Scheuren velg

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik laat altijd messing nippels gebruiken ivm betere corrosie bestendigheid en materiaal is iets harder waardoor je iets meer kracht kunt zetten als de boel los moet. Alu nippels zijn zachter en gevoeliger. Wat heeft Stromer gebruikt? (Ben niet thuis, dus kan niet checken).
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

WFVst5 schreef: 24 mei 2019, 20:27 Alexrims zou mijn eerste keus zeker niet, is idd. goedkope meuk.
DT en de duurdere Ambrosio wel.
Toch zie ik veel corrosie op de fotootjes hoor als dit mijn wielen zouden zijn zou ik er al een paar jaar geleden afstand van gedaan hebben.
Gelukkig olie ik de spaaknippels altijd in (nachtje laten intrekken) voordat een fiets bij mij de weg op gaat dan afvegen en je hebt er veel minder last van sowieso voor de winter/pekel op de weg komt.
Ik onderhoud de ligfietsen van een paar Velonauten hier in het NoordHollandse dit zijn fietsen van forenzende kilometervreters die vaak geen tijd en verstand hebben voor onderhoud of preventief behandelen tegen corrosie. na drie of vier jaar zien hun wielen er ook zo uit, vooral de 20" voorwielen krijgen veel te verduren met snel bochtenwerk als ik de naven overspaak met nieuwe nippels gaat er altijd wat olie tussen de nippels en bussen dan gaan ze weer jaren mee.
Vergeet even niet dat er zelfs zonder pekelwater veel galvanische werking is tussen RVS spaken, geanodiseerd ALU en de RVS spaaknippels waar de bussen van gemaakt zijn verschilt per merk.
De kwaliteit van het gebruikte RVS is ook heel belangrijk, nogmaals dit zal mij niet gebeuren en van een FM die dit zover laat komen zou ik gauw afscheid nemen.
Grappig dat je het schrijft want de fiets is net een jaar oud :D
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 24 mei 2019, 11:52 Een foutje is direct nieuwe fiets eisen!! Zit het echt met verbazing te lezen. Ook nog een figuur die het forum een trap na geeft omdat hij geen gelijk kreeg hier.
Gut, ik kom die opmerking net tegen. "Slaande ruzie gehad op het Stromer Forum". Nou nou, zo'n gesprek tussen forummers zou ik me wel herinneren. Ik weet hier niks van.

Mij is eens aangeboden om die FB groep over te nemen. Dit is precies waarom ik voor de eer heb bedankt. Drama... Niet specifiek die groep, maar FB sowieso. Hoe bekrompener de one-liners, des te gretiger de likes. Ik denk niet dat dit iemand ook maar iets dichter bij een oplossing brengt, maar waarschijnlijk is dat ook helemaal niet de bedoeling.

Maar prima dat mensen die het graag op die manier willen ook een platform hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 24 mei 2019, 20:32 Ik laat altijd messing nippels gebruiken ivm betere corrosie bestendigheid en materiaal is iets harder waardoor je iets meer kracht kunt zetten als de boel los moet. Alu nippels zijn zachter en gevoeliger. Wat heeft Stromer gebruikt? (Ben niet thuis, dus kan niet checken).
Die van mijn Es zijn alu. (DT Swiss velgen.) Geen idee wat er op andere/huidige modellen wordt gebruikt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 22 mei 2019, 21:20 Aanvankelijk zaten op de ST2 velgen van DT Swiss. Volgens mij was het tijdens de garantie ellende van Zebbernaut dat we erachter kwamen dat Stromer ook voor de ST2 is geswitcht naar Alex velgen.
De ST2 - 2018 staat dan weer wel op DT Swiss velgen, met alu nippels ... :?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet te volgen wat Stromer hier doet...

In Zebbernauts geval sluit ik, nu ik dit zo lees van jou, niet helemaal uit dat de dealer een loopje met 'm heeft genomen. Daar was dat hele verhaal toch al van doordrenkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@stromeur: ik weet het nog wel hoor. Dat was die knakker met bar-ends op zijn ST5 die nog hoger waren dan het grootste gewei wat je kunt vinden op de Veluwe.
Heeft zich toen laten verwijderen van het forum
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah, oké.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

harmroest schreef: 24 mei 2019, 21:02
WFVst5 schreef: 24 mei 2019, 20:27 Alexrims zou mijn eerste keus zeker niet, is idd. goedkope meuk.
DT en de duurdere Ambrosio wel.
Toch zie ik veel corrosie op de fotootjes hoor als dit mijn wielen zouden zijn zou ik er al een paar jaar geleden afstand van gedaan hebben.
Gelukkig olie ik de spaaknippels altijd in (nachtje laten intrekken) voordat een fiets bij mij de weg op gaat dan afvegen en je hebt er veel minder last van sowieso voor de winter/pekel op de weg komt.
Ik onderhoud de ligfietsen van een paar Velonauten hier in het NoordHollandse dit zijn fietsen van forenzende kilometervreters die vaak geen tijd en verstand hebben voor onderhoud of preventief behandelen tegen corrosie. na drie of vier jaar zien hun wielen er ook zo uit, vooral de 20" voorwielen krijgen veel te verduren met snel bochtenwerk als ik de naven overspaak met nieuwe nippels gaat er altijd wat olie tussen de nippels en bussen dan gaan ze weer jaren mee.
Vergeet even niet dat er zelfs zonder pekelwater veel galvanische werking is tussen RVS spaken, geanodiseerd ALU en de RVS spaaknippels waar de bussen van gemaakt zijn verschilt per merk.
De kwaliteit van het gebruikte RVS is ook heel belangrijk, nogmaals dit zal mij niet gebeuren en van een FM die dit zover laat komen zou ik gauw afscheid nemen.
Grappig dat je het schrijft want de fiets is net een jaar oud :D
Dan poets je weinig. :bj
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 24 mei 2019, 20:32 Ik laat altijd messing nippels gebruiken ivm betere corrosie bestendigheid en materiaal is iets harder waardoor je iets meer kracht kunt zetten als de boel los moet. Alu nippels zijn zachter en gevoeliger. Wat heeft Stromer gebruikt? (Ben niet thuis, dus kan niet checken).
RVS....bij vernikkeld messing draai je het vierkantje sneller rond en dat weegt natuurlijk zwaarder dan RVS ik ben in "normale" racewielen nog nooit ALU nippels tegengekomen....alleen oude model Lightweicht Obermayer MAVIC en Zipp gebruiken ze in speciale wielen die niet te richten zijn als er een slagje in zit.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie