Voorrem Magura MT5/MT7 lek oude ST2

Plaats reactie
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Sinds vandaag geen voorrem meer.
Denk ach kan nog wel totdat ik vanmiddag bijna op een auto klapte achterwiel remt Niet zo krachtig als samen met voorrem :lol:
Maar nu? kan nog niet so snel lekkage vinden.
blokjes / pads zijn nog voldoende op dikte.
Er zit natuurlijk maar een paar CC in het hele systeem dus lekkage zie je ook niet zo snel.
Iemand tips waar op te letten?
Of maar revisie setje halen en opnieuw afvullen.
Remolie/ mineraal heb ik nog halve ltr van.
Weet niet zeker of het nu MT5 of MT7 is van Magura.?
Het staat me bij toen ik deze fiets kocht er bij vertelt is dat er ander remsysteem op is gekomen na schuivert weet niet meer links of rechts.

vr gr. propje
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Voor doet zo ongeveer 70%. Met 50-50 of meer achter zal je al snel achteraan gaan slippen, waardoor je niet meer in de juiste richting kan sturen.
Lekkage kun je vaak wel zien, let niet alleen op bij de remklauw maar ook bij de zuiger van de remhendel. Er zit wel meer dan een paar cc in, eerder een flinke injectie spuit. (Leiding + reservoirtje)
Bij lekkage of slijtage remblokken wordt de leiding bijgevuld vanuit het reservoirtje.
Een paar foto’s van je remmen helpen in de richting van het type wat je er nu op hebt zitten.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Bij bij montage van nieuwe remblokken moeten de zuigers van de remklauw volledig ingedrukt zijn en het reservoir boordevol zitten om remblokslijtage op de vangen. Als dat niet zo was bij TS heb je bij verslijten van de remblokken een moment dat de remvloeistof plotseling een keer op is voor de blokken helemaal versleten zijn. Dat is dan geen lek.
Kortom: goed inspecteren wat er loos is.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Effe ontluchten. Kitje aanschaffen als je dit niet hebt. Kost niet veel, zeker als je nog remvloeistof hebt. Wel opletten dat je garantie op de remmen vervalt als je niet de vloeistof van magura zelf gebruikt.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Verschilt niet echt veel van Shimano hoor, gewoon minerale olie met een mooi rood kleurtje.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens een onderzoekje dat ik vorig jaar las scheelt het wel heel veel. Die Magura olie zou veel slechter zijn. Ik zal vanmiddag eens kijken of ik het terug kan vinden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Ik prefereer ook Shimano olie boven de Magura, maar elke fabrikant geeft aan dat alleen hun eigen olie geschikt is. Uiteraard is er een groot verschil tussen de dot en minerale versies, deze kun je ook absoluut niet door elkaar gebruiken. Maar er zijn ook redelijk wat mensen die Shimano remgrepen combineren mat magura remklauwen, shigura genoemd. Wat dan te gebruiken 😜
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edgecrusher schreef: 18 apr 2021, 10:40 Maar er zijn ook redelijk wat mensen die Shimano remgrepen combineren mat magura remklauwen, shigura genoemd. Wat dan te gebruiken 😜
Aan de onderkant afvullen met Magura olie, de rest met Shimano olie opvullen. Gelopen koers :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie