Batterij compartiment

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zou er iemand eens kunnen nakijken hoeveel imbusjes er in zijn batterij compartiment aan de onderkant zitten? Ik heb hier langs de onderzijde een tiental gaatjes maar ik zie maar 6 inbusjes zitten, het viel mij op dat na de vervanging van mijn motorkabel de onderste grote afdekplaat niet 100% zit en ik weet dat deze vastgezet word met de inbusjes in het batterij compartiment.

Zitten er bij jullie aan de onderzijde dus 10 inbusjes ingevezen als je de batterij eruit haalt en de onderkant bekijkt?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zowel aan de boven- als de onderzijde horen zes boutjes te zitten. Dat was zo bij mijn ST1 X, en het is ook zo bij mijn ST2S. Er zijn inderdaad meer uitsparingen, maar dus slechts 2x6 inbusboutjes.

Als die afdekplaat niet lekker zit, dan heeft de dealer de boutjes misschien niet goed aangedraaid (eenvoudig te testen door zelf even te draaien) of de schroefjes misschien op de verkeerde plek teruggeplaatst. Ze hebben namelijk drie verschillende lengtes.

Ik heb dit eerder ook eens aan mijn dealer gevraagd, of het normaal is dat er maar 2x6 boutjes zitten en het antwoord was ja.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hey Stromeur,

Bedankt voor de snelle reactie dan steken gelukkig wel alle boutjes terug :mrgreen: , ik weet ondertussen ook via youtube van de verschillende lengtes maar dit wist mijn dealer ook dus het moet iets anders zijn mss idd het aandraaien, morgen gaat hij even binnen (net helemaal gepoetst en ontvet), dan kan de dealer er rustig naar kijken, heb hem toch enkele dagen niet nodig (zieke kinderen oppas :bj ).

Rijd er wel al een week zo meer rond het is niets extreems maar ben een peetje pietje precies en het kan en was beter origineel dus hij gaat gewoon terug (stelden ze ook onmiddelijk voor), had deze week met zwarte scotch tape de openingetjes netjes dicht geplakt :lol:
Plaats reactie