Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8915
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Stromeur » 07 feb 2019, 12:15

TURBOBO schreef:
06 feb 2019, 23:36
Hoe gaat jullie FM er mee om??
meld hij de errors ook aan STROMER ??
Zolang er geen sprake is van gebruikersfouten wordt alles keurig onder garantie opgelost. Dat is Stromer policy, en alle dealers gaan hier dan ook zo mee om.

Als er een onderdeel wordt vervangen onder garantie, dan moet (in verreweg de meeste gevallen) het defecte onderdeel retour naar Stromer. Stromer is dan dus automatisch op de hoogte van het probleem.

Ook kan Stromer op afstand jouw complete bike uitlezen, inclusief storingsmeldingen.

Het is behoorlijk rot dat je al zo vaak storingen/gedoe hebt gehad in zo'n korte tijd. Uiteindelijk wordt alles wel onder garantie vervangen, en er komt een moment dat alles wat niet goed/defect was het wel blijft doen en dan blijven de problemen als het goed is verder weg.

Je bent dus te maken met voor Stromer vaker voorkomende "opstartproblemen". Onwijs frustrerend, irritant, mag ook niet gebeuren etc. Maar ik zou er vertrouwen in houden dat het uiteindelijk allemaal netjes voor je gaat worden opgelost, want Stromer doet binnen garantie zelden ergens moeilijk over.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Bas van Dijk
Expert
Expert
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Bas van Dijk » 07 feb 2019, 14:21

Stromeur schreef:
07 feb 2019, 12:15
TURBOBO schreef:
06 feb 2019, 23:36
Hoe gaat jullie FM er mee om??
meld hij de errors ook aan STROMER ??
Zolang er geen sprake is van gebruikersfouten wordt alles keurig onder garantie opgelost. Dat is Stromer policy, en alle dealers gaan hier dan ook zo mee om.

Als er een onderdeel wordt vervangen onder garantie, dan moet (in verreweg de meeste gevallen) het defecte onderdeel retour naar Stromer. Stromer is dan dus automatisch op de hoogte van het probleem.

Ook kan Stromer op afstand jouw complete bike uitlezen, inclusief storingsmeldingen.

Het is behoorlijk rot dat je al zo vaak storingen/gedoe hebt gehad in zo'n korte tijd. Uiteindelijk wordt alles wel gewoon onder garantie vervangen, en er komt een moment dat alles wat niet goed/defect was het wel gewoon blijft doen en dan blijven de problemen als het goed is verder gewoon weg.

Je bent dus te maken met voor Stromer vaker voorkomende "opstartproblemen". Onwijs frustrerend, irritant, mag ook niet gebeurden etc. Maar ik zou er vertrouwen in houden dat het uiteindelijk allemaal netjes voor je gaat worden opgelost, want Stromer doet binnen garantie zelden ergens moeilijk over.
> Zolang er geen sprake is van gebruikersfouten wordt alles keurig onder garantie opgelost. Dat is Stromer policy
Dat is vooral ook Europeese wetgeving.. ze zijn natuurlijk gewoon verplicht dat te doen.

Los daarvan: Een spatbordverlenger moeten aanschaffen vind ik niet perse 'keurig' opgelost. Als dat nodig is om de onderkant van de fiets te beschermen zouden ze daar iets aan moeten doen of op zijn minst de verlenger gratis laten aanbrengen.
Verder wordt er krimpkous aangebracht. Zoals ik al eerder opmerkte is dat een lapmiddeltje dat hooguit tijdelijk zal helpen. De elektronica zou gewoon tegen water moeten kunnen, zo moeilijk is dat niet.

Maar goed, we zullen zien. Als het is opgelost ben ik de eerste die hier positief op zal reageren. Maar ik ga niet met mijn fiets 'oppassen' om niet in de regen te rijden, of heel voorzichtig wassen. Het is bovenal een vervoermiddel en moet daar gewoon tegen kunnen.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8915
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Stromeur » 07 feb 2019, 15:09

Bas van Dijk schreef:
07 feb 2019, 14:21
> Zolang er geen sprake is van gebruikersfouten wordt alles keurig onder garantie opgelost. Dat is Stromer policy
Dat is vooral ook Europeese wetgeving.. ze zijn natuurlijk gewoon verplicht dat te doen.
Zo simpel ligt het niet.

1. Er bestaat zoiets als Wettelijke garantie en fabrieksgarantie.
Stromer geeft 2 jaar fabrieksgarantie. Zou je die niet krijgen, dan verschuift de bewijslast voor het ontstaan van een defect wettelijk na de eerste 6 maanden richting de consument. Heb je een onwillige fabrikant of dealer, dan kom je na de eerste 6 maanden van een koude kermis thuis en kun je een jurist gaan inhuren. Dat bedoelde ik met policy.

2. Gebruikersfouten vallen nooit onder garantie.
Ik heb Stromer vaak onderdelen zien vervangen waarvan ik vrijwel zeker weet dat de gebruiker het defect zelf heeft veroorzaakt. (Maar daar is in jouw geval volgens mij geen sprake van.)

Veel consumenten verwarren hun gunsten met hun rechten, en over hun plichten hebben ze het al helemaal niet ;) Ik vind Stromer binnen garantie zeer coulant.
Bas van Dijk schreef:
07 feb 2019, 14:21
Los daarvan: Een spatbordverlenger moeten aanschaffen vind ik niet perse 'keurig' opgelost. Als dat nodig is om de onderkant van de fiets te beschermen zouden ze daar iets aan moeten doen of op zijn minst de verlenger gratis laten aanbrengen.
Stromer heeft voor een andere oplossing gekozen: connectoren voorzien van krimpkous en controller voorzien van extra kit, en een herontwerp van de nieuwere controllers. Als je extra bescherming wil, dan is dat jouw eigen keus. Je had hoogstens je dealer kunnen over halen om dit (niet-originele Stromer-)onderdeel gratis te monteren.

Ik ben het overigens wel met je eens, dat de Stromer beter beschermd moet worden tegen blerf. Niet vanwege defecten door regen (dat zijn ontwerpfouten die Stromer moet oplossen), maar wel om cosmetische redenen, natte schoenen/onderbenen, poetswerk etc. Maarja, Stromer laat in dit geval vorm boven functie gaan. Domme keus wat mij betreft, maar iedereen die een Stromer koopt kan zien dat-ie geen spatlap heeft en ook een ander merk uitkiezen.
Bas van Dijk schreef:
07 feb 2019, 14:21
Maar ik ga niet met mijn fiets 'oppassen' om niet in de regen te rijden, of heel voorzichtig wassen. Het is bovenal een vervoermiddel en moet daar gewoon tegen kunnen.
Helemaal mee eens. Je Stromer moet hier tegen bestand zijn, dat vindt Stromer zelf ook. Dus lekker doorjakkeren in de regen :ay

Ga alleen niet je bike met de hoge drukspuit wassen, dat is sowieso bij elke fiets af te raden. (Kost je je lagers en de elektronica wordt er ook niet blij van.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Bas van Dijk
Expert
Expert
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Bas van Dijk » 07 feb 2019, 15:23

Bedankt Stromeur.
Ben het met je eens.

Nee niet met hote drukspuit, dat is duidelijk! zou ik ook niet doen.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68

Lomito

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Lomito » 07 feb 2019, 15:50

Bas van Dijk schreef:
07 feb 2019, 15:23
Nee niet met hote drukspuit, dat is duidelijk! zou ik ook niet doen.
De straal van een tuinslang op de onderkant van de onderbuis richten is al voldoende om water bij de elektronica te krijgen (ventilatieopeningen om de warmte van de elektronica af te voeren).

Bas van Dijk
Expert
Expert
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Bas van Dijk » 07 feb 2019, 16:09

Lomito schreef:
07 feb 2019, 15:50
Bas van Dijk schreef:
07 feb 2019, 15:23
Nee niet met hote drukspuit, dat is duidelijk! zou ik ook niet doen.
De straal van een tuinslang op de onderkant van de onderbuis richten is al voldoende om water bij de elektronica te krijgen (ventilatieopeningen om de warmte van de elektronica af te voeren).
Ik weet het. Mijn dealers advies is als ik de fiets was, zelfs met spons, om de batterij eruit te halen, doek in het batterij vak, en uit de buurt van de onderkant blijven.
Daar hou ik maar heel beperkt rekening mee moet ik eerlijk zeggen.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8915
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Stromeur » 07 feb 2019, 17:20

Bas van Dijk schreef:
07 feb 2019, 16:09
Ik weet het. Mijn dealers advies is als ik de fiets was, zelfs met spons, om de batterij eruit te halen, doek in het batterij vak, en uit de buurt van de onderkant blijven.
Daar hou ik maar heel beperkt rekening mee moet ik eerlijk zeggen.
Accu uitnemen bij alle werkzaamheden (ook poetsen) staat ook in de handleiding van je Stromer. Prop voor de zekerheid een droge doek onderin het accuvak en sluit de deur met een klittebandje oid.

Ik maak mijn Stromer volledig schoon met enkele borstels + een emmer + sopje + doek, geen tuinslang of spuit. Je kunt je Stromer ook echt probleemloos met een vochtige doek onderaan bij de trapas reinigen. Je kunt pas problemen krijgen als je water uit een slang gaat richten op de openingen. ("Downrunning water" is echt geen probleem, maar ik doe het niet, ik heb niet eens een tuinslang :mrgreen: .)

Zie ook:

Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1631
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Daniel1975 » 07 feb 2019, 17:38

Als het écht zo kwetsbaar is kun je onmogelijk door de regen rijden lijkt mij....?

Stromerfred
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Stromerfred » 07 feb 2019, 23:29

Nou vandaag voor het eerst met mijn ST2 problemen. System error, batterij eruit gehaald na 10 meter weer...ben bang dat de 2018 modellen toch ook niet tegen 2 dagen door de stromende regen rijden kunnen. Volgende week maar ff naar de fietsenmaker. Ik ben blij dat ik de fietsen pechservice had, zo werd ik netjes thuisgebracht en hoefde ik niet 15 km zonder ondersteuning te fietsen...
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1158
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

Bericht door Golvas » 09 feb 2019, 18:29

Ik heb onthouden dat de drie rode connectoren (van de gele, de groene en de blauwe draad) onderaan de controller (thv trapas) naar de motorkabel de boosdoeners zijn en dat dat degene zijn die moeten behandeld worden ?

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten