Vocht en computers

Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Ik ben een commuter en ga voor de preventie-manier :)
Functionaliteit boven schoonheid.
Geen zin in om elke plas op de weg te ontwijken.
Ben benieuwd of de defensie-manier z’n vruchten afwerpt.
Ik hoop in ieder geval dat m’n Stromer net zo betrouwbaar is als m’n vorige Bosch 1e generatie speed-pedelelec. 24.000 km door weer en wind zonder één enkele storing !

Heb je foto’s van na de behandeling met preserveervet ?
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lexveen schreef: 30 aug 2020, 18:56 We krijgen erg veel spontane complimenten over het fraaie uiterlijk van de fiets en dat willen we zo houden 😀
Je kan die spatbordverlenger perfect glad(der) schuren, van een laagje lak / rubbercoating voorzien en een discreter spatlapje monteren : viewtopic.php?p=66999#p66999
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lexveen schreef: 30 aug 2020, 18:56Die spatbordverlenging is misschien wel effectief, maar is niet echt mijn smaak (to put it mildly). We krijgen erg veel spontane complimenten over het fraaie uiterlijk van de fiets en dat willen we zo houden 😀
Ik snap je helemaal.

Het probleem met de Stromer-spatborden is dat ze functioneel niet voldoen (blerf tegenhouden). Dus gaan we zelf klussen. Zie o.a. onderstaand topic voor de meest doeltreffende, maar inderdaad foeilelijke oplossingen:

viewtopic.php?p=1326#p1326

Het is prima mogelijk om een functioneel spatbord te ontwerpen dat er ook goed uit ziet. Klever bewijst het met de X-Speed PINION en Specialized laat dit met de Turbo Vado al jaren zien.

Als Stromer nou zelf eens met een functioneel design komt is iedereen van die lelijke zelfbedachte oplossingen af. Stromer mag dan denken dat ze hier geen belang bij hebben, maar zoals we nu op hun prachtige bikes rondrijden komt hun imago ook niet ten goede.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik snap nog even niet dat ik een omni C op de foto's zie en het topic over 2017 model gaat. Dan is toch ooit iets gemod
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Een update over mijn “waterproof” maken op de Defensie-manier met vaseline na een wel zeer natte periode.

Nadat ik alle stekkers (data, hoog amperage, boven en beneden de controller), de randen van de controller en de naad tussen frame en afdekkap heb gevuld/ingepakt met zuurvrije vaseline, hebben beide Stromers niet één keer een storing gegeven in de datacommunicatie. Uberhaupt geen storing trouwens. En dat ondanks de blootstelling aan grote hoeveelheden water en blubber gedurende de laatste weken. Ik heb mijn Stromer ook als mountainbike gebruikt op onverharde parcours, geen probleem. Ik heb ze tussendoor regelmatig moeten schoonmaken en heb dat gedaan met een autowasborstel met lauw stromend water, maar ook dat doet niets meer.

Tijdens het waterproof maken kwam ik er bij toeval ook achter waarom mijn fiets niet meer via het frame kon worden opgeladen: een van de hoog amperage stekkers die vanaf de contactdoos komt en naar de controller gaat was losgeraakt. Na deze weer In elkaar te hebben gedrukt was het probleem opgelost. Het draadje vanaf de contactdoos is erg kort en het is lastig om er geen trekspanning op te laten ontstaan als je de controller monteert.

Ik begin lol te krijgen in het onderhoud aan deze fietsen 😀
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Nog even een reactie op de reactie van Wiebe over de Omni. De fietsen zijn eerste helft 2018 geleverd zoals ze er nu bij staan (door 12Gobiking in Waddinxveen) en er is sindsdien nooit iets aan gemodificeerd.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lexveen schreef: 12 okt 2020, 08:32 kwam ik er bij toeval ook achter waarom mijn fiets niet meer via het frame kon worden opgeladen: een van de hoog amperage stekkers die vanaf de contactdoos komt en naar de controller gaat was losgeraakt. Na deze weer In elkaar te hebben gedrukt was het probleem opgelost. Het draadje vanaf de contactdoos is erg kort en het is lastig om er geen trekspanning op te laten ontstaan als je de controller monteert.
Er zijn nog wel meer fietsen die met het niet-meer-opladen-probleem-via-het-frame worstelen, mogelijk door dezelfde oorzaak ... goeie tip !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie