Garantie achterwiel, terugstuurtermijn voor dealer

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ondertussen bij de dealer langs geweest...Hij heeft mij laten zien welke keuze hij had voor de garantiemotor...In de lijst .(uitsluitend voor de dealers)stond maar een type motor die met mijn fiets correspondeerde, met het gekende resultaat.(twee verschillende velgen) Heb nu via de dealer een verzoek gestuurd naar Stromer om dit probleem op te lossen. Brief hierbij, ben benieuwd naar de reactie...
Hello,

I would like to receive more information about the choices that are made by Strömer with regards to warranty.

Since the paint scaled off my engine (ST2 2018), I have received a new engine.

However, I was very surprised when I went to pick up my bike at my dealer (Fietsen Fieles). The new engine had a rim that was not the same as the original one….

Hence, now I drive around with a bicycle with two different rims, which I think may not be the purpose….

I don’t see this as an advantage, neither in terms of appearance nor in terms of publicity for your brand.

I would like to know which solution you can propose to rectify this inconvenience.

To me, providing an identical front wheel or rim would be appropriate.



With my best regard


corresponding pictures attached
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jovdt schreef: 26 sep 2019, 18:21 In de lijst .(uitsluitend voor de dealers)stond maar een type motor die met mijn fiets correspondeerde, met het gekende resultaat.(twee verschillende velgen)
Moraal van 't verhaal : er is nu al geen nieuw(e) compleet achterwiel (motor) voor een ST2 - 2018 meer op voorraad bij Stromer (zonder trema) ? ... is dat een tijdelijk of een definitief gegeven ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Geen idee... Wat wel bleek uit de lijst was dat dit wiel een 300 euro duurder was dan model 2018..... Heeft de dealer andere kanalen eventueel niet in garantie en kan daar wel nog een 2018 model besteld worden??? Zal waarschijnlijk nooit echt weten waar nu het probleem lag. Wart er anderzijds uit de bus gaat komen is nog een andere vraag ,....eentje die ik met meer wantrouwen aankijk! Hoe de ¨op de o zijn gekomen is me ook een raadsel....in mijn hoofd Duits terwijl het Engels was.... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

€ 300 meerprijs voor louter een ander fietsvelgje ? ... hallo kroket ! :ck:
Golvas schreef: 26 sep 2019, 18:46 is dat een tijdelijk of een definitief gegeven ? :bn:
Best benieuwd hoe dat zit.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Daar waar de vorige mail van de dealer weinig beweging bracht heeft deze brief via de dealer toch wel wat in beweging gebracht. Stromer stelde voor om mijn achterwiel op te sturen ,ze zouden de velg herspaken en dan terugsturen...motor blijft behouden. Op deze manier was ik mijn fiets zeker twee à drie weken kwijt. Met de dealer even overlegt en een voorstel gedaan om een identieke velg( model 2017) op te sturen zodat we zelf het voorwiel herspaken, dan ben ik de fiets maar een dag kwijt en krijg ik van de fm. een leen ST3 mee . Zien wat ze gaan doen, maar wel positief dat ze de fout willen herstellen . Verder info volgt :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Keurig. Een escalatie via de juiste weg (klant heeft contact met dealer, dealer heeft contact met Stromer, in jouw geval mét het verhaal van de klant) werpt dus vruchten af. Goeie samenwerking zo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Perfect opgelost.........waar een wil is is een weg :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Laatste hoofdstuk in dit verhaal. :D Stromer heeft een voorwielvelg opgestuurd. Dealer heeft de velg gespaakt tot een nieuw wiel identiek aan het achterwiel; Tot zover alles prima. Juist voor de fiets bij de dealer moest was mijn voorspatbord voor de tweede keer losgetrild. Dealer had de originele vijs (durf dit eigenlijk geen vijs noemen .... :mrgreen: ) reeds vervangen door een degelijker exemplaar maar deze was ook nog niet echt bestand tegen onze Vlaamse wegen, dus de boel losgemaakt uitgekuisd en met locktide vastgezet. Door het lostrillen was een rondel nodig want het dubbelwandig spatbord was reeds wat uitgescheurd. Het voorwiel was nu toch uit de fiets dus even de lagers testen en ja daar ook prijs lagers terug stuk . Dit met de dealer even besproken en gevraagd om de lagers ook maar te vervangen .... Toen ik de fiets ging ophalen was er niet enkel een nieuw voorwiel maar ook een nieuwe naaf (van een ST2S) waar duidelijk DT Swiss op staat met hopelijk DT lagers.Dealer had deze nog nieuw liggen :ay ; Kostprijs van deze operatie een 54 euro voor de nieuwe spaken en het werk. Dit is nu de service waar ik op hoopte. Fiets maar een dag bij de dealer en een ST 3 als vervanger meegekregen. Was toch wel blij terug op de ST2 te zitten ...maar dat is dan weer persoonlijk alhoewel.... ;) Het oude wiel bij de dealer gelaten ....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Top! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Goed geregeld Jo door je dealer.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie