Stromer stolen?

Plaats reactie
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Stromer vrienden.
Krijg net een sms van Stromer dat mijn ST2 als gestolen gerapporteerd is!
Vreemd want hij staat gewoon in de garage aan de lader.

Hoe kan dit?
En doet mijn fiets het morgenvroeg nog gewoon als ik naar mijn werk wil?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Staat je Stromer uit, of gelocked? Als-ie gelocked staat, kan het dan zijn dat er iets of iemand tegenaan gestoten is? Dat registreert je Stromer namelijk als een poging tot diefstal.

Kun je hem in dat geval unlocken met de pin-code en daarna voorzichtig proberen of je er een paar minuten mee aan de hand kunt rijden of dat de motor blokkeert? Ik weet niet zeker of het intoetsen van de pin de blokkade opheft, maar dat zou kunnen en dan kun je er gewoon weer mee rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb de handleiding er maar even bij gepakt: PIN-code intoetsen zou voldoende moeten zijn om hem weer te unlocken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Unlock Stromer.png
Unlock Stromer.png (49.94 KiB) 2463 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Dank voor je snelle reactie.

Het is wel vaker gebeurd dat de fiets gelocked stond of aan de lader en dat er iemand tegenaan stootte maar nog nooit deze melding gehad.

Ik heb de fiets met de PIN unlocked en ben drie minuten wat rondjes door de straat gaan fietsen.
Niks aan de hand.
Ga ervan uit dat het nu weer goed is.

Andere vraag:
Ik heb via dit forum beelden van je gezien van een testrit op Zandvoort dacht ik. Daarop had je ook de snelheid in beeld. Ik heb nu ook een action cam op het stuur en wil dat ook wel. Hoe doe ik dat?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snelle Jelle schreef: 15 apr 2019, 21:24 Het is wel vaker gebeurd dat de fiets gelocked stond of aan de lader en dat er iemand tegenaan stootte maar nog nooit deze melding gehad.
Je Stromer moet volgens mij een x aantal seconden bewegen, dan gaat-ie op slot en krijg je een sms. Je lock-functie werkt dus :ay
Snelle Jelle schreef: 15 apr 2019, 21:24Ik heb via dit forum beelden van je gezien van een testrit op Zandvoort dacht ik. Daarop had je ook de snelheid in beeld. Ik heb nu ook een action cam op het stuur en wil dat ook wel. Hoe doe ik dat?
Die beelden zijn inderdaad van mij. Als je een action cam hebt met ingebouwde GPS, dan moet het vrij eenvoudig te doen zijn. Zal vast wel in de handleiding van je cam staan. Maar ik heb dat niet (ingebouwde GPS), dus ik heb mijn beelden gecombineerd met de GPS gegevens van mijn Garmin sporthorloge. In onderstaand topic heb ik uitgelegd hoe ik dat gedaan heb:

viewtopic.php?f=9&t=87&start=50#p12212
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie