Meilensteins.........patser
@stromeur: die irritante gaatjes horen er gewoon niet. Ik ken wel wielen met een volledig gesloten velgbed waar gaatjes geboord zijn om de holle ruimte in de velg te ontwateren.
Er kan namelijk altijd water langs de nippels binnen komen.
Bij de ST3 velgen hebben die gaatjes geen functie aangezien het velgbed al open is en slechts gesloten door een velglintje.
Zie een voorbeeld van een gesloten velgbed; in dit geval moet de velg wel kunnen ontwateren.
Vochtproblemen in velg en dagrijverlichting
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Dit soort gaatjes zijn gemaakt om water af te voeren:
Klopt, zoals ik al zei heb ik nog nooit een racewiel waar mee in de regen gekoerst is "droog gezien" sowieso tussen de kit en het nippelkamertje. bij draadwielen zijn ze gewoon zeiknat. Mijn zoon reed altijd met Ambrosio velgen de wedstrijden in Vlaanderen en Duitsland, later bij Koga met hoge Dura-ace wielen. EK's of erg belangrijke wedstrijden bergop met veel klimmen werden de Lightweigts (hij noemde dit de moraalwielen) uit de foedralen gepakt ze waren overigens "refurbished" en van een bekend Duitse renner geweest.
Omdat daar "geplakte" spaken in zaten waren ze bijna droog, bij het ventielgat zat wel water na een dagje koers in de regen.
Zoals wij de fietsen misbruiken, elke dag twee keer door weer&wind en vaak afspuiten na gebruik in de pekel, dit 5 dagen/week is het een illusie om te bedenken dat het velgbed droog blijft ik rij over secundaire dorpswegen waar veel boerderijen staan en de plassen zijn soms erg diep door verzakking van het asfalt.
Omdat daar "geplakte" spaken in zaten waren ze bijna droog, bij het ventielgat zat wel water na een dagje koers in de regen.
Zoals wij de fietsen misbruiken, elke dag twee keer door weer&wind en vaak afspuiten na gebruik in de pekel, dit 5 dagen/week is het een illusie om te bedenken dat het velgbed droog blijft ik rij over secundaire dorpswegen waar veel boerderijen staan en de plassen zijn soms erg diep door verzakking van het asfalt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe