Lakschade?

Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Mijn begin januari aangeschafte ST2 S heeft een paar lelijke plekjes op de matte lak.
Volgens de FM komt dit door het verpakkingsmateriaal. Al geprobeerd het weg te poetsen maar dat lukt niet.

Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?
Of is dit iets waarover ik kan reclameren bij Stromer?
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (53.8 KiB) 4459 keer bekeken
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Volgens mij is dit een foto van een ST2 en niet van een ST2 S ... ik zie immers matzwarte lak, geen grijze.

In de winkel waar ik mijn fiets kocht stonden er fietsen met soortgelijke lakschade ... sommigen hadden minder schade, sommigen hadden helemaal geen lakschade.

Je kan dit enkel verhelpen door de onderbuis te laten herlakken of te wrappen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Je hebt gelijk het is een ST2.
Was al bang dat dit het antwoord zou zijn.

Enig idee wat als oorzaak van de lakschade gegeven werd bij de fietsen die jij gezien hebt?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik kreeg toen als uitleg dat dit kwam door het schuren van het verpakkingsmateriaal op de lak, wat voor mij een aanvaardbare verklaring was ... matte lak wordt dan inderdaad blinkende lak.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Heb hetzelfde maar aan de remmen....foei maar ja ,het blijft een verbruiksvoorwerp...Ondertussen is de lak aan het crankstel en de pedaal volledig weg door het schuren van de winterbotjes.... :oops:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Als je een nieuwe smartphone, espressomachine, flatscreen of auto etc koopt, accepteer je dan lakschade bij aflevering? Ik niet. Dan wil ik een andere, korting of volledig herstel. Bij een high end product als Stromer moeten ze beter leren verpakken en fixeren zodat de verankering van de fiets in de verpakking niet kan schuiven en schuren tijdens transport. Heg enige wat werkt is dat alle klanten en FM’s hiervan een garantieclaim van maken en dat de FM dit verhaalt op de fabriek. Anders leert de fabriek er niet van om het te verbeteren
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Risico van matte lak. Die is daar helaas gevoelig voor.
Maar zou bij aflevering perfect moeten zijn.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik snap het persoonlijk ook niet. Ik zou zo'n fiets nooit accepteren, tenzij er een relevante korting gegeven wordt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Onacceptabel, niet nalaten om een schadeclaim in te dienen door je FM. Zoals al is aangehaald, als ieder dit maar voor lief neemt, komt er vanuit Stromer geen aandacht. Net zoals de laders, onvoorstelbaar dat ze zulke toestellen leveren bij 'n premium product.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 02 mar 2019, 09:10 Net zoals de laders, onvoorstelbaar dat ze zulke toestellen leveren bij 'n premium product.
Heeft niks met premium te maken. Mijn fiets kostte nieuw ongeveer de helft van een ST3, maar ik zou ook geen genoegen nemen met prul.
Voor mij is het op de eerste plaats een gebruikers voorwerp, dus het moet functioneel zijn.

Premium betekent dat het er beter uitziet, dat er nog beter is nagedacht over useability en dat er in het algemeen meer puntjes op de i's staan. Dingen zoals configureerbaarheid van stand 2, tracking bij diefstal, iets beter uitgewerkte ondersteuning in het algemeen, etc.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie