Motorkabel problemen ST2

Plaats reactie
deff
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2017, 15:51

Ik heb hier op het forum al enkele berichten gezien van mensen bij wie de motorkabel vervangen moest worden.
Zelf ben ik inmiddels aan mijn 4de kabel toe. Drie vervangingen op 2000km/5maanden. Service van de winkel was steeds perfect en ze houden ook steeds enkele kabels in voorraad, maar het lijkt mij toch een zeer verspreid probleem.

Ik wou hier een poll houden om te zien hoeveel gebruikers reeds een of meerdere keren zijn geconfronteerd met dit probleem, maar ik kan niet direct een poll optie vinden. Wat zijn de ervaringen?

*edit* Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over een ST2, ik veronderstel dat de techniek gedeeld is met ST1X en ST2S?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 X heeft een andere motor en een andere kabel. Bij de ST2 S zijn de motor en kabel hetzelfde als van de ST2.

De motorkabel van de ST2 is inderdaad een bekend zwak punt, maar vier kabels in zo'n korte periode is echt veel te veel. Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat de ST2 motorkabel inmiddels verbeterd is, of binnenkort verbeterd gaat worden, maar kan dit zo snel niet terug vinden, dus pin me er niet op vast.

De vraag naar een verbeterde kabel kun je ook aan je dealer voorleggen, want mij lijkt dat men niet van jou kan vragen om tot het een keer bingo is maar de ene na de andere kabel te moeten vervangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
deff
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2017, 15:51

Dealer heeft iedere keer contact met Stromer, hun uitleg is dat de kabels steeds afkomstig waren uit productielijn die achteraf slecht is gebleken (op basis van serienr van de kabel) en dat het probleem in de nieuwere kabels opgelost zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En heb je nu een kabel uit de goeie batch?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
deff
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2017, 15:51

Laat het ons hopen, toch weeral 150km verder met de nieuwe kabel...
st2gebruiker
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2017, 09:53

nu 2m een st2. inderdaad lijkt de motorkabel de zwakke schakel: 1x is de volledige kabel vervangen, 1x de aansluiter. hoop dat het hierbij blijft
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

de buitenmantel vd kabel is erg zwak, ter ondersteuning zou je wat extra isolatie tape op de punten kunnen plakken waarbij de kabel enigzins extra beschermd is.

De extra isolatietape die ik heb aangebracht zit bij het deel waar de kabel met een kunstof afstandshouder/geleider onder een bochtje wordt gefixeerd.

het is een probleem dat is duidelijk.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Plaats reactie