Piepende remmen

Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Ahoy, Freddy, ben vandaag weer met de St1x (ja na 10 jaar elke bladerenperiode uitkijken in de bocht en hup daar lag ik op de rechterzijde, achterlichthouder stuk, bagagerek gebogen-gelukkig casco verzekerd, en pijnlijke heup).
Enfin ik ga t eens proberen!
Gegroet,Wim
St7
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai. Jep, die bladerenzooi blijft enorm uitkijken! Sterkte met je herstel!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Dank je, t gaat al beter, heb de remproef gedaan en t help wel, maar niet piepvrij.
Groetjes Wim
St7
Muiske
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 feb 2020, 17:32
Locatie: Genk, Limburg, België

Het piepen van de achterrem lijkt dus "normaal" bij Stromer te zijn als ik deze reacties lees :roll: .
Mijn St1x heeft nu 650km en het wordt precies alleen maar erger.
Gisteren dan maar eens de remschijf opgeschuurd alsook de blokjes.
Ik heb aan de blokjes ook schuine kanten geschuurd, dit helpt meestal bij personenwagens om het piepen tegen te gaan maar het piepen is niet weg enkel minder :bh: .
Nu eens nieuwe blokjes proberen met kevlar die ik heb liggen van mijn MTB en zien of dit beter is. Ik heb gezien dat de originele blokjes koper bevatten en misschien dat dit het piepen veroorzaakt?
Om er nu al een nieuwe remschijf op te zetten vind ik zonde en ik veronderstel dat dit niet onder de garantie valt?
Huidige SP: Leasing ST3 2023 Pinion, 983W accu, Stromer/Wren verende voorvork,
Vorige SP: ST1x 2019, 618W accu, Stromer/suntour verende voorvork, 16000km.
Vorige SP: R&M Roadster Touring HS 2017, 500W accu, 12500km
W/W 11km enkel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je de remmen als eens uitgeblazen met perslucht ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Muiske schreef: 01 mei 2020, 12:28 Het piepen van de achterrem lijkt dus "normaal" bij Stromer te zijn als ik deze reacties lees :roll: .
Ik heb wel een andere fiets, maar de mechaniek is ongeveer hetzelfde denk ik.
Ik heb dit ook soms, meestal tijdens of na regen. Ik heb dat probleem vooral met mijn voorrem.
Heb je al eens geprobeerd om gewoon los door dat gepiep heen vrij hard door te remmen tot stilstand, een aantal keer na elkaar?
Daarvoor remde ik gewoon zachtjes telkens het nodig was en dan bleef dat gepiep, eerder getuut aanhouden.
Bij mij helpt dat altijd en na een keer of 2 - 3 optrekken en dan hard door remmen is dat gepiep verdwenen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Muiske schreef: 01 mei 2020, 12:28 Het piepen van de achterrem lijkt dus "normaal" bij Stromer te zijn als ik deze reacties lees :roll: .
Mijn St1x heeft nu 650km en het wordt precies alleen maar erger.
Gisteren dan maar eens de remschijf opgeschuurd alsook de blokjes.
Ik heb aan de blokjes ook schuine kanten geschuurd, dit helpt meestal bij personenwagens om het piepen tegen te gaan maar het piepen is niet weg enkel minder :bh: .
Nu eens nieuwe blokjes proberen met kevlar die ik heb liggen van mijn MTB en zien of dit beter is. Ik heb gezien dat de originele blokjes koper bevatten en misschien dat dit het piepen veroorzaakt?
Om er nu al een nieuwe remschijf op te zetten vind ik zonde en ik veronderstel dat dit niet onder de garantie valt?
Bij eerste gebruik stevig inremmen lost dit meestal wel op. Na 650 km werkt dat truukje niet meer. Andere tips staan allemaal wel zo'n beetje in dit topic, maar een lichte piep (zeker in de regen) hou je bijna altijd wel.

Hou er rekening mee dat niet alle remblokken geschikt zijn voor de hoge snelheden/wrijving van een SP.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 01 mei 2020, 13:00
Muiske schreef: 01 mei 2020, 12:28 Het piepen van de achterrem lijkt dus "normaal" bij Stromer te zijn als ik deze reacties lees :roll: .
Ik heb wel een andere fiets, maar de mechaniek is ongeveer hetzelfde denk ik.
Niet helemaal. De ST3 heeft andere, grotere remschijven dan de ST`1 X. Het piepen op de ST1 X is vele malen erger en gebeurt (is tenminste mijn ervaring met de ST1 X die ik heb gehad), met name aan de voorrem onder bijna alle omstandigheden als ze niet goed zijn ingeremd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Muiske
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 feb 2020, 17:32
Locatie: Genk, Limburg, België

Golvas schreef: 01 mei 2020, 12:47 Heb je de remmen als eens uitgeblazen met perslucht ?
Jawel, zonder resultaat.
Huidige SP: Leasing ST3 2023 Pinion, 983W accu, Stromer/Wren verende voorvork,
Vorige SP: ST1x 2019, 618W accu, Stromer/suntour verende voorvork, 16000km.
Vorige SP: R&M Roadster Touring HS 2017, 500W accu, 12500km
W/W 11km enkel
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Ik ben juist blij dat mijn remmen piepen.... dit is gewoon de beste bel . Onmiddellijk gaan voorliggers aan de kant.
m2ss180
Plaats reactie