Motorproblemen

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

idem ben ook altijd nieuwschierig naar meer waterbestendig maken van deze zone, fotoshoot lomito komaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ditto :oops:
+ST2S and n-joying it to the max...
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Ik ben benieuwd. Ik ben namelijk bang dat ik ook een probleem heb met mijn controller. Vandaag voor het eerst sinds enkele weken naar het werk gefietst. Vanochtend door de stromende motregen. Op de terugweg had ik steeds meer moeite om het tempo vast te houden en had in toenemende mate het gevoel dat er een olifant achter op mijn bagagedrager zat. Twee keer de fiets uit gezet, de accu er uit gehaald en er weer in gedaan en de boel opnieuw opgestart. Uiteindelijk heb ik er meer dan een uur op gefietst en op het laatst had ik het idee dat er helemaal geen ondersteuning meer beschikbaar was, kon nog maar net 20 km/u halen.

Accuverbruik was erg laag: ik kwam thuis met een accu van boven de 50%.

Thuis heb ik de accu verwijderd en de de fiets even op zijn kop gezet (kijk uit met die spiegel). Toen ik de onderbuis zag, schrok ik: daar zit een stuk kunstof waarachter ik door een kiertje wat bedrading zag lopen. Dan laat het zich niet moeilijk raden dat daar met dit weer allerlei viezigheid en nattigheid naar binnen kan komen.

Maa snel contact opnemen met de heren en zien wanneer ze er mee aan de slag kunnen.
Lomito

guus schreef: 22 dec 2017, 17:11 Vanochtend door de stromende motregen.
Je bedoelt een miezerige stortbui, topzware mist, ultralichte bak met water?
Thuis heb ik de accu verwijderd en de de fiets even op zijn kop gezet (kijk uit met die spiegel). Toen ik de onderbuis zag, schrok ik: daar zit een stuk kunstof waarachter ik door een kiertje wat bedrading zag lopen. Dan laat het zich niet moeilijk raden dat daar met dit weer allerlei viezigheid en nattigheid naar binnen kan komen.
Blerf!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

guus schreef: 22 dec 2017, 17:11 Ik ben benieuwd. Ik ben namelijk bang dat ik ook een probleem heb met mijn controller. Vandaag voor het eerst sinds enkele weken naar het werk gefietst. Vanochtend door de stromende motregen. Op de terugweg had ik steeds meer moeite om het tempo vast te houden en had in toenemende mate het gevoel dat er een olifant achter op mijn bagagedrager zat. Twee keer de fiets uit gezet, de accu er uit gehaald en er weer in gedaan en de boel opnieuw opgestart. Uiteindelijk heb ik er meer dan een uur op gefietst en op het laatst had ik het idee dat er helemaal geen ondersteuning meer beschikbaar was, kon nog maar net 20 km/u halen.

Accuverbruik was erg laag: ik kwam thuis met een accu van boven de 50%.

Thuis heb ik de accu verwijderd en de de fiets even op zijn kop gezet (kijk uit met die spiegel). Toen ik de onderbuis zag, schrok ik: daar zit een stuk kunstof waarachter ik door een kiertje wat bedrading zag lopen. Dan laat het zich niet moeilijk raden dat daar met dit weer allerlei viezigheid en nattigheid naar binnen kan komen.

Maa snel contact opnemen met de heren en zien wanneer ze er mee aan de slag kunnen.
For what it's worth die kier is normaal de plaatjes sluiten niet mooi aan en je kan idd soms tussen een kier kablage zien lopen.
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Lomito schreef: 22 dec 2017, 17:44 Je bedoelt een miezerige stortbui, topzware mist, ultralichte bak met water?
Vergis je niet! Het zag er onschuldig uit, maar het was serieus werk. Mijn sokken en mijn fietsbroek waren helemaal nat, net als mijn onderbroek.

