Veranderd de kettinglijn niet bij het vervangen van de crankset van een ST2 naar ST2S ? Heeft iemand de kettinglijn opgemeten ?
Zo ja, hoeveel is deze na ombouw ?
Indien de kettinglijn teveel afwijkt versneld dit sluitage aan de tandwielen en de ketting.
Verwijderen shifters en voorderailleur ST2?
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Heb ik niet gedaan nee ik zal het laten weten als ik snellere slijtage opmerk, maar ik weet totaal niet wat ik hier van kan verwachten om eerlijk te zijn. Ik ben geen kuisfreak dus ik verwacht al niet dat ik heel hoge km's ga halen met mijn setup. Sommige mensen melden al na 3500 km dat alles versleten is (ik vind dit zelf wel snel ).
Ik denk trouwens dat ook de achterste casette ST2S materiaal is, heb een 11 speed achteraan had de ST2 geen 20 speed totaal dus 2 voor 10 achter? Heb dus 1 voor en 11 achter.
Ik denk trouwens dat ook de achterste casette ST2S materiaal is, heb een 11 speed achteraan had de ST2 geen 20 speed totaal dus 2 voor 10 achter? Heb dus 1 voor en 11 achter.
Na montage nieuw crankset ST2S, zet uw achterversnelling in stand 6 (4de kleinste tandwiel). Neem eens een foto van achter naar voor. Zorg dat je de ketting en tandwielen aan de bovenkant kan zien, samen met het frame. Hiermee kan je de kettinglijn onnauwkeurig zien.
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Speciaal voor jou dvdk (sorry voor het vuil het is hondenweer hier)
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Dvdk je inbox zat vol dus ik kon de nieuwe foto's niet mailen,
Hieronder dus, ps na de foto's ben ik met de compressor alles beginnen af te blazen en van een nieuwe lik olie voorzien, ongelooflijk wat 20km in de zeikregen met mijn ketting had gedaan
Hieronder dus, ps na de foto's ben ik met de compressor alles beginnen af te blazen en van een nieuwe lik olie voorzien, ongelooflijk wat 20km in de zeikregen met mijn ketting had gedaan
De shifters van de voorderailleur van de ST2 en de voorderailleur zelf heb ik verwijderd. Ik zie twee voordelen:
- de M88-spiegel [1] kan naar beneden gericht worden zodat het zicht naar achter veel beter is,
- het gebied rond de crank is beter bereikbaar zodat ik vuil makkelijker kan verwijderen.
De versnellingsbinnenkabel liet zich gemakkelijk verwijderen. De buitenkabel heb ik laten zitten. Deze heb ik samen met de remsensorkabel vastgemaakt aan de remkabel met een tie-rap. Je kunt dit zien linksonder op de eerste afbeelding, waarop tevens de knipperlichten [2] te zien zijn. Bij het vastmaken heb ik rekening gehouden met de draaicirkel van het stuur. Bij een scherpe bocht mag de buitenkabel namelijk niet te kort vastgezet zijn. De verhoogde Ergotec Swell [3] op de tweede afbeelding voorkomt dat de spiegel tegen het frame of mijn knie komt.
[1] https://www.ergotec.de/de/produkte/spie ... /m-88.html
[2] https://cycl.bike/product/winglights-fixed/
[3] https://www.ergotec.de/de/produkte/vorb ... -31-8.html
- de M88-spiegel [1] kan naar beneden gericht worden zodat het zicht naar achter veel beter is,
- het gebied rond de crank is beter bereikbaar zodat ik vuil makkelijker kan verwijderen.
De versnellingsbinnenkabel liet zich gemakkelijk verwijderen. De buitenkabel heb ik laten zitten. Deze heb ik samen met de remsensorkabel vastgemaakt aan de remkabel met een tie-rap. Je kunt dit zien linksonder op de eerste afbeelding, waarop tevens de knipperlichten [2] te zien zijn. Bij het vastmaken heb ik rekening gehouden met de draaicirkel van het stuur. Bij een scherpe bocht mag de buitenkabel namelijk niet te kort vastgezet zijn. De verhoogde Ergotec Swell [3] op de tweede afbeelding voorkomt dat de spiegel tegen het frame of mijn knie komt.
[1] https://www.ergotec.de/de/produkte/spie ... /m-88.html
[2] https://cycl.bike/product/winglights-fixed/
[3] https://www.ergotec.de/de/produkte/vorb ... -31-8.html
Stromer heeft de remkabel en sensorkabel samengebundeld. De sensorkabel zit gewikkeld samen met de buitenkabel naar het frame. Links en rechts zijn aparte kabels. De sensorkabel is me iets te kwetsbaar zonder ondersteuning van de buitenkabel. Ik ben nog niet zo ver om een gaatje te boren in het stuur en het frame, om de sensorkabel binnendoor te leiden. Dat voelt als een psychologische drempel omdat de fiets nog relatief nieuw is.
Update: Ik heb de voorderailleur teruggeplaatst als kettingvanger. Bij snel opschakelen naar de 11 liep de ketting er sporadisch af. Niet dat de ketting op straat lag, maar hij zat dan rechts van het grote blad tussen het blad en de afdekplaat. De shifter en binnenkabel heb ik niet teruggeplaatst.
Ik heb hem ook verwijderd en daardoor ruimte gekregen voor de Ergotec M88. De buitenkabel heb ik met zwarte vulcaniseertape vastgezet aan de remleiding. Op jouw advies heb ik de derailleur laten zitten.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.