ST2 Zo goed als dood *oplossing*

Plaats reactie
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Een kort overzichtje van mijn problemen van afgelopen week met mijn 2de handse Stromer ST2 met 8500km (1500 zelf) op de klok en de fantastische hulp van de fietsenmaker.

Kort voordat ik ging werken, wilde ik de fiets meenemen. De accu was opgeladen tot iets van 57%. Echter had ik de dag ervoor mijn fiets weggezet met iets van 45% over. Ik dacht dat heel misschien de Stromer was gestopt met laden, omdat het koud geweest was na mijn late dienst.

Op het werk de fiets weer aan de lader aangesloten en na werktijd was de fiets mooi weer 100% vol. Thuis weer aan de oplader aangesloten en de volgende ochtend was opnieuw de accu maar opgeladen tot 57%.

Ik heb de fiets accu verwijderd en deze in de huiskamer bij 20 graden opgeladen. Laadtijd was ongeveer 2 uur wat klopt met de gegevens die de OMNI had aangegeven (57% vol). Ik doe vervolgens de accu weer in de Stromer, maar de OMNI startte niet op. Accu verwijderd, terug geplaatst zonder resultaat. Vervolgens de lader aangesloten aan de fiets. OMNI startte op, maar bleef alleen 0% aangeven. Flink balen dus.

Ik na mijn fietsenmaker gefietst (wat gaat dat langzaam zeg) en een andere accu geprobeerd, zonder effect. Mijn eigen oplader werkte goed op de andere fietsen. De Stromer daar dus moeten achter laten.
De volgende dag gebeld. OMNI computer was kapot en deze is ook gelijk maar vervangen. Het is echter nu de 2de keer dat dit gebeurd in 1,5 jaar. De vorige eigenaar heeft de OMNI ook al een keer vervangen omdat deze kapot is gegaan. De fietsenmaker gaf aan dat dit niet heel veel voorkomt. Ik hoop dat het ook zo is, want ik zou hier niet blij van worden als dit ook buiten de garantie periode zou gebeuren. :bn:
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het wel eens tegen gekomen, een defecte OMNI, maar ook echt niet heel erg vaak. Het goede nieuws is dat Stromer 2 jaar garantie geeft op reparaties die zijn uitgevoerd onder garantie. Dus ook als de garantie op jouw ST2 straks is verlopen, dan heb je vanaf nu nog steeds 2 jaar garantie op die nieuwe OMNI:
STROMER again grants a 2-year warranty on a repair performed or replacement part fitted during the warranty period due to a material or production defect, irrespective of other warranty periods
Bron: Stromer website.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie