Zwarte roet uit het batterij compartiment

Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Controller en accu vervangen bij de ST2, licht blijft branden bij mijn ST2S ( viewtopic.php?f=8&t=3715&p=85776#p85776 )
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Nu de fiets enkele dagen terug is en reeds enkel ritjes heb gedaan komt het volgende aan het licht. De fiets wordt OFF gezet (niet Standby)en de batterij wordt geladen tot 100% na 1 dag staat deze reeds op 92% en de tweede dag s'morgens (16 uur later) 84%. Dat was vroeger nooit 100% off zetten en 3 dagen later nog steeds 100%? Na de nieuwe controller en batterij heb ik dit weer voor... :bc
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Software laten doorduwen vanuit de FM en nu software controller en batterij up to date. Nog steeds groot verlies van de accu (8-9% per 24 uur)in af stand. Omdat ik reeds de accu 24 uur heb verwijder en dan geen verlies heb vastgesteld moet de verbruiker in de fiets zitten. Afspraak bij de FM kan pas binnen 3 weken.... Nu ben ik een nieuwe test gestart want gisteren bij het opladen van de accu stelde ik vast dat de OMNI (kleuren) warm stond. Bij het meten was dit 39c? Mijn andere fiets die ernaast staat was 24c dus vandaag meet ik digitaal de OMNI.... :ck:
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Ik stelde een groot accu verlies vast overnacht. Bij nazicht blijkt dat de OMNI warm blijft tot wel 38c als de fiets UIT staat dus niet stand-by!! Is er iets dat ik over het hoofd zie of wat kan er fout zijn? :bc
Bijlagen
Staat niet aan de lader
Staat niet aan de lader
IMG_9487.jpeg (2.71 MiB) 2736 keer bekeken
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
ocra

Afhankelijk waar hij staat op dit moment lijkt me het niet echt normaal. Even FM bellen? Ik zou in ieder geval accu er uit houden bij het wegzetten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Beide topics samengevoegd. Het gaat immers over dezelfde bike met een reeks issues.

Je hebt dus een ST2 waarvan de controller is uitgebrand, waarna de controller en accu zijn vervangen. Maar nu blijft je bike stroom verbruiken en de OMNI blijft warm, terwijl hij UIT staat. De accu verbruikt geen stroom als deze uit de bike gehaald wordt.

Hier is maar één oplossing voor: terug naar de dealer ermee! En - zoals hierboven terecht aangegeven - in de tussentijd de bike stallen zonder de accu erin, want ik vind het ook echt niet goed klinken allemaal.

Is er eigenlijk wel een gecertificeerd Stromer-sleutelaar met je bike bezig geweest (aangezien er eentje ziek is)? Ik vond het ook al zo raar van ze dat ze die roet-rotzooi niet even van je fiets hebben gepoetst nadat ze 'm hebben hersteld.

Wat was volgens de FM de oorzaak van de uitgefikte controller? Ik bedoel: hebben ze die vervangen en is de root-cause bekend, of hebben ze die vervangen en is de root-cause niet bekend?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

De FM krijg je eigelijk nooit te spreken, alleen de verkoper spreekt met de klant. Dus weinig of geen feedback. Het problem was de 48v die blijven doorgeven is ook al was de controller stuk en in error code? Over dit warmte probleem heb ik gisteren ENRA verwittigd dat er mogelijk bijkomende schade aan de fiets is en dat de kosten nog kunnen oplopen. ENRA heeft bevestigd dat als er bijkomende kosten optreden de FM met de expert contact moet opnemen voor hij dit verder hersteld... Man, man wat een gedoe toch allemaal... :dwarf:
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Amu schreef: 14 aug 2020, 11:27 De FM krijg je eigelijk nooit te spreken, alleen de verkoper spreekt met de klant.
Ik zou hier weggaan. Belachelijk dat je de techneut die aan je bike werkt niet te spreken krijgt.

Ik snap wel dat ze een techneut niet voor elk wissewasje van zijn werk willen halen en in 90% van de gevallen is dat ook helemaal niet nodig. Maar het is nogal wat met jouw Stromer. Het is écht gevaarlijk en na reparatie zijn er nieuwe problemen ontstaan. Dat is dus een moment waarop ik als winkelmedewerker wél de klant en de techneut met elkaar zou laten praten, als de klant daar om vraagt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Amu schreef: 14 aug 2020, 11:27 De FM krijg je eigelijk nooit te spreken, alleen de verkoper spreekt met de klant.
Zo hoort het inderdaad niet .... normaliter zou je ten rade kunnen gaan in het filiaal in Berchem, maar ik heb begrepen dat ze momenteel het Velodome (zonder "r") Stromer Service Point (Ferdinand Coosemansstraat) volop aan het verbouwen zijn (@ krid : is dit nog altijd zo ?) ... een mailtje naar de techniekers kan via atelier at velodome . cc
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Ga ik morgen eens doen, top idee...👍
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Plaats reactie