Hoog tijd voor een bezoek aan de Fm.

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Sinds september en nieuwe Stromer voor woonwerk. Ondertussen een 4500km verder.Even tijd voor wat leesvoer en bedenkingen... De eerste ritten verliepen super maar na een paar dagen begon het inhouden na remmen . De afstelling werd bijgesteld en dat prob. was opgelost. Op 20 september even in het service menu gekeken en daar 2 foutcodes(21000C en 210008) Rijden bleef hij doen. Tijdens de herfstdagen met veel regen en wind wat water in de bat.bak maar ook geen prob.de fiets bleef gaan.Bij de wissel van de banden ontdekt dat er een lager stuk was....gratis hersteld door mijn Fm. :ay Op 22 feb viel plots de ondersteuning weg en kort daarna pakte de ondersteuning terug op...de verdere weg geen prob. (code 210207 5X.) Op 27 feb terug een aaneenschakeling van onderbrekingen maar verder kunnen rijden . (code 250103) Nu op 14 maart op een kilometer van het werk valt de ondersteuning echt weg ...aan de kant ,fiets aan en uit geen verbetering :bc ,fel aan het regenen dus geen zin om de bat.eruit te nemen en verder fietsen zonder ondersteuningen een paar honderd meter terug ondersteuning en tot op het werk geraakt.De bat .uitgenomen en een tijdje later terug geplaatst ,de foutmelding in de omni is verdwenen :ay
's Avonds terug naar huis en van de eerste meters terug alle ondersteuning weg en de foutmelding in de omni...blijven verder zwoegen zonder ondersteuning en plots terug ondersteuning tot thuis. Thuis dan maar even in het menu gedoken en alle foutcodes even nagekeken. 32X foutcode 210207 :bn: Hopelijk een nieuw Stromer record :cool2: .... Vandaag maar terug de motor genomen had geen zin om het risico te lopen om zonder ondersteuning en met dit weer 64 km te rijden . Eigenlijk is mijn Stromer hondstrouw want hij brengt me elke keer thuis maar om te stellen dat deze fiets echt betrouwbaar is?????
Voor een nieuwe fiets ST2 mod. 2018 zouden eigenlijk alle fouten er reeds lang moeten uit zijn gezien deze fiets een eindproduct is waar verschillende jaren zijn over gegaan... Ik denk moest er een navraag komen naar de betrouwbaarheid dat Stromer geen grote ogen zal gooien . Hopelijk staat mijn Fm. op een goed boekje bij Stromer want dat weet je pas als er serieuze zaken moeten aangepakt worden;
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Ik ben het helemaal met je eens!
Pracht concept deze fiets. Maar betrouwbaar als vervoersmiddel woon/werkverkeer... die illusie ben ik armer.
Voor het geld dat wij er voor betalen moet je gewoon zeker weten dat hij het altijd doet.
Stromer zou dat hun eerste prioriteit moeten maken vind ik.

Ik verwacht tussen nu en 2 jaar mijn volgende speed pedelec uit te zoeken en te bestellen. Maar hoewel ik toch echt van mijn Stromer ST2 geniet, weet ik nog niet of dat wel weer een Stromer wordt en houd ik de komende jaren ook de ontwikkelingen bij andere SP-merken nauwlettend in de gaten.
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 15 mar 2019, 17:40 Thuis dan maar even in het menu gedoken en alle foutcodes even nagekeken. 32X foutcode 210207 :bn: Hopelijk een nieuw Stromer record :cool2: ....
Mja, als je door blijft rijden ondanks een aaneenschakeling van ondersteuningsproblemen en foutcodes, dan worden het er vanzelf meer.

Op basis van de eerdere ervaringen met deze foutmelding, vrees ik dat het een probleem zou kunnen zijn met vocht in de motor. Het kan ook nog de motorkabel zijn, of de controller. Maar als het de controller is, dan zou ik er bij de dealer wel op aandringen om uit te zoeken waarom die de geest gegeven heeft en of de root cause niet in de motor zit. Anders zal het probleem terugkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Johnny Markt schreef: 15 mar 2019, 18:06
Ik verwacht tussen nu en 2 jaar mijn volgende speed pedelec uit te zoeken en te bestellen. Maar hoewel ik toch echt van mijn Stromer ST2 geniet, weet ik nog niet of dat wel weer een Stromer wordt en houd ik de komende jaren ook de ontwikkelingen bij andere SP-merken nauwlettend in de gaten.
Andere merken kampen met zelfde problematiek. Is iets dat speedpedelecs eigen is helaas. Wellicht alleen middenmotor modellen iets minder storing gevoelig. Maar ja dan ga je niet zo hard als ik wil kunnen gaan...
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 15 mar 2019, 21:04
Johnny Markt schreef: 15 mar 2019, 18:06
Ik verwacht tussen nu en 2 jaar mijn volgende speed pedelec uit te zoeken en te bestellen. Maar hoewel ik toch echt van mijn Stromer ST2 geniet, weet ik nog niet of dat wel weer een Stromer wordt en houd ik de komende jaren ook de ontwikkelingen bij andere SP-merken nauwlettend in de gaten.
Andere merken kampen met zelfde problematiek. Is iets dat speedpedelecs eigen is helaas. Wellicht alleen middenmotor modellen iets minder storing gevoelig. Maar ja dan ga je niet zo hard als ik wil kunnen gaan...
En zoveel andere keuze met achterwielmotor is er helaas niet...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klever en Qwic, maar die zijn ook bepaald niet probleemvrij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Precies. Het wordt tijd dat er weer een serieuze speler bijkomt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

FreddyH schreef: 15 mar 2019, 21:31 Precies. Het wordt tijd dat er weer een serieuze speler bijkomt.
Of dat er iets wordt gedaan aan de storingen....(ik heb wel het gevoel dat het beter aan het worden is)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het wordt absoluut beter met de storingen bij Stromer en ze zitten er ook korter bovenop als het structureel mis gaat, maar Stromer is er nog niet.

Een nieuwe speler gaat het ook lastig krijgen. We dachten (hoopten?) immers ook dat Klever een Stromer-killer zou worden, maar ook hier gaat het om een piepjong merk dat het - zo heeft de praktijk al uitgewezen - met vallen en opstaan moet leren, en dan loopt Stromer ineens toch tien jaar voor in expertise.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daarom is het ook doodzonde dat er geen fatsoenlijke opvolger van de Green Mover E45 is gekomen. Voor de prijs van een Qwic en een beer van een fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie