Pagina 4 van 6

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 09 mar 2018, 15:35
door Stromeur
De dealer waar de vorige eigenaar de Stromer heeft gekocht kan ervoor zorgen dat de Stromer op jouw e-mail adres geregistreerd wordt. Hierna kun je via de OMNI app verbinding maken met de Stromer.

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 09 mar 2018, 16:22
door fred
aha, ik dacht al,ik heb de factuur meegekregen waarom bel ik dan de verkoper niet?
toch bedankt, dat doe ik gelijk morgenvroeg.

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 17 mar 2018, 19:47
door harmroest
Als ik mijn st2 wegzet. Dan is al vrij snel geen verbinding meer. Ik krijg alleen verbinding door hem weer aan te zetten. Ik begrijp het in dit topic dat dit dus eigenlijk niet zou moeten kunnen. In principe moet je via de app altijd kunnen verbinden?

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 20 mar 2018, 17:20
door satbird
Dat is correct, als je de fiets hebt gelockt moet er na een onbepaalde tijd nog steeds een connectie mogelijk zijn op afstand. (de accu moet natuurlijk voldoende energie hebben en beide omni en de app moeten voldoende signaalsterkte hebben voor de data verbinding )

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 23 mar 2018, 12:52
door Alex.slaets
Ik heb deze info nog niet zien passeren dus ik meld het even:

Als mijn stromer gelocked in de garage staat (waar wel GSM bereik is) en zet de app op mijn iPhone aan dan is er meestal een boodschap "geen verbinding". Met een paar keer opfrissen (naar beneden swipen zoals bij een elastiekje) krijgt de app wél de juister data van de Stromer binnen.

Dus, vooraleer je denkt dat er geen verbinding is: even een paar keer proberen te "refreshen". Kan wel 15 sec tot 1 minuut duren.

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 23 mar 2018, 13:37
door satbird
Klopt dat is een bekend euvel sinds het begin van de stromer app. Dat staat los van de connectie loss na verloop van tijd in de lock stand.

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 24 mar 2018, 10:01
door Houtje-touwtje
Dat probleem met het refreshen heb ik ook, ook met de iphone. Maar wat ik soms zie als ik mijn fiets in de garage wegzet en mijn lokatie wil zien dat hij de lokatie van een kilometer ervoor aanhoudt. Pas als ik de fiets uit de lock haal geeft hij een goede lokatie aan

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 19 apr 2018, 20:56
door Elsje
Ik had nooit problemen met de OMNI verbinding. De laatste weken wel. OMNI maakt veel te weinig connectie waardoor mijn ritgegevens nu waardeloos zijn geworden. Net terug naar huis heeft OMNI circa 30 minuten geen connectie gemaakt. Vreemd omdat het tot een paar weken geleden prima functioneerde.

Ook na een paar keer app afsluiten en opnieuw opstarten helpt vaak niet. Fiets staat dan gewoon buiten.

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 19 apr 2018, 20:59
door Mountainmac
Er is iig voor IOS pas een update geweest en sinds die tijd is het bij mij kommer en kwel in de app. Telt soms de data bij de vorige gebruiksdag op of ik zie de data pas een dag later.

Re: Omni verbinding

Geplaatst: 19 apr 2018, 21:06
door Stromeur
Dat is niet goed, en mega-onhandig. Ik kan me niet voorstellen dat de dealer hier ook maar iets aan invloed op heeft. Als ik jou was zou ik Stromer eens rechtstreeks een mailtje sturen en vragen wanneer/hoe dit wordt opgelost. Het e-mail adres staat op de Stromer website, er werken ook mensen die Nederlands spreken.