aanloop geluid...of motor?

gerardlieshout
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
Locatie: Hoorn
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 12000

ik had ook een zeer irritant geluid tijdens het fietsen
ik vermoedde geen versleten achterwiel lagers maar wat was het wel
het geluid was er niet de hele tijd
het geluid stopte bij het stilhouden van mijn benen
ik vond het geluid zo vervelend en zo goedkoop klinken op een fiets van heel veel geld
(maar veel waar voor het geld, dat dan weer wel!)
had hier al eens gelezen over een rammelend ringslot
dus gister het slot er af gehaald
niet de makkelijkste klus want de opening in het slot is groot genoeg voor de dikte van mijn banden
maar het spatbord werkte niet echt mee
dus met wat spierkracht (en beschadiging op het spatbord....... :aq :aq :aq :aq )heb ik het AXA slot er af gekregen
en.......
ja het geluid is lekker weg!
mijn st1x is weer fluister stil
en het slot?
dat laat ik er lekker af: als ik de fiets echt vast wil zetten pak ik mijn zeer zware kettingslot wel
gebruik de fiets voor een soort woon werk verkeer dus hij staat altijd in een afgesloten ruimte

ben weer helemaal content met mijn heerlijke Stromer!
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

gerardlieshout schreef: 25 mar 2020, 13:51 niet de makkelijkste klus want de opening in het slot is groot genoeg voor de dikte van mijn banden
maar het spatbord werkte niet echt mee
Alle lucht uit de band laten ontsnappen, dan kan het slot veel gemakkelijker passeren thv het spatbord.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als de band niet het "obstakel" is, maar het spatbord, dan kun je nadat je de (leeggelopen) band bent gepasseerd, het slot een kwartslag draaien om vervolgens het spatbord te passeren. Misschien moet voor deze actie zelfs het wiel uit de Stromer worden gehaald, maar misschien "ken het net".
Witte ST3 van maart 2019
gerardlieshout
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
Locatie: Hoorn
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 12000

dank voor alle tips
het ringslot is er nu vanaf en dat laat ik lekker zo
heerlijk rustig
geen lawaai meer tijdens het fietsen!!!!
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Ik heb tijdens een onderhoudsbeurt een ander slot laten plaatsen, gerammel is bij deze niet aanwezig.
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Smooi ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie