnieuw ingeremd en tot nu toe piepen ze niet meer ...
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Max Cady schreef: 06 jun 2020, 10:28 De remmen van mijn 2 weken oude st1 piepten ook nogal en ik vind zoiets verschrikkelijk goedkoop klinken bij zo'n dure fiets. Gisteren de originele tektro blokken verwijderd, beetje opgeschuurd en daarna ontvet als zo ook de schijven. (ontvet niet geschuurd :lol: ) Daarna opnieuw ingeremd en tot nu toe piepen ze niet meer ...
De schijven mag je in feite ook wat opschuren hoor. Wil ook al eens werken.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Tenminste in de auto en motor wereld dan ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Max Cady schreef: 07 jun 2020, 14:17 Daar heb ik nog nooit van gehoord. Tenminste in de auto en motor wereld dan ..
https://www.youtube.com/watch?v=mXQxLK6z5WA&t=330s
ST3 black 983wh
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Ik heb ook een filmpje gezien op YouTube dat als je eenmaal een keer geremd heb met een schijf waar vet op zat dat je de brakepads wel weg kon gooien omdat het vet door de hitte naar binnen trekt
Opschuren hebt wel als je ze verglaasd hebt maar ik denk niet dat dat bij fietsen voor komt , bij motorfietsen wel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Supertjeduc schreef: 08 jun 2020, 18:30 als je ze verglaasd hebt maar ik denk niet dat dat bij fietsen voor komt
Ik weet wel zeker van wel. Al helemaal bij SP's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Remmenreiniger, afschuren en na een week of een keer je fiets wassen/regenbui piepen ze weer :ay
Bepaalde klanten hoor je er altijd over; schuine randen aan de blokken, ontvetten, licht koperpasta aan de achterzijde op de voeringdrager, uiteindelijk andere blokken.

Verglazing kan wel optreden, dan is meestal sprake van overbelasting tijdens de "inloopfase" sommige mensen krijgen zelfs CarbonLorraine blokken binnen 200km aan het piepen deze blokken kunnen niet verglazen maar wel zeer hoog piepen :cool2:
Schijven schuren ben ik geen voorstander van ik betwijfel dan ook af dit effect heeft op het remgedrag.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 08 jun 2020, 19:25 Schijven schuren ben ik geen voorstander van ik betwijfel dan ook af dit effect heeft op het remgedrag.
Als je lang genoeg schuurt heeft het zeker effect op je remgedrag :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

WFVst5 schreef: 08 jun 2020, 19:25 Remmenreiniger, afschuren en na een week of een keer je fiets wassen/regenbui piepen ze weer :ay
Bepaalde klanten hoor je er altijd over; schuine randen aan de blokken, ontvetten, licht koperpasta aan de achterzijde op de voeringdrager, uiteindelijk andere blokken.

Verglazing kan wel optreden, dan is meestal sprake van overbelasting tijdens de "inloopfase" sommige mensen krijgen zelfs CarbonLorraine blokken binnen 200km aan het piepen deze blokken kunnen niet verglazen maar wel zeer hoog piepen :cool2:
Schijven schuren ben ik geen voorstander van ik betwijfel dan ook af dit effect heeft op het remgedrag.
Dit klinkt als iemand die er verstand van lijkt te hebben en dat bedoel ik niet sarcastisch .. Ik zou toch erg graag van dat gepiep af willen want ik vind het goedkoop klinken. Hoe kom ik er vanaf? Andere remblokken? En zo ja, welke? Dat ze duurder zijn en/of sneller slijten etc boeit me niet. Ik wil van het gepiep af!
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Plaats reactie