Foutcode 210280

Plaats reactie
eric
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:35

Vandaag tijdens het naar huis rijden viel mijn ondersteuning plots weg en kwam er een foutcode op het scherm, deze verdween voordat ik ze kon lezen.
Ik ben gestopt en heb de fiets uitgezet en terug aangezet en verder gereden.
Na een paar 100m gebeurde het zelfde, opnieuw fiets uit en aan gezet en ben toen zonder problemen thuis geraakt (ongeveer een 6km en vlot terug tussen de 42 en 45km/h)
Eenmaal thuis heb ik naar de foutcodes gekeken en 2x dezelfde foutcode erin 210280 het uur vermeld bij de foutcodes klopt met het uur dat de ondersteuning weg viel.
Weet iemand wat deze foutcode 210280 wil zeggen?
Ik heb ondertussen 200km met de fiets gereden en geen problemen gehad ik haal telkens vlot 42tot 45km:h en kan dat gedurene de gehele rit naar en van het werk aanhouden 22,3km enkel.
Ik haal telkens een gemiddelde rijsnelheid van 39a40km/h (trap zelf wel redelijk bij en steeds in hoogste stand)
Laatst gewijzigd door eric op 11 apr 2018, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ken wel de foutmelding 210281. Dat is 'm bijna, maar toch niet helemaal... Ik zou het probleem aan je dealer voorleggen. En ik ben benieuwd naar het antwoord, want ik verzamel de foutmeldingen van Stromers in dit topic (dus als je dit zou willen delen, dan graag!):

viewtopic.php?f=8&t=425

Even voor de zekerheid: je hebt een ST1 X 2017. Op de ST1 X moet een extra "busje" over de achterwiel-as geplaatst zijn. Weet je of dit busje er bij jou op zit? In onderstaand topic vind je foto's van het busje bij mijn ST1 X:

viewtopic.php?f=15&t=157#p1092
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
eric
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:35

Morgen ga ik naar de dealer en ik meld het hier zeker als ik weet wat de foutcode is.
Het busje is besteld en ik mocht van de dealer er mee verder rijden, er is me verzekerd dat het geen kwaad kon zolang het wiel niet gedemonteerd werd.................
Indien er toch iets stuk mocht gaan dan was het onder garantie is me gezegd..............
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt wat je dealer zegt: het ontbreken van het busje kan inderdaad geen kwaad, mits het wiel nu correct gemonteerd is (en na eventuele demontage weer correct wordt teruggeplaatst. Het busje is er alleen voor om te voorkomen dat het achterwiel per ongeluk verkeerd wordt geplaatst, meer functie heeft het niet.). Ik vind het in ieder geval geruststellend dat jullie dit besproken hebben, en dat de dealer hierover goeie en duidelijke toezeggingen heeft gedaan.

Succes met het zoeken naar een oplossing, ik hoop dat het meevalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
eric
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:35

Ik heb vandaag met de dealer gebeld en hem de foutcode doorgegeven.
Hij ging contact opnemen met stromer en we hebben afgesproken dat ik de fiets vrijdag binnen breng dan heeft hij een week de tijd om alles in orde te brengen want ik ga een week met vakantie dan.
Volgens mijn dealer mag ik er nog mee fietsen, vandaag ben ik met de auto naar het werk gereden maar morgen ga ik terug met de fiets.
Hopelijk laat hij me morgen niet in de steek.
Van zodra ik weet wat er juist mis is dan post ik het hier
eric
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:35

Sorry voor de late reactie.
Ik heb mijn fiets ondertussen terug maar de dealer kon mij niet vertellen wat deze foutcode inhield.
Ze was op afstand door stromer gereset en bijgewerkt.
Op de FB pagina van stromer is gemeld dat de foutcode iets met de halssensoren in of van de motor te maken zou hebben.
Golvas

Dan is het nu afwachten of het daarmee opgelost is ...
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ik heb deze code ook gezien vorige week, net na hij terug was van de dealer om krimpkous aan te brengen. Eerste dag, reset gedaan en niet meer gezien.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik heb de afgelopen week ook regelmatig de foutcode W 210280 gehad. In het begin allen de foutcode maar later problemen met het laden van de accu aan de fiets. Op de display het bekende driehoekje met de fiets.

Nieuwe software gepusht door de dealer maar geen verschil. Accu buiten de fiets ging wel maar ik moest, voordat het laden uiteindelijk ging, soms wel een aantal keer de stekker uit het stopcontact halen. Maar ook daar kwam vanmorgen een einde aan en dan met 10% sap ga je verder op zoek.

Ik zag wel dat een van de vier laadpuntjes van de stekker wat dieper zat dan de overige 3. Bij betere bestudering zag ik uiteindelijk iets glinsteren en met behulp van een paperclip heb ik het eruit gekregen waarna de pin weer op dezelfde hoogte kwam als de overige 3. Hoewel ik altijd trouw een dop op de stekker plaats en regelmatig alles schoon blaas en wrijf, kunnen er toch kleine metaaldeeltjes tussen komen.

En ja hoor het laden van zowel buiten de fiets als erin ging perfect. Morgen dus de afspraak die ik bij de dealer had staan afzeggen. Ik zou een nieuwe controller gaan krijgen want dat was vermoedelijk de oorzaak gaf men aan.

Ik wil hierbij helemaal niet zeggen dat de foutcode W 210280 aan de stekker ligt maar de storing die ik dus uiteindelijk verholpen heb was dit keer wel de oorzaak.

Groet Mark
Bijlagen
tempImagexxDiJF.gif
tempImagexxDiJF.gif (1.27 MiB) 1386 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb 'm erbij opgenomen in het foutmeldingen topic. Fijn dat het is opgelost, en nog relatief eenvoudig ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie