bodyfloat Kinekt of cirrus

Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Ik zou die bodyfloat uiteraard vakkundig laten plaatsen door mijn FM, waar er drie personen zijn die een opleiding bij Stromer gevolgd hebben. Heb het volste vertrouwen in hen.
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Denk je nu echt dat je een opleiding van Stromer nodig hebt om een Kinekt "vakkundig" (wat dat ook moge betekenen) te plaatsen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Noujaaaa, dat dacht degene die zijn Stromer-frame sloopte op het moment dat-ie de foutief gemonteerde BF met zijn lompe gewicht dwars door de max liet stuiteren vast ook, dat dat niet nodig was :mrgreen:

Montage is natuurlijk een eitje, maar misschien voelt het voor niet-sleutelaars wel vertrouwder als de dealer dit doet.

Sterker nog: als je Stromer-dealer deze zadelpen monteert en er komt garantiegedoe van (wat ik oprecht niet verwacht), dan heb je nog wel wat met de dealer te bespreken als Stromer de garantieclaim afwijst. Mijn dealer (officieel Stromer dealer én NL importeur van de BodyFloat) heeft mij bijvoorbeeld nooit gewaarschuwd voor verlies van garantie op het frame bij montage van de BodyFloat. (Al heb ik op mijn beurt als eigenaar natuurlijk de eindverantwoordelijkheid om mezelf te verdiepen in de garantievoorwaarden.)

Hoe dan ook: het fine-tunen van je zadelhoogte en horizontale positie van je zadel zul je waarschijnlijk toch zelf willen doen nadat je er een tijdje mee gereden hebt. Momentsleutel aanschaffen voor de bouten, markering op de pen voor de max. hoogte respecteren, juiste veren gebruiken, niet modderdik worden en je kunt feitelijk weinig verkeerd doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Sinds gisterenavond staat hij erop: de Kinekt Seatpost 2.1. Een wereld van verschil. Tot nu toe supertevreden.
Bijlagen
Stromer Kinekt Alu Seatpost 2019.jpg
Stromer Kinekt Alu Seatpost 2019.jpg (2.18 MiB) 2986 keer bekeken
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 20 mar 2019, 22:26 Sterker nog: als je Stromer-dealer deze zadelpen monteert en er komt garantiegedoe van (wat ik oprecht niet verwacht), dan heb je nog wel wat met de dealer te bespreken als Stromer de garantieclaim afwijst. Mijn dealer (officieel Stromer dealer én NL importeur van de BodyFloat) heeft mij bijvoorbeeld nooit gewaarschuwd voor verlies van garantie op het frame bij montage van de BodyFloat. (Al heb ik op mijn beurt als eigenaar natuurlijk de eindverantwoordelijkheid om mezelf te verdiepen in de garantievoorwaarden.)
de garantie krijg je in NL van je leverancier, niet van de fabrikant van je fiets. Als diezelfde leverancier een accesoire heeft geplaatst en je daardoor je garantie kwijtraakt, en die leverancier heeft dat niet HEEL DUIDELIJK gecommuniceerd, zou hij met mij een heel groot probleem hebben...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 22 mar 2019, 18:15 de garantie krijg je in NL van je leverancier, niet van de fabrikant van je fiets.
Nee, de 10 jaar garantie op het frame (en daar hebben we het in deze context over) krijg je van de fabrikant (Stromer). Het heet ook niet voor niets "fabrieksgarantie". Het uitvoeren van garantiewerkzaamheden e.d. wordt gedaan door de winkel waar je de Stromer hebt aangeschaft. Maar als Stromer niet akkoord is met een garantieclaim die jij indient bij je dealer, en de dealer vervolgens bij Stromer, dan heeft Stromer echt het laatste woord.

Daarnaast bestaat er nog zoiets als wettelijke garantie, en dat is inderdaad een zaak tussen jou en de winkel waar je de fiets hebt gekocht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie