Koude en winterkwaaltjes

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Nu ik al een tijdje genadeloos voort knal in de sneeuw en kou toch enkele dingen opgemerkt:

Als ik de fiets inschakel zit mijn omni soms even (nooit lang want het stopt steeds na een tijdje) te knipperen heb er een filmpje van gemaakt, goed op de knipper letten, in het begin is het duidelijk en dan stopt het en is alles weer normaal, contrast van het scherm lijkt dan ook wat "ruwer".



Ook heb ik gemerkt dat als ik mijn stromer uit zijn warme stal haal en dan in de kou ga rijden dat dan de ik vermoed lichtsensor op de omni aan de binnenkant aandampt/condenseert.
IMG_5326.JPG
IMG_5326.JPG (2.42 MiB) 4538 keer bekeken
En wat ik daarnet ontdekt heb tijdens het tussentijds wat opkuisen is ook alweer een vochtprobleempje blijkbaar condenseert de dagrijverlichting ook langs de binnenkant.
IMG_5327.JPG
IMG_5327.JPG (2.26 MiB) 4538 keer bekeken

Fiets vertoond totaal geen problemen ook omni werkt gewoon normaal alsook de dagrijverlichting, moet ik dit als normale winterperikelen afschrijven en er niets mee doen of er mee verder gaan hoewel er natuurlijk niets kapot is.

Misschien de doorgewinterde ST2 rijders zoals mij ook even aanspreken om eens te controleren of sommige zaken herkenbaar zijn :az

Wat denken jullie?
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Condens in de dagrijverlichting lijkt me niet goed.
Dan is er ergens toch een lekkage. in de behuizing.
Toch even naar de dealer om dit voor te leggen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Condens heb ik ook in de dag rij verlichting (is al een nieuwe voor besteld)
ST2 Black
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ahaa nog een geval dacht weer dat ik alleen prijs had, ik ga er nog een anderhalve week mee rond toeren en dan langs de fietsenmaker denk ik als ze bij jou besteld is zal ik dit ook wel klaar krijgen, heb de foto's ter bewijs als het er weer verdampt zou zijn.

Iemand die de omni toestanden herkend toevallig? Voor alle duidelijkheid de omni werkt wel normaal ik kan er van bediening of uitlezing niets op aanmerken en het "knipperen" is ook even snel weg als het gaat het is meestal als ik hem net start en denk niet dat het ooit al langer dan 2min geduurd heeft dus het is niet super erg het is er gewoon soms, het sensortje wasemt ook niet altijd aan enkel als hij uit zijn warme stal naar de koude buitenlucht gaat, beetje zoals bij een bril
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Verhalen over condensvorming in de OMNI display en de dagrijdverlichting heb ik inderdaad ook al eerder gelezen, komt niet vaak voor, maar je bent zeker niet de enige. Het knipperen en afgenomen helderheid van de OMNI display ken ik nog niet, maar aangezien er ook sprake is van condensvorming zou ik het allemaal maar even voorleggen aan je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Mijn display knippert (nog) niet, maar tijdens deze al wat koudere periode heb ik wel dat het display (na een dag in de koude fietsenstalling op het werk) bij het inschakelen veel vager/minder scherp weergeeft. Ik moet dan echt moeite doen om m'n code correct in te voeren (is dan slecht leesbaar). Zodra je dan gaat rijden komt het display weer op de normale sterkte. Misschien herkent ook iemand dat?
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Zoals eerder gezegd, staat mijn ST1X dag en nacht buiten. De omni-display is met deze koude erg traag, maar helderheidsproblemen heb ik nog niet geconstateerd. Vocht heb ik niet in mijn display.
De traagheid is simpelweg de technologie. Helderheid zou niet mogen lijkt me.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

De helderheid is het niet het lijkt wel even op een monitor met een tragere refreshrate maar echt maar heel tijdelijk, de display zelf vertoont ook totaal geen vocht het is dus enkel het kleine sensortje maar dat heeft hij ook niet altijd.

De dagrijverlichting stuur ik morgen foto'tje van naar de dealer met de vraag of dit vervangen dient te worden.
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

OMNI scherm op mijn St1X lijkt ook even te knipperen als hij op het werk heel de dag in vriestemperatuur buiten gestaan heeft. Na een 10 tal seconden is dit voorbij. Volgens mij zijn dit gewoon de lcd kristallen die even moeten opwarmen. Hier maak ik me geen zorgen over.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ja ik vermoedde al dat het niet heel ernstig was en idd denk niet dat ik ooit heb gezien dat het langer dan een minuut duurde, momenteel enkel een mailtje gestuurd met een foto van de dagrijverlichting naar de dealer we zien wel hoe dat uitdraait :cool2:
Plaats reactie