Box op bagagedrager : Iemand idee ?

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
John1982
Runner-up
Runner-up

Re: Box op bagagedrager : Iemand idee ?

Bericht door John1982 »

Ja, een fietshelm past er net in. Voor extra moet je wel wAt puzelen, Vb handschoenen in de helm... ik heb een racktime klik systeem aan de box geschroefd, dan klik ik de box op de bagagedrager als ik wil...

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas »

Er wordt momenteel een box met bevestiging voor een Stromer bagagerek aangeboden op 2dehands.be : https://link.2dehands.be/m1487290799
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

helmuteke
Rookie
Rookie

Bericht door helmuteke »

Ik probeer het wel eerst met zijzakken .

Indien het niet voldoe zal het idd een eigengemaakt box worden met racktime connector

Gebruikersavatar Netherlands
J3R
Veteraan
Veteraan

Bericht door J3R »

Stromeur schreef:
28 nov 2019, 20:21
Zie ook onderstaand topic: viewtopic.php?f=9&t=1262&hilit=trunk
Ortlieb heeft -4- fietskoffers in verschillende maten/uitvoeringen, met racktime bevestiging, waaronder een soort koelbox :az
Ortlieb fietskoffers
🇳🇱 Stromer ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋

Henry
Veteraan
Veteraan

Bericht door Henry »

Mijn mening: alle verkrijgbare koffers/tassen zijn relatief klein. Daar past nauwelijks iets in.

Mijn reden om dit te willen: een tas/koffer bovenop de bagagedrager levert je een betere aerodynamica (dus minder luchtweerstand) en dus zou je meer km's kunnen halen uit je accu.

Mijn redenen om dit uiteindelijk niet te doen: kleine formaat van de koffers/tassen, het lijkt allemaal niet klemvast te zitten en het gewicht ligt hoger op de fiets. Opstappen op de fiets kan ook nog eens lastiger worden, zeker als je met de koffer flink de lucht in gaat of als de koffer lekker breed is.

Omdat ik altijd met een rugtas heb gefietst heb ik ook gedacht aan een combinatie tussen een rugtas en een bagagetas bovenop, maar eenmaal gefietst zonder rugtas is toch wel genieten. Uiteindelijk dus gekozen voor een Ortlieb Downtown2 en een setje Frontrollers (die zijn kleiner -en dus minder lomp- dan de Backrollers).
Witte ST3 van maart 2019

SpeedyDJ
Rookie
Rookie

Bericht door SpeedyDJ »

Voor mijn vorige SP had ik een Rixen en Kaul Rackpack 2 gekocht met een Racktime kliksysteem. Daar paste in de zijkant met gemak een laptop in (13" in een sleeve"), maar deze ging niet altijd mee. Reden voor deze keuze: geen gewicht op je rug en de tas zit in de lengteas van de fiets en blijft daardoor veel schoner/droger dan een zijtas. Nu met een Stromer heb ik een ander frame moeten kopen en onder de tas geschroefd. Maar met weinig speling tussen spatbord en buitenband, een kleine hoogteslag in het wiel en een slappere drager (zijwaarts) rijd ik (helaas) weer met een rugtas omdat de band toch gaat aanlopen. Ik dacht eerst dat het een blaadje was :lol: :lol:
Maar ik zal blij zijn als mijn broodtrommel, appel, melkbeker en de rest weer van mijn rug is.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Bericht door Stromeur »

SpeedyDJ schreef:
01 dec 2019, 22:59
Daar paste in de zijkant met gemak een laptop in (13" in een sleeve")
Alle werklaptops die ik tot nu toe heb gehad zijn 15,6".

Niet dat dit nodig is, want op het werk sluit ik mijn lap aan op een dock met twee 17" monitoren en op mijn thuiswerkplek heb ik een wide monitor. Een 15.6" scherm is voor het werk dat ik doe veel te klein, dus ik gebruik mijn werklaptop maar zelden stand-alone. Als dat eens gebeurt (tijdens een overleg ofzo) dan is 13" ook prima. Maar 15,6" is bij veel bedrijven toch de standaard om uit te delen.

Fietsen met een rugzak vind ik echt vreselijk, dan liever een waterdichte zijtas :ay
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie