Problemen koplamp Stromer ST2S

RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Fietske schreef: 03 mar 2018, 21:17 Er is blijkbaar een verschil in software tussen de St2 en St2s.
Ook de verlichting is verschillend en ivm grootlicht de functie van de knop aan het stuur.
Ik kan me dus voorstellen dat je een display met St2 software hebt nu en dat deze de lamp niet aanstuurt.
Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het probleem.

Zover ik weet is de functionaliteit als volgt:
St2: 6v lamp (1e generatie) en knop op stuur dient voor aan/uit zetten verlichting (daglicht, koplamp en achterlicht).
St2s: Verlichting gaat automatisch aan (daglicht, koplamp en achterlicht). Daarbij koplamp initieel in daglichtmodus en automatisch naar dimlicht. De knop op het stuur schakelt grootlicht aan/uit.

Als alleen de koplamp bij jou niet wordt aangestuurd, zal daglicht en achterlicht wel werken vermoed ik (tenzij het achterlicht via de koplamp gevoed wordt).
Ik denk dat je gelijk hebt ivm het display
Ik heb een ST2S en er staat ST2
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Fietske schreef: 03 mar 2018, 21:21 Ik zou trouwens via de app Stromer rechtstreeks een bericht sturen. Zij kunnen op afstand diagnose uitvoeren en eventueel een update installeren. Dat kan de dealer dacht ik toch niet en moet dit ook via Stromer laten lopen.
Hoe maak je contact met stromer via contact of via colofoon en is dit dan in het nederlands indien het zo is dat er een display voor een ST2 gebruikt is inplaats van een ST2S moeten ze dan geen ander display plaatsen of gebeurd dit softwarematig via de dealer.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Je kunt contact opnemen via bijvoorbeeld de stromerapp.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De OMNI display voor de ST1 X/ST2/ST2 S is allemaal dezelfde; het verschil zit 'm in de software die op je fiets wordt gezet.

In de display van mijn ST2 S staat bij het opstarten ook ST2, dat is op zich geen probleem. Wel heb je zo te zien de verkeerde accusoftware erop staan nu en misschien veroorzaakt dat het probleem. Andere software kan op afstand naar jouw Stromer worden gepushed, daar hoef je niet voor langs de dealer.

Je dealer kan de software aanvragen bij Stromer, en ze meteen het probleem uitleggen. Je kunt Stromer ook zelf een mailtje sturen via het algemene mailadres op hun website. Er werken ook mensen die NL spreken. Leg het probleem uit, fotootje erbij van je display en vraag of de accusoftware misschien de oorzaak is van je niet werkende M99 koplamp. (Kan wel zijn dat Stromer je terugverwijst naar je dealer, aangezien dat officieel je eerste aanspreekpunt is.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Ok ik heb een mail gestuurd naar mijn dealer met de foto momenteel heb ik er een fietslamp met usb opgezet
Thx voor de info
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Ondertussen werkt de koplamp was wel degelijk de software niettegenstaande ga ik voor alle zekerheid ook nog eens langs bij de dealer want vandaag bij het terugrijden viel plots de ondersteuning weg remde de fiets af en stond op het display "recuva" paar seconden later kon ik weer doorrijden. Iemand een idee wat dit kan zijn. Moet wel zeggen dat het pushen nieuwe software heel goed ging wel in het engels en duits door elkaar maar de lamp werkt dus goeie service.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op welke taal heb je je OMNI ingesteld? Ik denk dat "recuva" recup betekent. Normaalgesproken zie je dit als je remt, dan gaat je Stromer in recup-modus (dit kun je zelf instellen, zie handleiding van je Stromer). Als dit gebeurd is bij het remmen (klopt dat?), dan vermoed ik dat de remsensor eventjes is blijven hangen. Je fietsenmaker kan testen of deze sensor nog wel goed gangbaar is, en er indien nodig een drupje olie aan toevoegen. Als dit gebeurde zonder dat je remde, dan is misschien de remsensor stuk. Dit kun je zelf vrij eenvoudig testen in het servicemenu, maar je dealer kan dit ook voor je nakijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

In het nederlands zal het melden aan de dealer voor alle zekerheid kan wel zijn dat het gebeurde tijdens het remmen bedankt voor de info
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Zeer tevreden over de service na de reacties hier Mail gestuurd naar Stromer zelf met een foto Maandag reeds een mail dat ik mijn fiets moest aanzetten en 5 Min later werkte de koplamp. Vandaag 2de mail met een volledige update. Als ik nu nog zonder problemen thuisgeraak dan is den dezen een zeer tevreden stromer user bedankt hier allen voor de tips en uitleg bij mijn vragen :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooi dat het is opgelost! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie