Wel interessant om te lezen dat het tekstje dus idd kan veranderen, tot nu toe alleen nog maar "zeer goed" zien passeren.Marco Verkerk schreef: ↑17 mei 2018, 22:52 Een collega van mij heeft met zijn ST2 814 watt nu 28.000km gereden. De accu conditie is goed. Maar ja hoeveel % is goed of zeer goed van de oorspronkelijke 100%?
Stromer accu, na 10.000 km
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
- RRRRonald
- Pro
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
- Locatie: Houtem
- Merk SP: Stromer ST1X
- Km-stand: 17000
Behoud van je accu is laden, laden en nog eens laden. Mijn vorige fiets was een 45km/R&M met 400w Bosch accu (ok niet helemaal vergelijkbaar). Ik heb er in 3 jaar 20.000 km op weggefietst en na die drie jaar was de capaciteit amper 10% teruggelopen. Ik was wel zeer consequent met laden, al had ik maar 4 km gereden hing ik hem altijd weer aan de lader. Aan kou had ie wel een hekel, vooral bij temperaturen onder 0 liep ie snel terug, maar als het dan weer warm werd was de capaciteit weer normaal. Denk dat je met goed en consequent laden zeker 5 jaar met zo’n accu kan doen bij normaal (6 a 7000km p/j) gebruik.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die 1.000 laadcycli dat gaat om volledige cycli. Is je accu 50% leeg en je laadt weer op tot 100%, dan is dat een halve laadcyclus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bij mij is het ook thuiskomen en gelijk aan de lader. Er is niets zo vervelend als te vertrekken met minder dan 100% accucapaciteit.