Lakschade?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Premium bij auto’s betekent vooral dat je voor alles wat normaal standaard is moet bij betalen :mrgreen:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mboelis schreef: 01 mar 2019, 20:51 Als je een nieuwe smartphone, espressomachine, flatscreen of auto etc koopt, accepteer je dan lakschade bij aflevering? Ik niet. Dan wil ik een andere, korting of volledig herstel. Bij een high end product als Stromer moeten ze beter leren verpakken en fixeren zodat de verankering van de fiets in de verpakking niet kan schuiven en schuren tijdens transport. Heg enige wat werkt is dat alle klanten en FM’s hiervan een garantieclaim van maken en dat de FM dit verhaalt op de fabriek. Anders leert de fabriek er niet van om het te verbeteren
Helemaal eens!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het standpunt van de dealer is hier allesbepalend ... je hebt enerzijds dealers die zulke issues daadwerkelijk aanpakken, anderzijds heb je dealers die ze minimaliseren en die klant met een kluitje in het riet sturen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ook helemaal eens met mboelis. Een nieuw product moet als nieuw worden geleverd. Schades horen niet aan een nieuw product te zitten. Als een dealer dit soort zaken probeert te bagataliseren of te minimaliseren, dan zou je goed moeten afvragen of je nog steeds vertrouwen hebt in deze dealer. Zal deze dealer in het vervolgtraject jouw zaken goed behartigen? Heb je nog vertrouwen dat reparaties/onderhoudsbeurten goed en waarheidsgetrouw worden uitgevoerd. Ik zou de fiets in deze staat zeker niet willen hebben en de koop om deze reden desnoods hierop (verloren vertrouwen in dealer) niet door laten gaan. Ik zou na het minimaliseren van de schade zelfs een schadevergoeding niet willen hebben. Het gaat immers om het vertrouwen wat geschaad is.

Komt de dealer gelijk met een ander verhaal: de fiets moet in perfecte staat worden geleverd, dat is de fiets niet en om die reden heb je de keuze uit de volgende opties, etc. etc. dan komt de dealer als zeer betrouwbaar op mij over en zou ik zeker zaken met hem doen.



___________
Typo's verwijderd
Laatst gewijzigd door Henry op 03 mar 2019, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het zijn dergelijke dealers die hun klanten schaakmat zetten door hen een voorschot te laten betalen bij het ondertekenen van de bestelbon ... eigenlijk zouden op dat moment al je sensoren al in alarm moeten gaan.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Daarom dus nooit een voorschot betalen.
Een dealer heeft namelijk ook een belang dat de fiets verkocht wordt.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vertrouwen is zilver, op je hoede zijn is goud.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 03 mar 2019, 09:09 Het zijn dergelijke dealers die hun klanten schaakmat zetten door hen een voorschot te laten betalen bij het ondertekenen van de bestelbon ...
Tekenen voor een bestelling betekent toch niet dat je een Stromer met lakschade moet accepteren?

Wat ik vorig jaar wel heb zien gebeuren, is dat klanten een Stromer met dergelijke lakschade accepteerden omdat de levertijden krankzinnig hoog opliepen en ze geen idee hadden wanneer ze hun volgende Stromer (en dan hopelijk zonder schade) zouden ontvangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie