Rem recuperatie

Plaats reactie
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik merk nooit dat ik bij het aantikken van de remhendels, op de motor zou remmen. Ik heb op de fiets de recuperatie op vrij maximaal gezet. Bij het 3 sec indrukken van de - knop kan ik wel op de motor remmen, maar dacht dat het ook bij gewoon remmen al op moest treden? Of interpreteer ik de recuperatie hier verkeerd?

dit staat in de manual;
Zodra u remt, schakelt de motor in de recupera- tie/remmodus en ondersteunt u bij het remmen. De remenergie wordt in uw accu opgeslagen en verhoogt daarmee de actieradius van uw Stromer.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Komt er een LINKER balkje als je remt?
ST2 983WH 2x25km woon-werk
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Nee volgens mij niet. ( kan nu niet checken, fiets staat voor beurt bij dealer) maar ik voel nooit rem op de motor, die ik wel heel duidelijk voel als ik de- toets ingedrukt houd. Ook verwacht ik dat de fiets afremt als ik remhendels licht aantik, maar deze rolt gewoon vrij uit, daar moet ik toch ook vertraging voelen?
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Je weet dat je in het service menu de toestand (open/dicht) van de remhendels kan zien?
ST2 983WH 2x25km woon-werk
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Nee weet ik niet, ik ga kijken, maar welke invloed zou dat moeten geven?
Mijn vraag blijft: voelen jullie vertraging op de motor als jullie de remhendel slechts aantikken?
Lomito

Remrecuperatie kan op 2 manieren:

1. licht aantrekken van de remhendels, de mate van remmen op de motor kan ingesteld worden in het Omni-menu

2. remmen op de motor tijdens afdaling, de remwerking op de motor wordt geactiveerd door de MIN-knop ingedrukt te houden tot RECUP en één pijltje weergegeven worden. De remming kan sterker worden door nogmaals/meermaals op de MIN te drukken. De remwerking verminderen door een of enkele keren kort op de PLUS te drukken. De RECUP-stand beëindigen door de PLUS-knop ingedrukt te houden tot het basisscherm terugkeert.

En op de vraag of je de remwerking (1) kunt voelen: oh yeah... Remwerking (2) is ideaal voor langere afdalingen zoals hier op de Utrechtse heuvelrug, bijvoorbeeld van de Grebbeberg afrijden zonder de schijfremmen nodig te hebben. :d3:
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

philipbo schreef: 11 okt 2017, 12:24 Nee weet ik niet, ik ga kijken, maar welke invloed zou dat moeten geven?
Mijn vraag blijft: voelen jullie vertraging op de motor als jullie de remhendel slechts aantikken?
Geen invloed maar wel om te controleren of de sensor van de remhendels goed werkt.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

De recuperatie door de - knop ingedrukt te houden werkt bij mij ook prima, alleen niet bij gewoon remmen.
Wordt volgende week hersteld, dealer denkt dat de sensor in de remhendel niet werkt (kan dus ook niet in menu komen.....). Ik ben weliswaar gevallen waarbij de hendel schade heeft opgelopen, maar ik denk dus dat ie nooit heeft gewerkt. Ik heb zelf nooit geprobeerd in het menu te komen, dus dat is met iet opgevallen.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Je hebt gelijk: met kapotte sensor kom je natuurlijk niet eens in het service menu. :oops:
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Plaats reactie