Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
Ik denk dat Stromer wel een cashcow in handen kan hebben, met dit concept. Mikt dan ook op korte afstand (stads) SP. Klanten die zich niet al te sportief bezichhouden met bv. trap frequentie of speed.. Minder affiniteit hebben met onderhoud. Lees, geen ketting, geen derailleur.
Instapmodel, met niet de grootste accu, dus relatief een koopje.
Stel dat het de TDCM motor zou zijn met 5 bak en 242% Ratio. Tja, sportief wordt je daar niet vrolijk van. Versnellingbak met tandriem, is ook minder efficiënt. Maar de accu trekt het wel.
Maar toch. Stadsmensen die de stad niet uit hoeven, hebben er een puike SP aan. Toch?
Instapmodel, met niet de grootste accu, dus relatief een koopje.
Stel dat het de TDCM motor zou zijn met 5 bak en 242% Ratio. Tja, sportief wordt je daar niet vrolijk van. Versnellingbak met tandriem, is ook minder efficiënt. Maar de accu trekt het wel.
Maar toch. Stadsmensen die de stad niet uit hoeven, hebben er een puike SP aan. Toch?
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Vind hem vooral mooi. Gave kleur en belt is lekker onderhoudsarm. Dit zal veel mensen aanspreken.
De 5 versnellingen vind ik nog wel een dingetje. Begrijp de overwegingen over frame, onafhankelijkheid en prijspolitiek in relatie tot Pinion.
De ideale fiets lijkt mij toch Pinion met belt en achterwielmotor.
Ken de duurzaamheid van de Pinion trapasversnelling niet maar het systeem oogt mooi. Maar nu Klever Pinion en belt met een 1200 accu gaat leveren hoop ik voor Stromer dat niet te veel potentiële klanten voor dat merk kiezen.
De ST20 20 is een mooie uitbreiding op de bestaande modellen.
De 5 versnellingen vind ik nog wel een dingetje. Begrijp de overwegingen over frame, onafhankelijkheid en prijspolitiek in relatie tot Pinion.
De ideale fiets lijkt mij toch Pinion met belt en achterwielmotor.
Ken de duurzaamheid van de Pinion trapasversnelling niet maar het systeem oogt mooi. Maar nu Klever Pinion en belt met een 1200 accu gaat leveren hoop ik voor Stromer dat niet te veel potentiële klanten voor dat merk kiezen.
De ST20 20 is een mooie uitbreiding op de bestaande modellen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Mooie ontwikkelingen!
Helaas vind ik dat het frame niet mooier is geworden.
Ook vraag ik me af waar het frame in de definitieve versie (het getoond model is een concept versie) open kan om de riem te plaatsen.
Tot slot ben ik het eens dat vijf versnellingen (deze vijf versnellingen) wel eens te weinig kunnen zijn.
Helaas vind ik dat het frame niet mooier is geworden.
Ook vraag ik me af waar het frame in de definitieve versie (het getoond model is een concept versie) open kan om de riem te plaatsen.
Tot slot ben ik het eens dat vijf versnellingen (deze vijf versnellingen) wel eens te weinig kunnen zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Ik vrees dat de keuze om voor dit systeem te gaan ergens anders te zoeken is.
Pinion bak past volgens mij niet in een Stromer, daarvoor is de batterij te groot, zeker zonder concessies te maken op 't vlak van design. Stromer verkoopt ons al jaren fietsen waarbij het design primeert op praktisch nut (ik denk dan aan de bagagedrager, de spatborden, de automatisch openende batterij,...), dus die Pinion was zeker een no go Bij de klever hangt ze er ook een beetje ongelukkig onder, de Cycletech MTB integreert die Pinion dus wel mooi. Van de Kettler is het nog maar de vraag of die ooit te koop gaat zijn, gezien de financiële toestand van Kettler.
Ik zie naast de 5 versnellingen nog een tweede 'probleem' wat mij zou weghouden van deze ST2020, dit is geen proven technology (zoals de pinion bak).
Ik vermoed dat Stromer deze toch wel flink goedkoper zal moeten verkopen dan die concurrenten.
Pinion bak past volgens mij niet in een Stromer, daarvoor is de batterij te groot, zeker zonder concessies te maken op 't vlak van design. Stromer verkoopt ons al jaren fietsen waarbij het design primeert op praktisch nut (ik denk dan aan de bagagedrager, de spatborden, de automatisch openende batterij,...), dus die Pinion was zeker een no go Bij de klever hangt ze er ook een beetje ongelukkig onder, de Cycletech MTB integreert die Pinion dus wel mooi. Van de Kettler is het nog maar de vraag of die ooit te koop gaat zijn, gezien de financiële toestand van Kettler.
Ik zie naast de 5 versnellingen nog een tweede 'probleem' wat mij zou weghouden van deze ST2020, dit is geen proven technology (zoals de pinion bak).
Ik vermoed dat Stromer deze toch wel flink goedkoper zal moeten verkopen dan die concurrenten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
@Henry, dat valt dus wel mee met hoe not proven dit is. O.a. Sparta verkoopt met de R5Te en de R5e al weer twee jaar fietsen met deze versnellingsimplementatie
@RHJ, scherp gespot de woordspeling op ST2 bij mij was nog geen lampje gaan branden
@Tomasj, ja er is idd wss geen ruimte ivm de batterij. Bij de MTB Cycletech en Kettler had men wat dat betreft natuurlijk wat meer vrijheid en kon de (kleinere) batterij gewoon om de Pinion bak heen ontworpen worden.
@RHJ, scherp gespot de woordspeling op ST2 bij mij was nog geen lampje gaan branden
@Tomasj, ja er is idd wss geen ruimte ivm de batterij. Bij de MTB Cycletech en Kettler had men wat dat betreft natuurlijk wat meer vrijheid en kon de (kleinere) batterij gewoon om de Pinion bak heen ontworpen worden.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
De Eurobike is toch nooit het enige introductie moment van Stromer? De nieuwe ST1 kwam toch ook pas afgelopen voorjaar in beeld of was die al eerder getoond?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eurobike is niet het enige introductiemoment, maar wel hét introductiemoment, en het eerste moment. De ST1 LE is daar vorig jaar ook gepresenteerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023