Achterwiel St2 komt steeds los.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jovdt schreef: 02 nov 2020, 13:36 Je as loopt door je wiel en wordt bevestigd achter je cassette in je frame ....ofwel is de draad beschadigd wat verklaart dat je de as stukdraaide ofwel is die verbinding los van het frame... Ga straks eens kijken hoe die verbinding juist in elkaar zit
De (nieuwe) achteras wordt aan de rechterzijde in de (nieuwe) TMM sensor geschroefd (vandaar dat dat aanhaalmoment zo belangrijk is voor de kwaliteit van de ondersteuning) :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bedankt Golvas....je was me voor heb juist onderhoud gedaan en foto's gemaakt ....zal inderdaad uitdraaien op een nieuwe sensor . Te hard aangedraaid of scheef ingedraaid..... hierbij in dubbel de beloofde foto's :D
L1060754.jpg
L1060754.jpg (292.15 KiB) 2585 keer bekeken
L1060753.jpg
L1060753.jpg (453.49 KiB) 2585 keer bekeken
8-)
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Quintenvdb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2020, 14:38
Locatie: Oelegem
Merk SP: Strömer ST2 LTD
Km-stand: 12000

jovdt schreef: 02 nov 2020, 13:36 Als alles goed zit zoals je aangeeft en het probleem zich enkel voordoet bij belasting zit het probleem hem in de boutverbinding zoals Golvas reeds aangaf. Je as loopt door je wiel en wordt bevestigd achter je cassette in je frame ....ofwel is de draad beschadigd wat verklaart dat je de as stukdraaide ofwel is die verbinding los van het frame... Ga straks eens kijken hoe die verbinding juist in elkaar zit want nog nooit een probleem vastgesteld ondanks verschillende bandenwissels.... Wanneer de as met geweld op haar plaats wordt gebracht resulteert dit natuurlijk in schade aan de bevestigingspunten... Het terugplaatsen van het achterwiel is een klus die niet altijd even gemakkelijk verloopt, gewicht, schijfrem ,ketting, cassette en dan nog de motorkabel.....mogelijkheden genoeg om daar ergens de bal mis te slaan en de draad en of :ay borging te forceren . Zoals reeds gezegd gebruik een spanband dan ben je reeds van het gewicht verlost en kan je de rest rustig in de juiste positie zetten en vastmaken zoals het hoort.
Hej Jovtd. Ik ging er inderdaad vanuit dat het probleem zich op een van deze punten bevond. Echter op dit moment zijn zowel de as als het aanhechtingspunt op het frame vervangen en stelt het zich nog steeds.
Quintenvdb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2020, 14:38
Locatie: Oelegem
Merk SP: Strömer ST2 LTD
Km-stand: 12000

Golvas schreef: 02 nov 2020, 15:49
jovdt schreef: 02 nov 2020, 13:36 Je as loopt door je wiel en wordt bevestigd achter je cassette in je frame ....ofwel is de draad beschadigd wat verklaart dat je de as stukdraaide ofwel is die verbinding los van het frame... Ga straks eens kijken hoe die verbinding juist in elkaar zit
De (nieuwe) achteras wordt aan de rechterzijde in de (nieuwe) TMM sensor geschroefd (vandaar dat dat aanhaalmoment zo belangrijk is voor de kwaliteit van de ondersteuning) :

Afbeelding
Bedankt voor de foto's. Op dit moment zijn dus zowel mijn achteras nieuw als een onderdeel hetgeen mijn FM de "Torque plate" noemde. Ik weet dus niet of het hier gaat over de TMM sensor... Kostprijs was rond de 70 euro voor dit onderdeel.

Ik keek alvast mijn as na op een borgring en smering, deze bleken beiden in orde te zijn. Ik nam hier foto's van, maar geraak er niet helemaal uit hoe ik deze hier juist plaats. Hoe doen jullie dit?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik post mijn foto's als volgt :

Foto('s) uploaden naar imgdumper (al dan niet met een account ginds), zie link : https://www.imgdumper.nl/

Na het uploaden post je hier de bovenste verkregen link, dus die als UBB image.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Het kan ook via bijlage....en dan foto's in tekst plaatsen ....Zorg ervoor dat de foto's niet te groot zijn !
Succes. :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Tussen je as en het frame zit er ook op de plaats waar de as in het frame gaat een rondel......deze is toch niet ergens verloren gegaan ?
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jovdt schreef: 04 nov 2020, 14:21 Tussen je as en het frame zit er ook op de plaats waar de as in het frame gaat een rondel......deze is toch niet ergens verloren gegaan ?
Een paar bijdrages gemist jovdt ? ;)
Golvas schreef: 31 okt 2020, 18:32 Hoe diep zit die achteras (foto in gemonteerde toestand van de linkerkant) ? ... is de borgring nog aanwezig ?
Quintenvdb schreef: 01 nov 2020, 16:34 De borgring, daar zeg je iets interessant. Waar zit deze juist? Heb je hier toevallig een afbeelding van?
Golvas schreef: 01 nov 2020, 17:01 Die borgring ("rondel") zie je enkel zitten wanneer de achteras gedemonteerd is ... hij zit dus tussen de kop van de achteras en de linkerkant aan de buitenkant van het frame in het gat waar de kop van de achteras in past, maar hij kan uit die opening vallen wanneer de achteras eruit is en dan zit de achteras dieper ... ben je mee ?

Afbeelding

Ik zou me dus in eerste instantie richten op de aanwezigheid van die borgring (desnoods effe je achteras demonteren, wiel op zijn plaats houden met een spanbandje), dan kan je ook meteen de achteras grondig(er) invetten (zie dit topic) ... wat is het resultaat ?
Quintenvdb schreef: 04 nov 2020, 12:20 Ik keek alvast mijn as na op een borgring en smering, deze bleken beiden in orde te zijn.
Volgens mij zit ze er nog, onze rondel ... :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Quintenvdb schreef: 04 nov 2020, 12:20 een onderdeel hetgeen mijn FM de "Torque plate" noemde. Ik weet dus niet of het hier gaat over de TMM sensor... Kostprijs was rond de 70 euro voor dit onderdeel.
De torque plate is de montageplaat waar de TMM sensor aan bevestigd wordt, niet de TMM sensor zelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 04 nov 2020, 19:01 De torque plate is de montageplaat waar de TMM sensor aan bevestigd wordt, niet de TMM sensor zelf.
Quintenvdb schreef: 31 okt 2020, 16:46 Na een nazicht bij de fietsenmaker werd de “torque plate” vervangen. De torque plate is het zwarte plaatje tussen je frame en je motor. De achteras zou speling hebben gehad op het punt waar deze zich vastzet in de torque plate.
De achteras zet zich niet vast in een torque plate, de achteras zet zich vast in de TMM sensor.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie