voorstellen / bagagedrager

Dan maar zo
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2019, 13:04

Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen op dit forum, heb net vanmiddag mijn Stromer opgehaald. En heb al verschillende topics gelezen afgelopen week en na de proefrit was ik om.

Mijn naam: Arjo, woon in de prachtige achterhoek en hoop besmet te raken met het stromer virus zoals velen hier dat zijn, tenminste dat maak ik op uit de vele enthousiaste verhalen/topics.

Ik heb gelijk een vraag (mag dat hier?)heb er hier al wel van alles over gelezen met veel antwoorden maar wat is nou het beste/mooiste. Het gaat om een bagagedrager origineel is nogal knullig begrijp ik. Ik wil er minimaal 1 fietstas aan hangen voor woon werk verkeer niet veel gewicht broodtrommel, fruit, drinken en het kettingslot. Wat is een goede en niet onbelangrijk nette drager voor mijn Stromer?

Groeten Arjo
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heb geen Stromer dus daar kan ik je niet mee helpen, maar met het andere: let op met fruit meenemen in je fietstas, het rammelt daar nogal.
Dus als je liever geen gekneusd fruit weg fruitmoes eet dan zou ik het fruit bovenop zachte dingen leggen oid.

Ikzelf loop vanuit mijn werk regelmatig naar de super om fruit voor op kantoor te halen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Kun je iets zeggen over je wensen/behoeften?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan maar zo schreef: 20 apr 2019, 18:34 Het gaat om een bagagedrager origineel is nogal knullig begrijp ik.
Valt wel mee hoor. De originele drager is van Racktime en heeft een maximale belastbaarheid van 17kg. Wat jij in een tas mee wil nemen pas makkelijk aan de originele drager.

Het enige nadeel is dat de lak van de drager nogal snel beschadigt door de trillingen van zijtassen. Hier kun je maatregelen tegen nemen die in diverse topics zijn beschreven. Ook kun je kiezen voor een "trunk"-koffer, die plaats je bovenop je drager en dan heb je dit probleem niet.

De enige die ik ken die zelf een alternatieve drager op zijn Stromer heeft geplaatst, die is al actief in dit topic ;) Wie weet kun je nog inspiratie opdoen van zijn mod.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dan maar zo schreef: 20 apr 2019, 18:34 Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen op dit forum, heb net vanmiddag mijn Stromer opgehaald. En heb al verschillende topics gelezen afgelopen week en na de proefrit was ik om.

Mijn naam: Arjo, woon in de prachtige achterhoek en hoop besmet te raken met het stromer virus zoals velen hier dat zijn, tenminste dat maak ik op uit de vele enthousiaste verhalen/topics.

Ik heb gelijk een vraag (mag dat hier?)heb er hier al wel van alles over gelezen met veel antwoorden maar wat is nou het beste/mooiste. Het gaat om een bagagedrager origineel is nogal knullig begrijp ik. Ik wil er minimaal 1 fietstas aan hangen voor woon werk verkeer niet veel gewicht broodtrommel, fruit, drinken en het kettingslot. Wat is een goede en niet onbelangrijk nette drager voor mijn Stromer?

Groeten Arjo
Arjo,

Ik gebruik al ruim 1,5 jaar de originele bagagedrager met twee Ortlieb fietstassen en daar kan voldoende in. Zeker de goederen die jij noemt. Ik hoor/lees ook niet veel klachten over de bagagedrager.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Dan maar zo
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2019, 13:04

Stromend schreef: 20 apr 2019, 19:48 Kun je iets zeggen over je wensen/behoeften?
Heb niet speciale wensen/behoeften maarde standaard dingen moeten mee kunnen, lunch, slot, regenkleding af en toe eens een boodschapje niets bijzonders eigenlijk. Maar compleet geen mogelijkheid iets mee te nemen staat mij tegen het is geen racefiets al racet hij wel lekker.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat kan gewoon met de standaard drager. Doen we massaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dan maar zo
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2019, 13:04

Oke dank iedereen voor de reacties. Als het allemaal geen probleem is doe ik dat ook. Ik kwam alleen op een topic over een bagagedrager daar ging het over het verschuiven van de originele drager en het passen en zoeken naar een vervanger. Dat was/is schijnbaar lastig ivm de afmeting van het wiel aangezien deze meestal 28inch is zijn de meeste dragers daar ook op afgestemd, schijnbaar. Maar goed dan ga ik een originele aanschaffen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het oog in de staander van de bagagedrager is "ovaal". Als de drager niet goed vastgeschroefd is en/of mensen de drager te zwaar belasten dan wil die weleens wat naar beneden zakken. Ik zie deze meldingen echter maar zelden voorbij komen en dat doet mij denken dat er in die gevallen sprake is van voorgaande gebruikersfout.

Onze forummer Jroen van Van Zijp Techniek heeft hiervoor een 3D geprint vulblokje gemaakt, dan ben je daar vanaf als het je toch niet lekker zit. Van Zijp heeft sowieso wel leuke spullen voor je Stromer:

https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... t-2-stuks/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ken maar 1 persoon op dit forum die een andere bagagedrager wilde hebben omdat de standaard geleverde bagagedrager volgens die persoon niet goed paste bij de uitstraling die hij wilde hebben.

Ik heb voor mijn bagagedrager Ortlieb Frontrolldds gekocht (die zijn wat kleiner dan de Backrollers) want dat toont wat “eleganter”. Daarnaast heb ik een Ortlieb Downtown2 tas gekocht. Met name die Downtown2 (maar ook de Frontrollers) maakt dat het er niet gelijk op lijkt alsof je van plan bent om een wereldreis te maken. Om schade aan de bagagedrager te voorkomen kun je bijvoorbeeld plastic spiraalband (uit de elektra shop) plaatsen.

Je kunt ook een tas plaatsen die op de bagagedrager wordt geplaatst, via een racktime connector. Het probleem is alleen dat zo’n topkoffer veel (meer) beweegt en dat de schade aan je bagagedrager groter zal zijn.

Succes met de keuze.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie