Scheuren velg

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik begrijp al helemaal niet dat ze geen dubbel gebuste velg gebruiken zoals bij de st5....die paar €tjes dat het ze bij inkoop meer kost scheelt honderden €s ergernis en gezichtsverlies.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

WFVst5, die redenatie zou je voor diverse onderdelen kunnen laten gelden. De vraag is: Waarom vinden we dat dan? Omdat we misschien stiekum van mening zijn dat de prijs dat ook rechtvaardigt? Het gaat inderdaad elke keer maar om een paar euro's verschil op hun inkoop. De vraag die dan overblijft is wat Stromer dan moet doen om de prijs van de nog duurdere ST3 en de nog veel duurdere ST5 te rechtvaardigen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Een inkoopafdeling staat los van een serviceorganisatie die de garantie verleent. De afdelingen hebben hun eigen managers én elk hun eigen doelen (targets). De inkoopmanager interesseert het geen reet dat de goedkoper ingekochte onderdelen eerder kapot gaan. Hij wordt beloond op behaalde inkoopresultaten, lees lagere prijzen. Pas wanneer iemand binnen Stromer ontdekt of vindt dat de servicekosten te hoog worden zal bij een goed georganiseerd bedrijf een onderzoek gestart worden en eventueel, als de uitkomt daar aanleiding toe geeft, een verbetertraject opgestart worden.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet niet of Stromer zo groot is dat er al sprake is van afdelingen die langs elkaar heen werken, of zelfs tegen elkaars belangen in, maar zou zomaar kunnen ja.

Ik weet wel dat de Sales-organisatie met harde hand gerund wordt vanuit het hoofdkantoor in Zwitserland. En ik weet dat Stromer vorig jaar voor het eerst sinds haar bestaan (nu 10 jaar) in de zwarte cijfers is gekomen. Dat zal ergens vandaan zijn gekomen en dat hoeft niet alleen van de ontplofte verkopen te zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

We moeten oppassen dat we niet in een oneindige lus terecht gaan komen, dus snel naar de Eurobike. :)
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Vandaag contact opgenomen met de FM, de motor moet eerst opgestuurd worden naar stromer. Helaas hadden ze geen antwoord waarom. Wat ik me af vroeg, is dit misschien standaard en vervangen ze altijd het complete achterwiel, en spaken ze een achterwiel niet opnieuw in de velg.

Zit er nog verschil tussen een ST2 motor uit 2017 ten opzichte van de huidige?

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat ik mijn fiets terug heb, hier kon de FM helaas nog niets over zeggen.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik vind het een achterlijke jaren ‘80 manier van werken om een wiel met motor naar CH op te sturen als er scheuren in de velg zitten. Als de FM enkele foto’s maakt en mailt is dat toch ook wel aan een serviceafdeling duidelijk te maken. Hier op het forum begrijpen we het ook. Het beoordelen door een bij Stromer opgeleide FM moet toch voldoende zekerheid en vertrouwen geven. Een FM spaakt in een handomdraai een nieuwe velg met spaken om de motor heen. Velg demonteren is 2 minuten werk, dat doe je met de slijptol en doorslijpschijf. Ik vind dat Stromer weinig vertrouwen in zijn dealers heeft.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer spaakt geen motoren uit. Bij een defect aan het wiel of de motor, wordt het geheel vervangen.

Tot voor kort lazen we niet anders dan dat onderdelen altijd direct onder garantie werden omgeruild. Er hoefde nooit iets eerst retour Stromer. Wel nadien maar daar hadden wij als klant geen last van. Ik heb echter weleens begrepen van Stromer dat dealers hier veel te makkelijk mee omgingen, met als gevolg een eindeloze reeks omruilingen (verkeerd foutzoeken door dealer; b.v meteen controller vervangen zonder root-cause aan te pakken) of onterechte omruilingen (gebruikersfout, dus geen garantie).

Hoeveel verhalen hebben we wel niet gelezen van mensen bij wie tot drie keer toe de controller werd vervangen, zonder dat het probleem hiermee werd opgelost, omdat bleek dat de koplamp sluiting gaf? Dat krijg je als je dealers 100% de vrije hand geeft: kost Stromer bakken geld en de klant bakken frustratie. Onlangs hadden we hier nog een geval waarbij de dealer concludeerde dat iemands accu defect was en moest worden omgeruild. Stromer wilde de accu eerst onderzoeken, aanvankelijk tot ongenoegen van de klant, en wat bleek: accu was helemaal niet defect.

Ik vrees dus dat het andersom ligt @vertrouwen, omdat ze bij Stromer door schade en schande wijs zijn geworden... Ik lees nog steeds van veel onderdelen dat ze onder garantie direct, dus zonder onderzoek door Stromer zelf, worden omgewisseld, maar ik lees inderdaad ook weleens dat Stromer het defecte onderdeel eerst zelf wil onderzoeken.

Blijkbaar trekt Stromer het omruilproces nu strakker. Wat de criteria zijn die Stromer hierin hanteert, of het aan de aard van de garantieclaim ligt, aan een specifieke dealer of allebei: geen idee. Mij lijkt dat de dealer hier antwoord op moet kunnen geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

mboelis schreef: 29 mei 2019, 19:11 Ik vind dat Stromer weinig vertrouwen in zijn dealers heeft.
Wat dan wel weer een soort van logisch is als je sommige van de dealers bekijkt waar Stromer mee werkt.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ook dat inderdaad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie