Stromer ST2 wacht extreem lang op onderdelen en herstel

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik werd ondertussen gecontacteerd door mijn FM ... men wist me te vertellen de onderdelen die besteld werden nav mijn ongeval reeds een tijdje geleverd waren, maar dat ze moesten toegeven dat ze - door de hectische COVID periode - vergeten waren me te verwittigen ... kan gebeuren.

Eind april gaat de ST2 terug richting FM en gaat men opnieuw achter de - tot op heden - onopgeloste trilling achteraan ... fijn dat men het niet opgeeft ondanks het feit dat de fabrieksgarantie voorbij is.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Golvas schreef: 05 apr 2021, 13:09 Ik werd ondertussen gecontacteerd door mijn FM ... men wist me te vertellen de onderdelen die besteld werden nav mijn ongeval reeds een tijdje geleverd waren, maar dat ze moesten toegeven dat ze - door de hectische COVID periode - vergeten waren me te verwittigen ... kan gebeuren.
Ik ken dat gevoel wel. Toen er speling op mijn achterwiel is vastgesteld ook bijna 4 maand gewacht. Bleek er toch ergens iets fout te zijn gegaan in de afhandeling/communicatie, en heeft mijn FM zich ook verontschuldigd voor het veroorzaakte ongemak. Ik kon toen nog wel doorfietsen aangezien de speling nogal meeviel. Maar het werd natuurlijk wel erger naarmate de periode vorderde.

Ergens idd wel te begrijpen vanuit de FM hun standpunt bekeken.
Als je hoort, en leest in de media, hoe de fietswereld tijdens de Covid periode is geboomd. De verkopen (zouden) enorm zijn gestegen, fabrikanten kunnen niet meer volgen, ook al door de slechte toeleveringen,......... En ga zo maar door.

En dan moet je nog weten dat een FM uiteraard niet één merk onder zijn/haar dak heeft. Als je dat voor al die merken moet managen en opvolgen. Ik denk dat het als FM niet echt makkelijke tijden zijn.

Maar dat neemt niet weg dat ik ook wel mijn twijfels heb bij de methode die Stromer hanteert.
Enerzijds hebben zij van elke Stromer klant alle gegevens (hetzij via de chassisnummer of het account), en een mailtje sturen als je garantie bijna verloopt lukt wel. Waarom dan niet via een "no reply adres" even de klant informeren over de status?
Ik weet niet hé, maar de connectiviteit en ID van de klant/eigenaar zijn volgens mij nu eenmaal de sterke punten waar Stromer mee kan scoren. Net zoals de mogelijkheid met de tracker voor diefstal(preventie).

Ik zie het misschien te eenvoudig, maar voor een premium product (of wat je van Stromer zou mogen verwachten) valt het me soms ook wat tegen. Hoewel ik met mijn ST1-X nog niet echt mag klagen.
Maar ik begrijp anderzijds ook wel wat Stromeur aangeeft, hoe Stromer dit zelf organiseert/bekijkt, en dus enkel via de dealer rechtstreeks wil communiceren.

Ik hoop dat alles in orde komt ;)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

We hebben het er reeds eerder over gehad dat de onderdelenvoorziening echt te wensen over liet.... Ik hoop echt dat het nu beter is bij Stromer....maar laat ons eerlijk zijn een fiets die wordt aangeprezen als vervanger voor ww.-verkeer en ook zo in de markt wordt gezet moet ook wat betreft onderdelen aan dezelfde voorwaarden kunnen beantwoorden. Anderzijds begrijp ik ten volle dat een jong bedrijf tijd nodig heeft om alles op de rails te krijgen. Hopelijk rijdt Golvas straks terug met een glimlach rond .... :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wordt aan gewerkt door Stromer:

viewtopic.php?p=94596#p94596
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Fijn om te horen ,had dit nog niet gelezen.... Nu maar hopen dat het daadwerkelijk werkt. :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 05 apr 2021, 13:09 Eind april gaat de ST2 terug richting FM en gaat men opnieuw achter de - tot op heden - onopgeloste trilling achteraan ... fijn dat men het niet opgeeft ondanks het feit dat de fabrieksgarantie voorbij is.
Eergisteren bij de FM geweest en daar ook de degeneratie van de batterij aangekaart :

Een dikke maand geleden switchte de toestand van de batterij (in de app) van "Zeer goed" naar "Goed" ... dat was twee weken geleden ook duidelijk te merken : na een windstil ritje (buitentemp = 24 °C) van exact 40 km in stand 2 tegen een gemiddelde snelheid van 31,1 km/h had ik bij aankomst nog amper 19% lading over.

Twee uur na thuiskomst heb ik de batterij bijgeladen en omdat ik deze namiddag met de SP de baan op wil, ging ze zonet weer aan de lader ... deze geeft meteen twee groene lampjes, de ventilator van de CR190 slaat niet aan.

Batterij in de SP geplaatst : laadtoestand = 85%, de lader wordt herkend, na een seconde verschijnt de melding : "AANDACHT wordt niet geladen".
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 08 apr 2021, 11:05 omdat ik deze namiddag met de SP de baan op wil, ging ze zonet weer aan de lader ... deze geeft meteen twee groene lampjes, de ventilator van de CR190 slaat niet aan.

Batterij in de SP geplaatst : laadtoestand = 85%, de lader wordt herkend, na een seconde verschijnt de melding : "AANDACHT wordt niet geladen".
De boosdoener is ondertussen ontmaskerd : hier is de tweede CR190 gesneuveld.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Golvas schreef: 08 apr 2021, 18:26
Golvas schreef: 08 apr 2021, 11:05 omdat ik deze namiddag met de SP de baan op wil, ging ze zonet weer aan de lader ... deze geeft meteen twee groene lampjes, de ventilator van de CR190 slaat niet aan.

Batterij in de SP geplaatst : laadtoestand = 85%, de lader wordt herkend, na een seconde verschijnt de melding : "AANDACHT wordt niet geladen".
De boosdoener is ondertussen ontmaskerd : hier is de tweede CR190 gesneuveld.
Balen....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jovdt schreef: 08 apr 2021, 20:06 Balen....
Mailtje met vraag voor regeling in garantie is al verstuurd ... hij komt trouwens uit Lommel, da's zo'n 15 km verder als Balen ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is wat verder weg, maar Kloten is het zeker :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie