slijk opgestapeld onder spatbord.

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Tomasj schreef: 24 nov 2019, 22:10 Je hoeft trouwens je wiel niet te verwijderen om die smurrie te verwijderen. Gewoon een waterstraaltje onder het spatborden mikken en dat spoelt allemaal weg. Een flink deel van mijn parcours is door Haspengouwen, veel lemiger wordt het niet ;-)
Had het graag zo opgelost....maar het waterstraaltje bracht geen zoden aan de dijk...eerst een uurtje laten inweken en dan nogmaals proberen met hetzelfde resultaat.... :oops: Gelukkig moesten de wielen er toch uit voor de winterbanden . Met deze zou het wel gelukt zijn om zonder demonteren de boel te reinigen , er is veel meer plaats tussen band en spatbord . (Marathon gt 365)
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Gisteren het achterwiel van mijn ST2 gedemonteerd, alle bekabeling zat en zit nog keurig (en onbeschadigd) op zijn plaats ... foto van de plaatsing van het supplementaire bindstripje :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Golvas schreef: 01 dec 2019, 07:41 Gisteren het achterwiel van mijn ST2 gedemonteerd, alle bekabeling zat en zit nog keurig (en onbeschadigd) op zijn plaats ... foto van de plaatsing van het supplementaire bindstripje :

Afbeelding
Ondertussen berichtje gekregen van de FM. De schade aan de motorkabel is geen gekend probleem bij de ST2(anderen dachten hier anders over....)Volgens hem moet je eerst het gootje verwijderen voor je het achterwiel losmaakt....heb dit nog niet zien gebeuren bij het losmaken van het achterwiel....Maar goed het feit dat het kabelgootje vlijmscherpe randen heeft is de echte oorzak van de ellende. Bij het rijden beweegt de kabel voortdurend (ook al is het minimaal) en schuurt zo de isolatie door.
Stromer moet natuurlijk eerst de kabel zien voor er uitsluitsel komt wat betreft garantie. FM heeft echter kabel liggen dus dit kan opgelost worden en dan horen we nadien wel of het garantie is of niet.....Heb ondertussen even naar het gootje en de bevestiging gekeken....ofwel heb je slangenvingers ofwel nog iets beters maar ik kan onmogelijk eerst dat gootje losmaken voor ik het achterwiel verwijder...de ruimte tussen remschijf frame en kabel is zo ruim :mrgreen: dat ik er zelfs geen speld tussen krijg...laat staan een sleutel :ck:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 17 feb 2020, 13:38 Volgens hem moet je eerst het gootje verwijderen voor je het achterwiel losmaakt....heb dit nog niet zien gebeuren bij het losmaken van het achterwiel
Toen het uitnemen van het achterwiel van een ST2 nog in de Stromer handleiding stond (inmiddels hebben ze het eruit gehaald, ook bij de ST2..) werd niks vermeld over het verwijderen van dat gootje. Ik heb vele achterwielen uit ST2 Stromers gehaald zien worden, maar ook nooit iets aan dat gootje gedaan zien worden. Dit is echt klinkklare onzin.
jovdt schreef: 17 feb 2020, 13:38 Maar goed het feit dat het kabelgootje vlijmscherpe randen heeft is de echte oorzak van de ellende. Bij het rijden beweegt de kabel voortdurend (ook al is het minimaal) en schuurt zo de isolatie door.
Stromer moet natuurlijk eerst de kabel zien voor er uitsluitsel komt wat betreft garantie.
Heel flauw, maar vooruit dan maar. Heb je zelf wel foto's gemaakt voordat de kabel werd opgestuurd? Het verschil tussen eenmalige schade (door "foutief" uitnemen van het achterwiel) en schade door continu schuren zou duidelijk te zien moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Foto's heb ik gemaakt....bedankt voor de tip van de handleiding....maar met of zonder handleiding zie ik niemand dat kabelgootje verwijderen met het achterwiel in de fiets :mrgreen: De kabel zit nog steeds op de fiets vermits enkel de buitenste isolatie door is en er verder geen probleem is. Ben niet van plan een 200 euro te betalen voor een constructie die niet deugd en op termijn hetzelfde euvel terug te krijgen . Zal bij de lenteschoonmaak het kabelgootje eens verwijderen en de scherpe kanten wat bijvijlen en daarna de isolatie nog wat verbeteren en terug monteren die handel. De tip van Golvas met het spanbandje ga ik ook doen .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie