Scheuren velg

NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

IMG_6015.jpg
IMG_6015.jpg (1.44 MiB) 3197 keer bekeken
NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

IMG_6019.jpg
IMG_6019.jpg (2.41 MiB) 3195 keer bekeken
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 22 mei 2019, 21:32 Indien dit inderdaad AlexRims velgen zijn bewijs dat volgens mij dat Stromer onderdelen geproduceerd door gerenommeerde producenten vervangt door bagger van derderangs-producenten, en ondertussen dezelfde prijs houdt voor de fiets...
Indien je dit in garantie laat vervangen, eis dan fatsoenlijke velgen.
En toch blijven we het kopen..... :bn:
De Microshift shifter, de Roxim lamp ipv iets wat bij de aanschafprijs past, de lelijke USD vork voor de 3/5.....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En toch hierboven ook een melding van Alix Rims velgen met hetzelfde euvel...

Heeft jouw Stromer zijn periodieke onderhoudsbeurtjes incl. spakencheck ook gehad NickName? In ieder geval in de periode dat je 'm ging gebruiken?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 22 mei 2019, 21:58 En toch blijven we het kopen..... :bn:
Het is een beetje hetzelfde euvel als met fietsenmakers zelf: er is zo verschrikkelijk weinig alternatiefs... Ik ben al bijna 2 jaar geinteresseerd rond aan het kijken voor een vervanger voor mijn Green Mover. Met fatsoenlijk groot frame is er alleen Speedped. En met kleinere frames zijn er nog steeds maar een stuk of 5 spelers. Al die 5 spelers hebben hun eigen problemen (behalve wellicht Speedped, maar ik ben nog geen enkele eigenaar tegengekomen* dus daarvan weten we het eigenlijk ook niet).

*) strikt genomen: op FB en hier is een tijdje een werknemer van Drumo actief geweest die op een Speedped rijdt, maar hij heeft een zakelijk belang dus zijn commentaar neem ik met een korreltje Jozo.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Feit is dus dat dit probleem niet slechts berust op een enkel incident maar iets structureels lijk te zijn en met name dus bij de Alex rims, ben benieuwd hoe de FM er mee omgaat!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We hebben nu twee Alex Rims versus één DT Swiss. M.i. te weinig om nu al een hard oordeel te geven of in percentages te kunnen spreken.

Jouw FM hoort je gewoon garantie te geven. Ik vertrouw er eerlijk gezegd ook wel op dat dit goed komt. De FM heeft de Stromer immers zelf in onderhoud.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 mei 2019, 22:15 *) strikt genomen: op FB en hier is een tijdje een werknemer van Drumo actief geweest die op een Speedped rijdt, maar hij heeft een zakelijk belang dus zijn commentaar neem ik met een korreltje Jozo.
Dit is inderdaad ook de enige "eigenaar" van een Speedped waar ik ooit iets van gelezen heb over de Speedped. Drumo is overigens ook ex-Stromer dealer, dus dit bedrijf heeft inderdaad een stevig zakelijk belang als het gaat om het in de markt zetten van een alternatief voor de Stromer.

Jammer dat er zo weinig (geen?) van verkocht worden. Nooit iets van een echte consument gelezen hierover.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik zie ook een hoop corrosie, heb je de fiets wel goed schoongemaakt tonen je door de pekel hebt gereden? Dat spul vreet overal doorheen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Zou eerder denken dat ik mijn fiets te vaak heb schoongemaakt, maar geen idee waar de corrosie van is, hij staat altijd binnen en in de winter spuit ik hem altijd op mijn werk en thuis af, dus pekel lijkt me sterk. Maar goed de lak heeft natuurlijk niks met het metaal te maken toch?

En stromeur, onderhoud en garantie is al vanaf het begin een issue, Helaas destijds bij de grote keten gekocht fietswinkel.nl, omdat die mij nooit snel konden helpen hebben zij mij geadviseerd om een lokale stromeurdealer te zoeken en heb hem sindsdien in a'dam bij qicq in onderhoud. Echter met garantie kwesties verwijzen ze me terug naar fietsenwinkel.nl. Dus ben benieuwd
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie