Accuklep sluiten zonder dat de accu erin zit?

arnolphus
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:13

Beste Stromer experts,

recent heeft mijn vriendin een ST1X 2018 aangeschaft. Gisteravond lukte het ons niet om de accuklep te sluiten van de fiets die op straat stond, terwijl de accu binnen aan de lader zat. Ik woon 4 hoog in Amsterdam en wil graag de klep dicht hebben voordat er regen ed. naar binnen komt. De accu kan ik dan naar boven tillen en aan de lader zetten.

Vraag:

Hoe kan ik de accuklep sluiten (dat die dichtblijft) zonder dat de accu erin zit?

Enorm bedankt alvast!
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik gebruik twee elastiekjes die ik aan elkaar geregen heb zodat aan elke kant een lus zit.
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Een GSM houder voor lopers die je om je arm strapt (velcro) past ook en is nog redelijk decoratief !
Enkele euro's bij de Action ...
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
arnolphus
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:13

Dank voor deze snelle reacties.

Begrijp ik hieruit dat dit 'niet mogelijk' is om de klep te sluiten als de accu binnen wordt opgeladen??? :shock:
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

arnolphus schreef: 11 jun 2018, 15:35 Dank voor deze snelle reacties.

Begrijp ik hieruit dat dit 'niet mogelijk' is om de klep te sluiten als de accu binnen wordt opgeladen??? :shock:
Correct.

Je kunt ook overwegen dit te kopen. Door deze dummy in je fiets te doen wil de klep wel sluiten.

http://www.vanzijptechniek.nl/product/b ... y-stromer/
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Lomito

Of je neemt contact op met Jroen als de link niet werkt...

Even een kleine toelichting want nu ik zelf ook een dummy gemaakt heb weet ik hoe de accudeur sluit. Je moet je voorstellen dat de bovenkant van de accu, met dat handvat, onderdeel is van het sluitmechanisme van de accudeur.
Zonder accu kan de deur dus niet in het slot vallen. De dummy is niets anders dan een voorwerp dat de bovenkant van de accu nabootst en zo het sluitmechanisme doet werken. Het gaat om een schijfje van 7x7x2 centimeter dat op de bovenrand van de accudeur wordt waarna de deur met dat schijfje gesloten kan worden. Gemakkelijk mee te nemen in de fietstas, neemt nauwelijks ruimte in en kost geen drol (als je het zelf maakt).
arnolphus
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:13

Dank voor deze toelichtingen, die zijn erg waardevol. Het verbaasd me echter zeker niet minder.

Ik kan m'n hoofd er maar lastig omheen krijgen dat zo'n (peperdure) fiets niet volledig afgesloten kan worden en op straat (of zonder een afdak) kan blijven staan, terwijl de accu binnen wordt opgeladen (het laden dat een paar uur in beslag neemt). Het lijkt wel een design flaw die ze hebben gemaakt. Of wellicht zijn de ontwerpers nog nooit in Amsterdam geweest? :?: :?: :?:

(Ik kom dan ook nog maar net kijken in deze stromer wereld, maar dit begrijp ik niet zo goed.)

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die dit onpraktisch vindt en daarom erg fijn dat mensen de moeite hebben genomen om deze tool te fabriceren! :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

arnolphus schreef: 11 jun 2018, 18:43 Dank voor deze toelichtingen, die zijn erg waardevol. Het verbaasd me echter zeker niet minder.

Ik kan m'n hoofd er maar lastig omheen krijgen dat zo'n (peperdure) fiets niet volledig afgesloten kan worden en op straat (of zonder een afdak) kan blijven staan, terwijl de accu binnen wordt opgeladen
Kortom: het is gewoon een enorme design fout. Helaas zit de ontwerp afdeling wat vaker met het hoofd in de wolken en zijn ze vooral bezig met hoe mooi het is en weinig met hoe praktisch...
Dat mooi is dan welliswaar supergoed gelukt wat mij betreft, maar voor mij zouden ze net wat vaker een compromis mogen opzoeken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Stromer heeft volgens mij nooit voorzien dat hun fietsen vooral verkocht zouden worden aan forensen die vooral snelheid, actieradius en gebruiksgemak belangrijk vinden. Het product wordt eerder in de markt gezet als speeltje voor mensen die er vooral graag mee gezien worden, dus mooi-weer-rijders in hun zakelijke hipsterpakkies, niet de dagelijks door weer en wind forensen met tassen vol regenkleding, handschoenen en kettingslot.
Golvas

Ik ga voor velcro, klaart de klus op meest betrouwbare manier.
Plaats reactie