Stromer ST2 wacht extreem lang op onderdelen en herstel

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 23 mei 2021, 18:51 BA Motorrijtuigen, rechtsbijstand, garantieverlenging, ... alles is voorzien en we gaan de komende dagen zeker één en ander aftoetsen.
Zo mag ik het lezen. Succes! Ik hoop van harte dat er nu eindelijk eens een fatsoenlijke oplossing komt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Golvas schreef: 23 mei 2021, 12:18 Ik werd gecontacteerd door de FM : volgens hem (haar) - en volgens de FM ook volgens Stromer - is er aan de trilling niets te doen ... zeker zijn ze niet, maar ze houden het erop dat dit fenomeen uit het frame komt, mogelijks uit één of andere las ... aangezien Stromer geen frame als los wisselstuk heeft wordt dit probleem beschouwd als onoplosbaar.

Voor de defecte batterij (nu bijna 3 jaar oud) willen ze een coulanceregeling voorstellen maar de FM wist (nog) niet of ik mijn oude batterij al dan niet mag behouden als ik hier op in ga.
Ik hoop echt voor jou dat er alsnog een aanvaardbare oplossing uit de bus mag komen ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 23 mei 2021, 16:27 Bedraagt de garantie op het frame geen 10 jaar?
Garantie treedt in werking bij een defect. De discussie is of hier sprake is van een defect. M.a.w.: staan deze trillingen het functioneren van de ST2 in de weg?

Wij zijn het allemaal roerend met Golvas eens: die trilling hoort niet en moet worden opgelost. Stromer erkent dat er een probleem is, maar vindt waarschijnlijk dat dit het functioneren van de Stromer niet in de weg staat. (Het feit dat dit alleen kan worden opgelost door een compleet nieuwe Stromer te leveren is bepaald geen incentive.)

Dan kun je alleen nog maar een jurist inschakelen. Met wel als nadeel dat de boel nog langer blijft slepen dan dat het nu al doet. Maar als de jurist de status van het merk Stromer en de forse aanschafprijs in ogenschouw neemt, dan ziet die er waarschijnlijk wel een zaak in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Bij een kraakje ga ik hier wel in mee, maar een behoorlijke trilling is gewoon niet goed en duidt op een probleem.
(hopen dat het geen gevolg is van het ongeval, tenminste dat wordt genoemd als reden voor de onderdelen, en dat er niet iets verbogen is of ergens een haarscheurtje o.i.d. in zit)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarom denk ik ook dat een jurist hier wel een zaak in gaat zien.

Overigens komt dit euvel vaker voor bij de ST2. Ik heb n.a.v. de bike van Golvas eerder eens gevraagd bij een Stromer dealer; die man reed zelf ook rond op een ST2 2018 met precies zo'n trilling en hij zegt dat dit inderdaad incidenteel gebeurt bij ST2's. Hij rijdt er gewoon mee door trouwens.

Er is, als de gebruikelijke oorzaken zoals ringslot etc. zijn uitgesloten, maar één oplossing: complete Stromer omruilen voor een nieuwe en dat doet Stromer in deze gevallen gewoon niet. Vervolgens is het dus aan de dealer of-ie zelf de klap opvangt en de klant een aanbod doet, en het achter de schermen zelf uitvecht met Stromer, of dat-ie de klant ertoe gaat bewegen om zich hierbij neer te leggen.

Bij Golvas speelt ook nog dat-ie bij een adoptiedealer zit én dat zijn ST2 niet nagelnieuw is (want toen had-ie dit probleem nog helemaal niet). Hij kan niet met de vuist op tafel slaan bij een adoptiedealer.

Op een gegeven moment loopt je dan gewoon vast.. Maar gezien het falen van de dealer van aanschaf, de slepende kwestie, het premium merk Stromer, de aanschafprijs van een ST2, verlengde garantie en de uitmuntende staat van onderhoud heeft Golvas wel degelijk een poot om op te staan. Alleen je moet er wel 'zin' in hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Uit de berichten van dit onderwerp kun je opmaken dat deze fiets meer iets pech heeft dan een andere.
De vraag doet zich voor wat is er allemaal gebeurd en wanneer. Bijvoorbeeld, is het frame pas gaan trillen na x km rijden of was dat al aanwezig vanaf het prille begin. Was de fiets een nieuwe aankoop of een demo model met al de nodige km op de teller enzovoorts.
Lijken me bij een mogelijke claim op garantie geen onbelangrijke zaken.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Zeker belangrijk om te weten. Voor problemen bij een nieuwe product heb je eigenlijk niet eens garantie nodig. Dan is een product niet goed en moeten ze het gewoon verhelpen of het product wisselen of terug nemen. De garantie is vooral belangrijk voor alle gebreken welke ontstaan binnen de garantieperiode, eventuele kilometerbeperking en binnen de garantie bepalingen over wat wel/niet valt onder normale slijtage en wel/niet valt buiten de uitsluitingen.
Ik zie zo direct nog geen uitsluiting in de garantie voorwaarden voor dit specifieke probleem.
Dat het niet opgelost kan worden zou dan meer een probleem van de gantieverstrekker moeten zijn. En niet van de klant.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vandaag 153 km bij mekaar geknald ... met de auto ... :D

De ST2 is na 6,5 weken terug thuis, ik heb hem - samen met een nagelnieuwe blauwe batterij maar verder zonder oplossing - opgehaald ... hij werd kraaknet gepoetst afgeleverd, bij de afhaling zag hij eruit alsof ie Operatie Desert Storm had meegemaakt ... ondertussen is hij terug gepoetst, waar dient anders zo'n vrije dag voor ? :mrgreen:

Meteen ook doorgereden naar de dealer waar de kapotte lader moest omgeruild worden ... die was - na > 6 weken - eindelijk geleverd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 01 jun 2021, 20:19 hij werd kraaknet gepoetst afgeleverd, bij de afhaling zag hij eruit alsof ie Operatie Desert Storm had meegemaakt
*Schudt hoofd...

Heb je je nog verdiept in de juridische weg?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Neen, op dit moment - ruim 9 maanden na mijn ongeval - wil ik eigenlijk enkel maar fietsen ... de nieuwe blauwe ligt aan de nieuwe lader, morgen na de noen gaan we op pad.

Vandaag de zaak nog eens doorgepraat met de FM : voor hun is het onoplosbaar wegens alles-is-al-vervangen-en-dat-lost-helaas-nix-op en volgens de FM catalogeert Stromer het fenomeen als zijnde "een natuurlijke trilling" ... maw : vergeet die garantie op dat frame al maar.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie