Wisselende prestaties/ondersteuning

Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Stromeur schreef: 18 apr 2021, 20:28 Staat jouw Stromer (of je accu) in een verwarmde ruimte of ben je met een koude accu vertrokken?
De Stromer staat in de garage die aan de woning vast is gebouwd.
Niet echt verwarmd, maar wel een garage met spouwmuur en geïsoleerd dak.
De ruimte temperatuur bedraagt nu zo'n 13°C.

Ik rijd altijd 2X (dagen) naar het werk, en dan laad ik de batterij op.
De restcapaciteit bedraagt dan nog zo'n 35 à 40%, afhankelijk van de temperatuur.
Het is logisch dat de batterij wat sneller leeg raakt als je bij koudere temperaturen rijdt.
Ik laad de batterij dan via een schakelklok op nachttarief tot volledig vol.
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Golvas schreef: 18 apr 2021, 20:43 Wat je sowieso ook mag uitvoeren :
Kan ik mij volgend weekend wel eens mee bezig houden ;)
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Stromeur schreef: 18 apr 2021, 11:46 Hoe hoog heb je de gevoeligheid van de trapsensor staan?
UPDATE
Dit was de vraag van Stromeur, waar ik een reactie op had geplaatst.
Gisteren toch even aan het denken gegaan hiermee.
Wat heb ik gedaan?
In de sensor menu de gevoeligheid op max. gezet, OK gedrukt en de fiets uitgeschakeld.
De fiets terug opnieuw opgestart en in het sensor menu twee keer op de - gedrukt om deze opnieuw terug te zetten zoals deze voordien stond. Opnieuw de fiets uitgeschakeld, en heb er niet meer mee gereden gisteren.
Vanmorgen de fiets opgestart want deze staat in mijn garage altijd UIT (net zoals op het werk).
De batterij was nog voor 76% geladen.
Ik ben er dan vanmorgen mee vertrokken, en qua optrekken was er geen verschil merkbaar.
Maar ik ben wel met gemak in standje 2 tegen 40,9 km/h naar het werk gefietst.
Op het einde van de werkdag de fiets opnieuw opgestart.
Batterij capaciteit nog zo'n 59%.
In standje 2 toch alweer vlot naar huis gefietst tegen soms wel 42km/h, en ik moet wel 3x de berg op (over het spoor en over het water/de Nete).
Een piekmoment gehad waar ik zelfs de begrenzing van de motor heb opgezocht tegen 48,3km/h :o

Ik volg het in ieder geval op, maar hopelijk heb ik hiermee "winst".
Zou dit iets kunnen geven :?:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik geloof niet specifiek in zo'n magische knoppencombinatie, maar het klinkt in elk geval alsof je Stromer weer rijdt zoals een Stromer hoort te rijden :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 20 apr 2021, 22:37 Ik geloof niet specifiek in zo'n magische knoppencombinatie,
Klinkt inderdaad een beetje als een easter egg... Heeft iemand al Tetris op de OMNI kunnen spelen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Stromeur schreef: 20 apr 2021, 22:37 Ik geloof niet specifiek in zo'n magische knoppencombinatie
FreddyH schreef: 21 apr 2021, 08:30 Klinkt inderdaad een beetje als een easter egg... Heeft iemand al Tetris op de OMNI kunnen spelen
Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik rijd toch al voor de 3de dag op rij tegen zo'n slordige 40 à 42km/h naar het werk.
Geeft in ieder geval wel een zalig gevoel. En zo zou inderdaad een Stromer horen te rijden.

Nujah. Als het niet zo blijft kan ik toch Galvas zijn suggestie eens toepassen en het achterwiel op Nm controleren, met bijhorende sensor reset. Blijkbaar heeft die toch een blijvend effect als Dumbo op je bagagedrager zit. Althans heb ik in andere topics toch ook kunnen nalezen. Want blijkbaar is het een (veel) terugkerend probleem waar af en toe een Stromer rijder mee wordt geconfronteerd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit probleem ontstaat alleen wanneer de FM dan wel de gebruiker de achterwiel-as niet op het juiste moment heeft aangedraaid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
nielslammertyn
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:58
Merk SP: STX1
Km-stand: 12000

even wat context van mijn kant uit! Ik rijd dagelijks 46km enkel (92 totaal) richting het werk met mijn STX1 2019 .
Vandaag 1u 25 minuten, 0,71kwh gemiddeld 36,2 per uur. Ik ben 24 en altijd al zeer sportief geweest. De laatste weken (nadat ik een groot onderhoud liet doen) gaat het fietsen een heel stuk moeilijker, alsof er een kind achteraan op een fietsje aan mijn rek hangt (of een olifant op je bagagerek zoals jullie het omschrijven). Lang gedacht dat het aan mij lag, misschien wat moe door het vele werk of gewoon wat meer wind...

Ik wil iedereen hierboven even bedanken om het uit te zoeken , ik maak een afspraak bij de fietsenmaker en even goed meedelen wat er aan de hand is...

Dank aan allen!
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Hoi,
Volgende heb ik gedaan met hulp van Golvas en dealer :
- in het servce menu gaan, naar sensors en kijken wat de TMM-sensor aan waarden geeft ; bij mij staan die in rust op 1.4 en nog wat. Die fiets is een st1x 2018.
- dan beide remmen dicht knijpen en daarna zoveel kracht als mogelijk uitoefenen op je linker pedaal
- de waarde van de bovenste sensor moet dan omhoog gaan ; ik krijg hem kort tot net boven 2.0 als ik op de linker trapper ga staan.
Voor we het aandraaimoment hadden correct gezet ging die waarde nauwelijks omhoog.
Na volgende acties lijkt mijn olifant verdwenen :
- achteras vastzetten op 20Nm
- sensor resetten
- reset van de fiets gedaan ( fiets aan, batterijeruit, tijdje wachten, batterij terug plaatsen)
- opnieuw calibreren
- OLIFANT IS WEG ME HAPPY
Succes !
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Dbr schreef: 26 apr 2021, 11:41 Hoi,
Volgende heb ik gedaan met hulp van Golvas en dealer :
En wat heeft de dealer dan juist gedaan :roll: ?

Ik ben ondertussen een weekje verder en nog steeds aan een lekkere snelheid aan het trappen in standje 2 8-) .
Ik blijf het opvolgen, en kan indien nodig alsnog één en ander uitvoeren.
Voorlopig lijkt mijn "olifant" met vakantie :lol: .

Ik heb bij mijn ST1-X het achterwiel (in oktober) moeten laten vervangen (binnen garantie) omdat er speling op de lagers zat.
Het zou mij verbazen als mijn FM de 20Nm niet zou gerespecteerd hebben.
En dan zou het probleem zich toen al moeten hebben voorgedaan.

.
Stromeur schreef: 22 apr 2021, 22:26 Dit probleem ontstaat alleen wanneer de FM dan wel de gebruiker de achterwiel-as niet op het juiste moment heeft aangedraaid.
Plaats reactie