Box op bagagedrager : Iemand idee ?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Onno schreef: 28 nov 2019, 09:14 Ik heb ook altijd mijn laptop bij me. De Stromer heeft geen vering, dus je laptop achterop is vragen om moeilijkheden. Hij zit in mijn rugzak.
Wat voor moeilijkheden verwacht je dan? Ik moet zeggen dat ik in dik 5 jaar nog geen enkel issue gehad heb (en ook niet verwacht had) en heb mijn laptop ook altijd bij me (achterop in een Ortlieb zijtas).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn laptop zit ook gewoon in een tas (Ortlieb Downtown2) die aan de bagagedrager hangt. Top op heden heeft die laptop nog geen schade opgelopen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik gebruik voor mijn woon-werk verplaatsingen een DAP Audio Daily Case waarop ik de eerder vermeldde Racktime adapter op geschroefd heb.

Afbeelding

Ik ben hier heel tevreden van. Compleet waterdicht en het schuimrubber is op maat aan te passen.
Mij laptop en stromerlader zitten goed beschermd op hun plaats in het schuimrubber :ay
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ik denk dat m'n laptop meer te verduren krijgt op mijn rug (met elke stap die je zet) dan in een ortlieb.

Hij zit in een sleeve die in het laptop vak van de ortlieb zit. Dan hangt hij een beetje zwevend in de tas. En er zitten altijd kleren bij in de tas, dus er zit altijd nog wat padding bij :).

Maar het verschilt misschien ook per type behuizing. Ik heb in 1 jaar tijd 3 kapotte MacBook's gehad omdat ze te strak in een laptopvak zaten, en er teveel druk op de klep kwam waardoor het scherm barstte. Top.

Maar m'n ThinkPad kan ik gewoon op gaan staan en het ding geeft geen millimeter, dus die vertrouw ik ook in een ortlieb.

Los in een koffer of doos zodat ie gaat schuiven dan krijgt de laptop grote klappen te verduren. Als de laptop vast zit (schuimrubber is top dan :)) dan gaat het toch uitstekend?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jorismak schreef: 28 nov 2019, 14:03 Maar het verschilt misschien ook per type behuizing. Ik heb in 1 jaar tijd 3 kapotte MacBook's gehad omdat ze te strak in een laptopvak zaten, en er teveel druk op de klep kwam waardoor het scherm barstte. Top.
Ik heb 2 verschillende MacBook Pro's en 1 MacBook Air gehad afgelopen 5 jaren, zijn gewoon dagelijks in mijn Ortlieb tas meegegaan en er is nog nooit iets kapot gegaan. Ik weet niet wat bij jou de kwaliteit van het wegdek is of wat er anders misgaat maar ik heb dus een compleet andere ervaring.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

was ook niet op de fiets, maar in een rugtas dagelijks het OV in :).

wat aangeeft (en het punt wat ik wou maken) dat in een rugtas lopen over de trappen en in stampensvolle treinen het soms ruiger is dan gewoon netjes in een ortlieb verpakt, ook al rij je over de hobbels :).

en ehmm.. het is ook niet specifiek tegen de (2016+) MacBooks.. dat heeft ook niks met dit forum te maken.. alle andere collega's op m'n gebruiken ze al jaren met tevredenheid... dus laten we maar zeggen dat het gewoon niet klikt tussen de laatste generatie macbooks en mij :).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zie ook onderstaand topic:

viewtopic.php?f=9&t=1262&hilit=trunk
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
John1982
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2019, 20:24

Ikzelf heb volgende box op de bagadrager
https://www.decathlon.be/nl/p/topcase-v ... qIQAvD_BwE
Ook met een racktime connector, maar daar kan geen laptop in hoor... Ik heb trouwens twee zijtassen met racktime systeem, en daarop kan ik apart mijn racktime box plaatsen als,ik wil.
Maar mijn lader doe ik apart mee in mijn rugzak naar het werk. Ik denk dat de schokken die de bagagedrager te verduren krijgt veel harder zijn dan mijn rug... in België zijn de fietsbanen verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Laptop niet los in de tas kieperen maar verpakken in een dempende sleeve, of in een handdoek rollen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

John1982 schreef: 28 nov 2019, 20:26 Ikzelf heb volgende box op de bagadrager
https://www.decathlon.be/nl/p/topcase-v ... qIQAvD_BwE
Ook met een racktime connector, maar daar kan geen laptop in hoor... Ik heb trouwens twee zijtassen met racktime systeem, en daarop kan ik apart mijn racktime box plaatsen als,ik wil.
Maar mijn lader doe ik apart mee in mijn rugzak naar het werk. Ik denk dat de schokken die de bagagedrager te verduren krijgt veel harder zijn dan mijn rug... in België zijn de fietsbanen verschrikkelijk.

Ik heb een vraagje. Past er in jou box een fietshelm? En nog een vraagje, is de box eenvoudig van de racktime te halen en weer terug te plaatsen, een soort kliksysteem soms?

Bvd voor je antwoorden.

Bert.
Plaats reactie