Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

thijser schreef: 22 apr 2018, 21:37 Die speling heb ik ook niet, net nog gecheckt. Maar wel dus die kraak bij het optrekken...
The usual suspects die het bij mij niet waren gecheckt? Crankstel en zadel inclusief pen? Je kan eens vertrekken en afremmen zonder op het zadel te zitten.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ga ik morgen een proberen. Wat zou ik aan het crankstel kunnen checken?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat durf ik niet met zekerheid zeggen ben ik zelf geen kei in en heeft de fm voor mij helemaal uit elkaar gehaald en ingevet maar het bleef, zadel en pen heb ik er zelf eens helemaal uitgehaald en ingevet maar idem dito probleem was niet weg.
Lomito

thijser schreef: 22 apr 2018, 21:37 Die speling heb ik ook niet, net nog gecheckt. Maar wel dus die kraak bij het optrekken...
Dat is de Bodyfloat. Heb ik ook, duidelijk te horen op mijn filmpjes.
Lomito

Gisteren heb ik jouw "belevenissen" (Zebbernaut) voorgelegd aan mijn dealer en die zei dat het kwalijk is om een klant zo maandenlang te laten bungelen. Ik lees net dat je al weer 21 dagen het moet stellen met een duidelijk ongelijkwaardige Qwic RD10 als leenfiets en nog steeds geen voorstel voor een finale oplossing... je bent te aardig en had je dealer al maanden geleden in gebrek moeten stellen om de koopovereenkomst te ontbinden, dan was je nu van die ellendige fiets verlost.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zebbernaut schreef: 18 mar 2018, 15:03 Ik weet eerlijk gezegd niet wat mogelijk is ik ben ook niet kwaad ofzo eerder ben ik het een beetje beu om steeds weer elke maand naar de dealer te moeten gaan en mijn vrije tijd hier aan op te offeren en zoals je hierboven ziet is dit al best veel vrije tijd geweest :mrgreen:
Ik weet niet hoe de Belgische wet ineen steekt, maar hier in Nederland zou ik aandringen op een nieuw product. Als 2e optie mijn geld terug.

Je koopt een product waarvan je uit mag gaan dat het in orde is. Voor die ene keer dat dat niet zo is heb je garantie. Als dat wat vaker nodig is dan kun je de winkel in gebreke stellen: zij hebben een ondeugdelijk product geleverd. Ik vind het echt verbluffend hoe positief en vriendelijk jij hieronder blijft.... Was mij zeer zeker niet gelukt, en om eerlijk te zijn, dat is ook echt niet meer nodig. Op een gegeven moment is het genoeg.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het fase waarin dit verhaal zich nu bevindt - fiets staat bij Stromer om volledig gedemonteerd en opnieuw gemonteerd te worden door een specialist van Stromer zelf - zou wat mij betreft ook echt de allerlaatste stap zijn. Als de problemen hiermee niet voorgoed zijn opgelost, dan zou ik direct juridische stappen ondernemen. (Al zou ik inderdaad ook al veel eerder de dealer over de toonbank hebben getrokken.) Sterker nog: ik zou die stappen nu al voorbereiden en alles in startpositie brengen, zodat ik bij het eerste het beste probleem na deze allerlaatste ingreep meteen de reeds in stelling gebrachte jurist kan activeren.

Ik snap echter wel heel goed dat Zebbernaut deze laatste stap accepteert: vanuit Stromer gezien is dit het ultieme middel om een Stromer weer in perfecte staat te krijgen. En ik heb begrepen dat een Stromer na deze ingreep in de regel nog beter functioneert dan toen hij kersvers uit de fabriek kwam, en zeker beter dan nadat de Stromer meermaals door de dealer (deels) uit elkaar is gehaald. Als consument MOET je de fabrikant ook domweg de kans geven om een oplossing te bieden, en die kans heeft fabrikant Stromer nog niet eerder gehad/gepakt.

Waarom er niet eerder toevlucht is gezocht tot deze laatste optie, dat is iets tussen Zebbernauts dealer en Stromer zelf. Wie van de twee daar nu het meest te verwijten valt, daar krijgen wij helaas toch geen inzicht in. Al had het proces misschien wel versneld kunnen worden als Zebbernaut het zelf eerder al hard had gespeeld.

Maar iedereen is zoals hij is en probeert issues met de dealer op zijn eigen manier op te lossen. Ik heb op mijn beurt ook weer ontzettend veel respect voor Zebbernauts geduld en zijn milde aanpak. Er zijn zeker situaties denkbaar waarin ik daar het nodige van kan leren.

Ik ben vooralsnog alleen maar heel hard aan het hopen dat Zebbernaut zijn ST2 binnen afzienbare tijd eindelijk eens terug krijgt, en dat het dan definitief is afgelopen met dit vreselijke geëmmer, want werkelijk niemand wordt beter van dit verhaal. Zebbernaut zit al tijden zonder zijn meest belangrijke vervoermiddel, de dealer staat er bepaald niet al te lekker op, en Stromer zelf lijdt imagoschade. (Je kunt het afdoen als een incident, maar dit topic is inmiddels meer dan 4.000 keer gelezen, dat hou je niet tegen...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens.

Ik heb het elders ook al eens geschreven: ik heb ook de nodige opstart problemen gehad met mijn fiets. Voor mijn gevoel begon op een gegeven moment de maat ook vol te lopen en heb ik mijn dealer toen daarop aangesproken. Zo van: "het begint nu wel erg vervelend te worden". Daarna heb ik nog 1x een klein dingetje gehad en verder nooit meer problemen.

De grote verschillen zijn echter:
- ik ben mijn fiets in die periode nooit lang kwijt geweest. Het langste is 2 dagen geweest, en:
- voor mijn gevoel heb ik wellicht 20% - 30% van de shit gehad die Zebbernaut gehad heeft. En ben ik nooit lang zonder mijn eigen fiets geweest...

Voor idereen die dit draadje leest: alles wat je koopt kan gebreken hebben. Dat is vervelend, maar niet erg: daar heb je garantie voor. Als je meerdere problemen hebt dan hoeft dat nog steeds niet erg te zijn, ook dat wordt wel opgelost. Maar er is een hele duidelijke grens aan dit verhaal, het moment waarop iedereen zegt: "ja maar, dit kan echt niet meer". Dat is het moment voor een goed gesprek met de verkoper. Dat is het moment dat er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden, waarbij jij als klant een passende oplossing krijgt. Wettelijk gezien heb je daar recht op, en de verkoper is daarmee ook het beste af: dan heeft hij/zij kans op alsnog een tevreden klant...

Laat het niet te lang doormodderen. Op een gegeven moment ben je het goed beu, dat is voor iedereen vervelend. Maar vooral: je bent dan duidelijk over je eigen grens gegaan. Dat is het zeker niet waard.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het moddert inderdaad al even aan maar heb er vertrouwen in dat het nu wel in orde zal komen, ondertussen knal ik verder rond op de Trek, heb Stromer en de dealer met rust gelaten en mijn buikgevoel zegt dat ik hem volgende week wel zal terug hebben, als ze het na 1,5maand dan nog niet hebben opgelost...
Lomito

Het was inderdaad een Trek Commuter 8s... een spijt-pedelec, geen Qwic RD10. Hoe dan ook, ik had het nooit zover laten komen en mijn dealer bevestigt dat ook zij zo'n extreme situatie allang definitief opgelost hadden. Nu wordt je doodgeknuffeld door je dealer.
Plaats reactie