Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Yvesdv schreef: ↑25 jan 2021, 17:20
Bedankt voor jullie tips!!
Vandaag eerste x proefrit gedaan en gemerkt dat crankarm rechts ook geplooid is.
Deze worden enkel verkocht in set en zou me €275 kosten.
Een optie om deze proberen te rechten of beter toch vernieuwen?
Update:
Geprobeerd adhv filmpje dat ik hier gevonden heb om de crank te verwijderen maar moervast. Beweegt klein beetje maar massa’s weerstand. Alleszins staat die niet vast op 38/41N .
Is toch gewoon met inbussleutel eerst linkse crankarm losmaken?
Bijlagen
4C3CE501-0385-4824-815F-952F18200D88.jpeg (2.8 MiB) 1395 keer bekeken
Rechten zal tegenvallen, maar 275 staat eigenlijk niet in verhouding voor wat het is FSA Omega/ Megaexo crankje, FSA zal hem daar waarschijnlijk niet voor durven te verkopen. Het zal alleen lastig worden een alternatief met 52T te vinden. I.c.m. een ander BB zal er vast wel wat te vinden zijn.
Heb je geen verzekering? bijvoorbeeld een Enra doet niet moelijk over dit soort dingen en word alles vergoed, een val kan al grote kosten opleveren met een Stromer!
Yvesdv schreef: ↑25 jan 2021, 17:20
Bedankt voor jullie tips!!
Vandaag eerste x proefrit gedaan en gemerkt dat crankarm rechts ook geplooid is.
Deze worden enkel verkocht in set en zou me €275 kosten.
Een optie om deze proberen te rechten of beter toch vernieuwen?
Update:
Geprobeerd adhv filmpje dat ik hier gevonden heb om de crank te verwijderen maar moervast. Beweegt klein beetje maar massa’s weerstand. Alleszins staat die niet vast op 38/41N .
Is toch gewoon met inbussleutel eerst linkse crankarm losmaken?
Je vergeet de lockring die alles op zijn plaats houdt....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Yvesdv schreef: ↑23 jan 2021, 18:11
Hallo
Ik heb gisteren een relatief zware val gemaakt met de fiets.
Hierbij is de spiegel ook beschadigd.
Kan ik dit schuren en nadien in zwart spuiten? Zo ja, hoe?
Of kan ik de houder vd spiegel apart kopen?
Met een dremel kan je het aardig opkuisen, ik ben afgelopen zomer ook flink op m'n plaat gegaan, schade geschat op 850 euro. Ik heb die remhendels in elk geval niet vervangen bij mij, werken nog perfect, hebben alleen wat schuifschade. Ik heb ze met een dremel gladgemaakt en vervolgens zwart opgespoten, zie je niks meer van. Ik kan het wel weer lopen vervangen, maar dat doe ik dan liever als het 'echt' kapot is. Nu reeds 5500km op de fiets, ik ben van plan hem zo ver mogelijk te laten komen (ST2 2015), ik rijd ca 50km per dag!
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it