Snelheden op St2S

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 08 sep 2017, 14:50
Dit was in den beginne ook het geval met de ST1: de ondersteuning stopte abrupt bij 44 a 45km/u. Het effect was dat ST1 rijders rond de 43km/u max. moesten gaan rijden om niet ineens te worden afgekapt.

Gelukkig heeft Stromer dit inmiddels voor de ST1 verbeterd en op de latere modellen is er duidelijk sprake van een zekere "headroom", doordat de ondersteuning -afhankelijk van het model dat je rijdt- geleidelijk wordt afgebouwd tussen de ca. 44 en 48km/u. Zelfs daarboven kun je nog wel komen, maar dan vooral dankzij omstandigheden (wind mee, berg af etc.) en de vaart die je op dat moment al hebt met je zware fiets (massa=traag).
Ik denk dat je ST1x bedoelt hoor.
Op de ST1 is het bij 45Km/u nog steeds abrupt gedaan. 44,4 kan je max blijven aanhouden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh echt? Nee ik bedoelde echt de ST1. Ik las op buitenlandse fora dat die niet (meer) zo rigoureus wordt afgekapt. Maar het kan ook zomaar zijn dat dit b.v. in de USA anders geregeld is dan in de EU en dan heb ik dat door elkaar gehaald. Excuus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

ben vorige week van n wegverhoging afgefietst, 52 km/h, maar bij 48,5 km/h valt ondersteuning echt naar level 0! Is n goede zaak, maar door de power snak je naar meer :D
+ST2S and n-joying it to the max...
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik voel af en toe wel 'zuiging' boven de 43. Andere keren weer eenvoudig naar de 47...fiets is niet super constant op dat vlak. Heb t op de motor remmen al terug geschroefd naar 50%. En gevoeligheid koppelsensor naar 90%.

ST1X dan he
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Martin

Vooral de 500W syno motor is technisch tot veel meer in staat dan de wettelijk toegestane 45 km/h. De st2s rijdt door iets andere software een stukje soepeler nog dan een st2.
Als stromer wil knal je op een st2(s) zo 70 km/h volgens mij. Leuk: ja, realistisch:nee
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vaak is niet het hard rijden, maar het op tijd stoppen het probleem.

Een snelheid van 45 km/uur op dunne fietsbandjes is best wel snel. Bij een snelheid van 45 km/uur leg je een afstand af van zo'n 12,5 m/sec. Je zou voor de grap eens moeten testen hoeveel meter je nodig hebt om tot stilstand te komen. Het komt niet op een cm nauwkeurigheid aan, dus gewoon flink in de remmen knijpen om vervolgens in stappen van "ongeveer 1 meter" bepalen wat je remafstand is. Doe dit eens bij droog wegdek en bij een nat wegdek.

Bij deze afstand moet je de afgelegde afstand als gevolg van je reactietijd optellen. Wil je weten wat je reactiesnelheid is? Dat kan bijvoorbeeld via dit linkje. Stel je hebt een reactietijd van 0,333 seconden, dan heb je als gevolg van je reactietijd bij een snelheid van 45 km/uur een afstand afgelegd van zo'n 4 meter (12,5 m/sec * 0,333 sec).
Witte ST3 van maart 2019
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

Reactie via dat linkje meten is wel een leuke maar niet bruikbaar in het verkeer. Achter de computer zit je te wachten op het moment dat je moet reageren. In het verkeer moet je reageren op een onverwachte situatie. Je bent net lekker in gedachten en dan gebeurt er iets. In de ongevallen analyse wordt grofweg gebruik gemaakt van reactietijden voor een gezond mens, tussen de 1 en 1,5 seconden. Als je dan gaat rekenen kom je afstanden tegen waarbij je alleen in de reactietijd de kruising al over bent.
Stromer St2
Plaats reactie