bodyfloat Kinekt of cirrus

André
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2019, 13:17

Sinds begin janauri 2019 rijd ik met ontzettend veel plezier 300 km/week op de ST2 door weer en wind. Op mijn route woon-werk liggen fietspaden waarvan het onderhoud te wensen overlaat. De boomwortels drukken het asfalt tot irritante drempeltjes. Met 20 km/u geen probleem maar met 40-45 km/u wel een schok door je lichaam en ik voel het in mijn onderrug en soms zelfs tot in mijn nek. Nu overweeg ik de aanschaf van een bodyfloat, maar ook daar hangt weer een fors prijskaartje aan. Voordat ik overga tot aanschaf ben ik op zoek naar ervaringen. Lees wel veel berichten over de bodyfloat, maar niet zozeer over de mate waarin het comfortabeler is in relatie tot mijn opmerking hierboven.
Dank alvast voor jullie reacties. :ay
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

André,

Ik rij al vanaf het begin met de Bodyfloat en dat is nu ruim 1,5 jaar. Veel leden van dit forum waren zeer enthousiast en dan denk ik soms waarom eerst minder plezier hebben in het Stromeren dan direct goed doen. Laatst kreeg ik een leen ST3 mee van mijn FM maar na 100 meter ben ik omgekeerd en heb mijn zadel gewisseld. Je merkt het direct, klaar.

Je hebt gelijk het is en aardig prijskaartje maar m.i. meer dan waard. Misschien kan je er eentje lenen van je FM en het verschil ervaren op je eigen fiets.

Er zijn ook nog andere verende zadelpennen, zie onder andere dit lijntje: viewtopic.php?t=1006#p18099

En hier een filmpje



Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Heb ook bodyfloat (zat al op mijn ST2 bij aamschaf) veel plezier van!
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik heb noodgedwongen 1,5 week zonder bodyfloat gereden (zadel was gestolen), wat een verschil! Ik raad het iedereen aan,
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

André schreef: 20 mar 2019, 18:59 Op mijn route woon-werk liggen fietspaden waarvan het onderhoud te wensen overlaat.
Het wegdek op mijn routes in Friesland is ook niet echt je-dat. Ik ben al bijna 2 jaar ontzettend blij met mijn Bodyfloat. Je zou een dealer altijd eens kunnen vragen of ze een demo-BF hebben die je een weekje mag testen. Heb ik destijds ook gedaan en ik was meteen om.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik doe het voorlopig nog anticiperend, even van 't zadel bij aankomend opstakel. :d3:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat heb ik in het begin ook gedaan, maar omdat ik ook last had van de klappen tegen mijn polsen (uiteindelijkopgelost met verende voorvork) zat ik bij elke hobbel met verminderd gewicht van mijn achterste en handen op de Stromer. Irritant en gevaarlijk, want het enige stabiele contact dat ik dan nog met de Stromer had was via de trappers.

Maar ieder zijn ding, ligt er ook maar net aan hoeveel hobbels je op je route hebt. Ik heb er veel, en de OP zo te lezen ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Ik blijf maar twijfelen of ik al dan niet een bodyfloat aanschaf. Blijkbaar heeft 80% of 90% van de Stromerrijders een bodyfloat. Ik ben tot nu toe heel supertevreden over het Stromerrijden (ondertussen 3000 km). Ik heb redelijk goede weg, maar ook hier en daar boomwortels die de kop opsteken en het hobbelig maken.... dan hef ik net als jou - Stromeur - het achterdeel op en ga op de trappers staan. Er is ook het feit dat de garantie vervalt als er iets gebeurt... Zal mijzelf vroeg of laat toch eens over de streep moeten trekken...
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Chrisje schreef: 20 mar 2019, 21:49 Er is ook het feit dat de garantie vervalt als er iets gebeurt...
Klopt, bij jouw ST1 X vervalt de garantie als je een BodyFloat of Kinekt Seatpost (of welke geveerde zadelpen dan ook) monteert.

Mij is één geval bekend waarbij het Stromer frame met BF is gescheurd, maar: dit was een gebruikersfout. De eigenaar had de zadelpen te hoog gemonteerd (boven de markering) én hij was te zwaar voor de BodyFloat. Als jij je netjes aan de richtlijnen houdt, hoef je echt niet bang te zijn dat je frame eraan gaat. Er rijden vele honderden Stromeraars rond met een BF: niks aan de hand.

Voor de ST3 en de ST5 geldt overigens dat de Cirrus Cycles Kinekt Seatpost (niet de oude BodyFloat dus) met behoud van Stromer-garantie gemonteerd mag worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

André schreef: 20 mar 2019, 18:59 Voordat ik overga tot aanschaf ben ik op zoek naar ervaringen.
Zoek geen ervaringen van anderen, maar zoek je eigen ervaring : test hem !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie