Kinderstoel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is ook niet voor niks dat er van Stromer geen kinderzitje gemonteerd mag worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er zijn kinderstoeltjes die boven het bagagerek "zweven", met bevestiging aan de zadelbuis en de steunen onder de bagagedrager.

Ik weet alleen niet of die goedgekeurd zijn voor brommers/SP.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Het ging niet over een kinderzitje op de bagagedrager, wel de soort die op de framebuis gemonteerd wordt (dus ook niet op zadelpen ofzo). Dat geeft trouwens een verend effect dat absoluut nodig is voor het comfort v het kindje.

Om die reden viel het comfort kader af omdat er dan te weinig ruimte is om de bevestigingsblok vh zitje te fixeren.

Ik ga deze week nog eens langs voor expliciete bevestiging.
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ook dat mag niet van Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Maar het is wel vreemd als de Nederlandse handleiding op dit punt afwijkt van wat volgens Koegger wordt medegedeeld vanuit HQ, zie quote.
Lijkt mij interessant genoeg om eens goed uit te pluizen. Mag het nou wel of niet van Stromer? :ck:
Koegger schreef: 06 jul 2019, 20:28 Hij belde ter confirmatie naar het hoofdkantoor en daar benadrukten ze de lokale wetgeving te respecteren en verder geen negatief advies van stromer zelf om een zitje te installeren (weliswaar op de framebuis en niet rechtstreeks op de bagagedrager ivm schokken voor het kind in de stoel).
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Ik heb zelf alvast een mail verstuurd naar Flagship store met Geneve in cc.
Maandag is vaak wel sluitingsdag, dus even geduld.

Morgen ga ik waarschijnlijk de plaatselijke winkels aflopen om te kijken of we iets op de kop kunnen tikken.
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Ik heb intussen antwoord gekregen van Stromer waarbij ze stellen om de (Zwitsere) regelgeving te volgen en enkel waarschuwen voor de verdeling van het gewicht.

Dus expliciet verbieden voor hun merk doen ze niet.

In bijlage kreeg ik een document met de Zwitserse regelgeving mbt zowel speedbikes als gewone electrische fietsen, waarbij het toegstaan is in Zwitserlandom kinderzitjes te monteren op speedbikes. (document volgt nog)

Hierbij het antwoord per email
Good morning M.

Thank you for your inquiry. All e-bikes registered in Switzerland are subject to the regulations of the Federal Roads Office ASTRA. The detailed information can be found in the supplement. When driving with a child seat, it is important to pay attention to the new weight distribution.

Beste Grüsse / Best regards
Hugo Wenger / Flagship Store & Service Point
Phone +41 31 848 23 00


Wél viel me op dat de lokale Franse verdelers absoluut niet wilden meewerken met koppelstuk fietskar noch fietszitje, duidelijk uit schrik mbt de Franse wetgeving (die weinig tot niks toelaat). Bij deze laatste heb ik net een Stromer gekocht omwille van Europese homologatie die verschilt met de Zwitserse.

Conclusie: onze familie fietsuitstapjes mét dochter achterop de Stromer zullen we over de grens in Zwitserland legaal doen om dan aan de grens af te stappen. Hopelijk is er voldoende duidelijkheid ook voor de Belgische speedbikers die een +3 tot 8jarig kind op een stromer willen vervoeren...
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
Tsjilp
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2021, 15:50
Locatie: Putte Belgie
Merk SP: Strömer ST1X
Km-stand: 4000

Hallo,
Ik wil ook een kinderzitje installeren op mijn ST1X. Alleen is er om het damesmodel niet voldoende ruimte door de lage instap, waardoor vastmaken aan de stuurpen maakt dat ik het zadel te hoog moet zetten….
Hebben jullie nog tips?

Mvg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tsjilp schreef: 19 jun 2021, 15:55 Hebben jullie nog tips?
Uiteraard hebben we die : lees dit topic eens vanaf hier. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik had op m'n ST3 een zwevend stoeltje voor mijn zoon. Binnenkort op mn st5 zetten. Al meermaals gebruikt en gaat prima. In Belgie is het toegelaten van zodra uw kind 3jaar is. En uiteraard aangepaste helm.

Nu in deze gevallen zeg ik altijd: gebruik uw gezond verstand! ;p
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Plaats reactie