Tikkend geluid voorvork

ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Dag Johnb,

Ik maakte de opname van dat geluidje en de beheerder van dit forum postte het voor me in het topic. Het staat nog wel online hoor.... Zie pagina 1 van dit topic. Succes!
Johnb_53
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 12:17

Dankjewel ST1-er,

Ik wilde het bestandje openen op een Ipad, die wilde het bestandje niet openen.
Nu geopend op mijn Imac en dat lukte wel.

Het geluid komt helemaal overeen met wat ik hoor tijdens het rijden. In eerste instantie was het echt oorlog tijdens het fietsen zo rammelde de fiets. Maar even naar de FM is 220 km op en neer dus ben ik maar even door blijven rijden met de rammel. Op een gegeven moment ontdekte ik bij het opbeuren van de fiets dat er iets in het frame (bovenbuis) rolde.
Dat zal het dan moeten zijn, reden om toch naar de FM te rijden. De Omni eruit en in de bovenbuis lag een losse balhoofdring. Enige voordeel was dat ik de bel nog nooit had hoeven gebruiken want andere weggebruikers keken direct om als ik in de buurt kwam. Maar na de verwijdering van deze balhoofdring bleek er dus nog steeds iets te tikken en dat is dus de voorvork. De FM liep de fiets nog even na en ontdekte dat er een kabel niet goed was gemonteerd bij het achterwiel. De kabel bleek bijna doorgesleten en nadat het wiel eruit was gehaald en met plakband de kabel (deze ging de motor in) was gerepareerd deed de motor niets meer. Er was gelukkig een nieuw wiel op voorraad dat direct is gemonteerd. De FM gaf maximale service en vond het ook allemaal zeer vervelend. Hopende op een stille rit na montage van de nieuwe voorvork. Bedank voor je reactie.
ST1 X - Charcoal 20 inch - Bodyfloat - Shockstop.
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Mijn 3 maanden oude stromer st1x had na ca. 1½maand (1500km) ook een tik in de voorvork, de dealer heeft deze gecontroleerd en een filmpje gemaakt waarbij ze de voorvork in de bankschroef hadden gezet en door deze te bewegen konden ze het tikken reproduceren. Helaas wacht ik inmiddels al ruim een maand op de levering, mijn dealer is gestopt met de verkoop van stromer en is nu subdealer (onderhoud garantie reeds verkochten fietsen) dan lopen de wachttijden helaas erg op. hoop nu dat het eind van de week wordt vervangen.
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

En ja hoor na alle andere bekende problemen al gehad te hebben, nu ook een erg luid tikkende voorvork. Maar goed ik had ook alweer 160 km probleemloos gereden. Heb nu iets over de 3000 km op de fiets. Hoe benaderen jullie Stromer hierover, per mail of bellen? Of toch maar weer de fm....
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Toch ff bij fm geweest, deze heeft de boel vast gedraaid. Er was inderdaad nu ook speling op de voorvork. Kijken of dit het euvel heeft opgelost.
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hallo,

Ik heb een verende voorvork op mijn ST1X laten monteren, maar heb ook last van een irritante tik in de voorvork. Het valt me op bij glad asfalt. Op hobbelig wegdek zal ik het waarschijnlijk niet horen. Te veel ander geluid. De dealer heeft het balhoofd vaster gezet en toen was het minder maar nu komt het weer terug. De fiets opgetild en aan de voorvork getrokken en het wiel gedraaid maar aan de lagers lijkt het niet te liggen. Dit is natuurlijk wel in onbelaste staat getest. Volgens de dealer kan het geen kwaad maar het is wel irritant.

Heeft iemand nog suggesties?

Bvd en groet,
Bert.
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Alles terug losmaken en goed invetten met montage pasta.
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hallo,
Wat bedoel je met alles? Alles wat met de voorvork te maken heeft? Ik kan me dan alleen voorstellen, de steekas, de buis van de voorvork die in het frame gaat en...misschien nog iets meer?

Bvd voor de aanvullingen.

Grt. Bert.
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

PIPOOO schreef: 24 mei 2018, 09:27 Hallo,

Ik heb een verende voorvork op mijn ST1X laten monteren, maar heb ook last van een irritante tik in de voorvork. Het valt me op bij glad asfalt. Op hobbelig wegdek zal ik het waarschijnlijk niet horen. Te veel ander geluid. De dealer heeft het balhoofd vaster gezet en toen was het minder maar nu komt het weer terug. De fiets opgetild en aan de voorvork getrokken en het wiel gedraaid maar aan de lagers lijkt het niet te liggen. Dit is natuurlijk wel in onbelaste staat getest. Volgens de dealer kan het geen kwaad maar het is wel irritant.

Heeft iemand nog suggesties?

Bvd en groet,
Bert.
Bij mij is dit probleem opgelost. Onderste ballhoofd lager was defect. Onder garantie vervangen door mijn dealer.

Prima afgehandeld.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Ik heb sinds gister ineens ook last van een tikkende voorvork.... misschien dat het de lager is. Maar het in is in ieder geval heel erg storend!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie