Kinderstoel

ocra

Stromeur schreef: 01 jun 2019, 20:33
ocramarco schreef: 01 jun 2019, 20:05 fietskar mag constructief maar niet bij NL wet.
Een fietskar mag constructief en mag bij NL wet.
Je mag er bij NL wet alleen geen kinderen in vervoeren (maar dus wel je hond, bagage, boodschappen e.d.)


Dank voor de aanvulling dat bedoelde ik uiteraard gezien de context :D
Andyvr
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2018, 15:09
Locatie: Bornem

Hier ook een st2 met sporadisch gebruik van een fietskar...
Bornem -> Edegem = 26 km enkel
Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Free2be schreef: 01 jun 2019, 13:04 Nog even wachten op de Stromer bakfiets.. :lol:
Je zegt dit wel zo maar ik haalde laatst een e-bakfiets in en dat ding reed zeker 30 km/h,, met een stel kinderen er in. Of dat allemaal zo veilig is...
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Of een stromer en een E-bakfiets (ik raad de urban arrow aan) fantastische combi kan ik je uit ervaring vertellen :ay
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Mocht een bakfiets te groot zijn dan kan je ook nog kiezen voor een 'longtail' fiets waar je achter 2/3 kinderen op kunt vervoeren. Zelf onlangs een Tern GSD gekocht. Fiets is ook niet langer dan een normale fiets en door kleine wielen een laag zwaartepunt waardoor ik het veel stabieler vondt fietsen dan een Urban arrow.
Bijlagen
tern-gsd-s10-silver-blue-electric-bike.jpg
tern-gsd-s10-silver-blue-electric-bike.jpg (132.86 KiB) 4264 keer bekeken
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Afgelopen week een stromer st1x getest en het nadeel aangehaald in de stromer concept store in Geneve. De man wist me te vertellen dat in Zwitserland zowel kinderstoel als aanhangwagen met kinderen toegelaten zijn tot een totaal gewicht van 140kg.

Hij belde ter confirmatie naar het hoofdkantoor en daar benadrukten ze de lokale wetgeving te respecteren en verder geen negatief advies van stromer zelf om een zitje te installeren (weliswaar op de framebuis en niet rechtstreeks op de bagagedrager ivm schokken voor het kind in de stoel).

Spijtig genoeg wonen we net over de grens in Frankrijk waar quasi niks mag, we hopen dat dit nog evolueert naar enkele toelatingen in de nabije toekomst.
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Dat is interessant, waarom staat dan in de handleiding dan het niet is toegelaten een kinderzitje te installeren.....
Volgens wetgever mag in Nl een goedgekeurde kinderzit op bromfiets gemonteerd worden.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Koegger
Pro
Pro
France
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2019, 15:06
Locatie: Genève et alentours

Stuur je mij eens een link of foto van die handleiding door dan leg ik ze het nog eens zwart op wit voor. Hier in Zwitserland heb ik geen Europese handleiding beschikbaar en vond het niet direct terug online...

In functie van familie uitstapjes per fiets in het Jura gebergte toch een belangrijke factor.

Vandaag overigens de afweging gemaakt tussen Flyer upstreet 5, stromer st1x en St3 (ik neig naar de 3, vrouw vraagt zich af of de 2000 euro upgrade het wel waard is)
st1x 17” ocean, 983kwh batterij, juli 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Scroll eens terug in dit topic?

Verder staan alle handleidingen op de website van Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Koegger schreef: 06 jul 2019, 20:28 Afgelopen week een stromer st1x getest en het nadeel aangehaald in de stromer concept store in Geneve. De man wist me te vertellen dat in Zwitserland zowel kinderstoel als aanhangwagen met kinderen toegelaten zijn tot een totaal gewicht van 140kg.

Hij belde ter confirmatie naar het hoofdkantoor en daar benadrukten ze de lokale wetgeving te respecteren en verder geen negatief advies van stromer zelf om een zitje te installeren (weliswaar op de framebuis en niet rechtstreeks op de bagagedrager ivm schokken voor het kind in de stoel).

Spijtig genoeg wonen we net over de grens in Frankrijk waar quasi niks mag, we hopen dat dit nog evolueert naar enkele toelatingen in de nabije toekomst.
Wel spannend. Mocht het zo zijn dat het mag vind die rack time echt niet stevig,je mag er ook maar 17 kg op. Niet echt veel over na een brommer stoeltje vermoed ik zomaar.
Plaats reactie