Ik had er wel verstandig aan gedaan een regenbroek aan te trekken. Dan had ik nergens last van gehad.
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Zebbernaut schreef: 22 dec 2017, 18:01 For what it's worth die kier is normaal de plaatjes sluiten niet mooi aan en je kan idd soms tussen een kier kablage zien lopen.
Dat kan ik me niet voorstellen. Die elektrische bedrading hoort netjes opgeborgen te liggen: vrij van viezigheid en nattigheid. Elders heb ik gelezen dat het misschien toch geen probleem zou zijn. Het heeft volgens mij ook niets te maken met alleen nattigheid: ik had er al langer last van, maar vandaag was het heel extreem en kon ik het ook niet verhelpen. Eerder hielp het nog om de accu er uit te halen en er weer in terug te doen. Nou goed: wat de oorzaak is, weet ik ook niet. Ik weet niet zeker of het de controller is. En op zich mag de dealer dat ook uit gaan zoeken. Ik ben dan te nieuwsgierig om niet even op onderzoek uit te gaan.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat stel je je dan verkeerd voor vrees ik toch als het een stromer betreft, die bekabeling loopt daar gewoon open en bloot achter zonder afdichting ik ben hier 100% zeker van het forum is trouwens ook nog eens bezaaid van foto's rond deze zone waar dit duidelijk te zien is, ik zoek het even voor je op.

Meer nog het onderste kleine "plaatje" is meer rubber van samenstelling dan plastic en kan je ook zo voelen als je er wat op drukt, en kan onder druk van enkele kabels heel makkelijk op een kier komen te staan.

Ik geef je 100% gelijk dat dit vrij van viezigheid en nat zou moeten blijven maar de harde realiteit is dat dit zo is uitgevoerd en ook nog eens de soak zone van de fiets is als het regent.

Ik leen hier even een foto van Stromeur die haar controller daar heeft vervangen:
Stromer ST1 X afdekplaat trapas.jpg
Stromer ST1 X afdekplaat trapas.jpg (60.53 KiB) 3203 keer bekeken
Als je goed kijkt zie je dat er ook spatten van regen en modder zijn aan de binnenkant dus afdichten doet het daar niet en hier is Stromeur haar fiets dan nog in vermoed ik meer lente/zomer staat dus kan je je voorstellen hoe het met deze regendagen het daar uitziet :ck:.

Misschien kan je zelf eens een foto maken en delen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 22 dec 2017, 20:13 Dat stel je je dan verkeerd voor vrees ik toch als het een stromer betreft, die bekabeling loopt daar gewoon open en bloot achter zonder afdichting ik ben hier 100% zeker van het forum is trouwens ook nog eens bezaaid van foto's rond deze zone waar dit duidelijk te zien is, ik zoek het even voor je op.
Klopt helemaal. En volgens Stromer is dit ontwerp precies zo zoals het bedoeld is.
Zebbernaut schreef: 22 dec 2017, 20:13 Meer nog het onderste kleine "plaatje" is meer rubber van samenstelling dan plastic en kan je ook zo voelen als je er wat op drukt, en kan onder druk van enkele kabels heel makkelijk op een kier komen te staan.
Ook dat klopt, maar als dat trapas-afdekplaatje goed gemonteerd is (op de foto van mijn ST1 X had ik deze er al afgehaald), dan kiert dit plaatje niet. De druk van de bekabeling haal je er vanaf door de kabelboom wat verder het trap-as gedeelte in te duwen.
Zebbernaut schreef: 22 dec 2017, 20:13 hier is Stromeur haar fiets dan nog in vermoed ik meer lente/zomer staat dus kan je je voorstellen hoe het met deze regendagen het daar uitziet :ck:..
Mini-blerf! Dit was inderdaad tijdens mooi weer. Momenteel is daar helemaal geen Stromer meer te zien. Terwijl ik nog een spatlap heb ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Wat extra info ben er nu anderhalf uur mee bezig geweest en als je het plaatje echt wil deftig doen aansluiten met het frame moet je het eens goed vanbinnen bekijken, in het midden heb je namelijk een ronde uitstulping/ring die hoger ligt dan de rest van de binnenkant, als je nu de rode en zwarte kabel links legt van deze ring en de andere 3 rechts dan duwt deze uitstulping niet op de kabelboom en komt het plaatje niet meer bol te staan easy as that.

zelfs als de 5 kabels plat tegen het frame zitten maar mooi centraal zal het plaatje nog bol komen te staan omdat de uitstulping erop gaat duwen. Kijk het zelf maar eens na het zijn maar twee boutjes die je ervoor moet lossen.

Wil je het water/modder wat meer weren van de connectors iets verderop (want zelfs al sluit het beter aan bij het frame er zit geen seal rond dus er komt zoiezo iets binnen daar) dan kleef je het grote gat gewoon dicht met wat scotch tape (ik heb het kleine sleufje onderaan wel nog vrij gelaten. op deze manier sluit het plaatje dus mooi aan met het frame en kan de hardnekkig modder toch niet tot bij de connectors. :cool2:
Plaats reactie