Ik ben een commuter en ga voor de preventie-manier
Functionaliteit boven schoonheid.
Geen zin in om elke plas op de weg te ontwijken.
Ben benieuwd of de defensie-manier z’n vruchten afwerpt.
Ik hoop in ieder geval dat m’n Stromer net zo betrouwbaar is als m’n vorige Bosch 1e generatie speed-pedelelec. 24.000 km door weer en wind zonder één enkele storing !
Heb je foto’s van na de behandeling met preserveervet ?
Vocht en computers
Je kan die spatbordverlenger perfect glad(der) schuren, van een laagje lak / rubbercoating voorzien en een discreter spatlapje monteren : viewtopic.php?p=66999#p66999
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik snap je helemaal.
Het probleem met de Stromer-spatborden is dat ze functioneel niet voldoen (blerf tegenhouden). Dus gaan we zelf klussen. Zie o.a. onderstaand topic voor de meest doeltreffende, maar inderdaad foeilelijke oplossingen:
viewtopic.php?p=1326#p1326
Het is prima mogelijk om een functioneel spatbord te ontwerpen dat er ook goed uit ziet. Klever bewijst het met de X-Speed PINION en Specialized laat dit met de Turbo Vado al jaren zien.
Als Stromer nou zelf eens met een functioneel design komt is iedereen van die lelijke zelfbedachte oplossingen af. Stromer mag dan denken dat ze hier geen belang bij hebben, maar zoals we nu op hun prachtige bikes rondrijden komt hun imago ook niet ten goede.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Ik snap nog even niet dat ik een omni C op de foto's zie en het topic over 2017 model gaat. Dan is toch ooit iets gemod
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
-
- Expert
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
- Locatie: Zoetermeer
- Merk SP: ST1X E-bike
- Km-stand: 18000
Een update over mijn “waterproof” maken op de Defensie-manier met vaseline na een wel zeer natte periode.
Nadat ik alle stekkers (data, hoog amperage, boven en beneden de controller), de randen van de controller en de naad tussen frame en afdekkap heb gevuld/ingepakt met zuurvrije vaseline, hebben beide Stromers niet één keer een storing gegeven in de datacommunicatie. Uberhaupt geen storing trouwens. En dat ondanks de blootstelling aan grote hoeveelheden water en blubber gedurende de laatste weken. Ik heb mijn Stromer ook als mountainbike gebruikt op onverharde parcours, geen probleem. Ik heb ze tussendoor regelmatig moeten schoonmaken en heb dat gedaan met een autowasborstel met lauw stromend water, maar ook dat doet niets meer.
Tijdens het waterproof maken kwam ik er bij toeval ook achter waarom mijn fiets niet meer via het frame kon worden opgeladen: een van de hoog amperage stekkers die vanaf de contactdoos komt en naar de controller gaat was losgeraakt. Na deze weer In elkaar te hebben gedrukt was het probleem opgelost. Het draadje vanaf de contactdoos is erg kort en het is lastig om er geen trekspanning op te laten ontstaan als je de controller monteert.
Ik begin lol te krijgen in het onderhoud aan deze fietsen
Nadat ik alle stekkers (data, hoog amperage, boven en beneden de controller), de randen van de controller en de naad tussen frame en afdekkap heb gevuld/ingepakt met zuurvrije vaseline, hebben beide Stromers niet één keer een storing gegeven in de datacommunicatie. Uberhaupt geen storing trouwens. En dat ondanks de blootstelling aan grote hoeveelheden water en blubber gedurende de laatste weken. Ik heb mijn Stromer ook als mountainbike gebruikt op onverharde parcours, geen probleem. Ik heb ze tussendoor regelmatig moeten schoonmaken en heb dat gedaan met een autowasborstel met lauw stromend water, maar ook dat doet niets meer.
Tijdens het waterproof maken kwam ik er bij toeval ook achter waarom mijn fiets niet meer via het frame kon worden opgeladen: een van de hoog amperage stekkers die vanaf de contactdoos komt en naar de controller gaat was losgeraakt. Na deze weer In elkaar te hebben gedrukt was het probleem opgelost. Het draadje vanaf de contactdoos is erg kort en het is lastig om er geen trekspanning op te laten ontstaan als je de controller monteert.
Ik begin lol te krijgen in het onderhoud aan deze fietsen
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
-
- Expert
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
- Locatie: Zoetermeer
- Merk SP: ST1X E-bike
- Km-stand: 18000
Nog even een reactie op de reactie van Wiebe over de Omni. De fietsen zijn eerste helft 2018 geleverd zoals ze er nu bij staan (door 12Gobiking in Waddinxveen) en er is sindsdien nooit iets aan gemodificeerd.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Er zijn nog wel meer fietsen die met het niet-meer-opladen-probleem-via-het-frame worstelen, mogelijk door dezelfde oorzaak ... goeie tip !Lexveen schreef: ↑12 okt 2020, 08:32 kwam ik er bij toeval ook achter waarom mijn fiets niet meer via het frame kon worden opgeladen: een van de hoog amperage stekkers die vanaf de contactdoos komt en naar de controller gaat was losgeraakt. Na deze weer In elkaar te hebben gedrukt was het probleem opgelost. Het draadje vanaf de contactdoos is erg kort en het is lastig om er geen trekspanning op te laten ontstaan als je de controller monteert.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)