Levertijd reserve onderdelen

Plaats reactie
RonaldST
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:13

Hallo allemaal,

Sinds begin van dit jaar rijd ik een Stromer ST2 2018. Helaas net voor de vakantie een schuiver gemaakt (nat wegdek na periode van droogte) en schade opgelopen aan de fiets en mezelf (gelukkig viel het allemaal erg mee). Grootste schade was een kapotte koplamp.
Fiets staat nu bij de dealer voor reparatie, en ik werd vandaag geïnformeerd dat de levertijd van de koplamp 2,5 maand is. Gelukkig pakt de dealer het goed op en krijg ik voorlopig een koplamp van een demo fiets zodat ik volgende week weer kan fietsen :ay

Ik schrok behoorlijk van de levertijd. Als dit gangbaar is bij Stromer dan is het zorgwekkend.
Wat zijn jullie ervaringen met levertijd van nieuwe onderdelen?

Groeten
Ronald
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is dat een Supernova M99 mini? De levertijden bij Supernova zijn soms echt bedroevend... 2,5 maand valt me zelfs nog mee :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RonaldST schreef: 30 jul 2019, 14:59 Ik schrok behoorlijk van de levertijd. Als dit gangbaar is bij Stromer dan is het zorgwekkend.
Wat zijn jullie ervaringen met levertijd van nieuwe onderdelen?
Bijna altijd direct leverbaar, tenzij er een structureel probleem is met een onderdeel. Dan wil de levertijd nog weleens oplopen, maar dat is ook logisch. (Teveel vraag en/of iets moet opnieuw worden gefabriceerd.)

Die koplamp wordt denk ik niet bij Stromer, maar bij Supernova besteld. Het is namelijk geen Stromer-specifiek onderdeel. Bij Supernova duurt het vaak krankzinnig lang voordat ze nieuwe voorraad hebben als ze door de lopende voorraad heen zijn. Die doen iets niet goed daar.

Je zou zelf eens online kunnen gaan shoppen. Misschien dat er nog een winkel is die hem op voorraad heeft en door wil leveren aan je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RonaldST
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:13

Hallo Freddy, Stromeur,

Het betreft inderdaad een Supernova M99 mini. Goede suggestie om zelf eens te gaan shoppen, maar uiteindelijk zou ik dat ook van de dealer verwachten. Ik ga het in elk geval eens proberen en houd jullie op de hoogte.

Ronald
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoef je niet van je dealer te verwachten, althans: dat zou niet reeel zijn. Ik zou aan mijn dealer voorstellen om er zelf een te kopen en dat hij dan een vergoeding krijgt voor het monteren, eventueel iets extra's omdat hij al een lamp uit een voorraad fiets gehaald heeft.

Je FM koopt gewoon bij een bepaalde leverancier, of wellicht een paar verschillende. De gemiddelde FM gaat niet het internet afstruinen om een lamp ergens op voorraad te vinden (daar hebben we hier Golvas voor :lol: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Deze lamp is op tig websites op voorraad ... momenteel is ze het goedkoopst bij HBS : € 199,95.

Linkje : https://hollandbikeshop.com/nl-be/fiets ... rt-606521/
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
RonaldST
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:13

Gelukkig heb ik mijn fiets intussen weer terug :cool2: met een lamp van een demo fiets (was nieuw, dus kan blijven zitten).
Ik had inderdaad de lamp ook gevonden bij HBS, maar de dealer vertelde me dat de lamp daar kopen niet werkte, omdat deze ingeleerd(?) moet worden op de Stromer.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Lijkt me vreemd, maar 't kan natuurlijk. Als ik het draadje hier lees over de ombouw van de bouwlamp, heb ik er niets over gelezen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lijkt me ook vreemd, maar het is niet te vergelijken met de bouwlamp. De M99 mini is volgens mij niet via de CAN bus aangesloten, dus de fiets schakelt gewoon 6V aan en uit...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie