Pagina 2 van 3

Re: Accuduur

Geplaatst: 15 mar 2019, 10:01
door Polling
Bulls Brose: bij temperaturen rond het vriespunt, tegenwind,(4) 35 kmpu bewogen gemiddelde en 648Wh accu: na 30 km accuwissel, dan is er nog ongeveer 20% over. Dat betekent dus 80% van 648 = 518,4 Wh in 30 km = 17,28 Wh per km.

Re: Accuduur

Geplaatst: 15 mar 2019, 14:42
door Henry
FreddyH schreef: 15 mar 2019, 08:50 Die 200km is dan echter met zo'n 25 km/h gemiddelde snelheid....
Klopt! Je kan ook de 1.000 km halen als je de Stromer gewoon uitzet en voor de krachtbron volledig terugvalt op brute spierkracht. :D

Met andere woorden: hoeveel spierkracht wil je zelf toevoegen?
Hoe dichter je tegen de snelheid aan gaat zitten die je zelf kunt halen met brute spierkracht, hoe groter het bereik gaat worden van je Stromer met de 983Wh accu.

Re: Accuduur

Geplaatst: 15 mar 2019, 16:59
door FreddyH
Henry schreef: 15 mar 2019, 14:42 Klopt! Je kan ook de 1.000 km halen als je de Stromer gewoon uitzet en voor de krachtbron volledig terugvalt op brute spierkracht. :D
Dan pak ik liever het oude brik wat hier nog in de garage staat, hoewel dat een verschrikkelijke fiets is, fietst die stukken fijner dan een SP met achterwielmotor die uit staat!

Re: Accuduur

Geplaatst: 15 mar 2019, 20:44
door Jins
FreddyH schreef: 15 mar 2019, 16:59
Henry schreef: 15 mar 2019, 14:42 Klopt! Je kan ook de 1.000 km halen als je de Stromer gewoon uitzet en voor de krachtbron volledig terugvalt op brute spierkracht. :D
Dan pak ik liever het oude brik wat hier nog in de garage staat, hoewel dat een verschrikkelijke fiets is, fietst die stukken fijner dan een SP met achterwielmotor die uit staat!
En dan spreken we nog niet over het prijsverschil... :lol:

Re: Accuduur

Geplaatst: 15 mar 2019, 20:59
door FreddyH
Jins schreef: 15 mar 2019, 20:44 En dan spreken we nog niet over het prijsverschil... :lol:
Prijsverschil? Beide fietsen staan in de garage, ik hoef ze maar te pakken... En mijn Bulls heeft zich ondertussen wel ongeveer terugbetaald :cool2:

Re: Accuduur

Geplaatst: 17 apr 2019, 08:49
door Peter1971
Ik reed gisteren 40km aan een gemiddelde snelheid van 34km/U, hele rit standje 3 en had nog een accuduur van 65% over.

Re: Accuduur

Geplaatst: 17 apr 2019, 09:22
door mrstrom
Peter1971 schreef: 17 apr 2019, 08:49 Ik reed gisteren 40km aan een gemiddelde snelheid van 34km/U, hele rit standje 3 en had nog een accuduur van 65% over.
Ja dat is wel haalbaar toch, 34km/u is niet zo hard. De motor/accu hoeven dan niet zoveel te leveren. Dan heb je je trapsensor waarschijnlijk erg laag staan?

Re: Accuduur

Geplaatst: 17 apr 2019, 09:30
door Peter1971
Nee, de trapsensor staat op 2 blokjes van maximum ongeveer.

Re: Accuduur

Geplaatst: 17 apr 2019, 11:43
door Henry
Eens, een actieradius van 80-100 kilometer op een 983 Wh accu is haalbaar, als je maar bereid bent om een eigen bijdrage te leveren. Je haalt zelfs een nog grotere actieradius als je bereid bent om een veel lagere maximum snelheid te accepteren, bijvoorbeeld 35 km/uur maximaal. Je zult zien dat je gemiddelde snelheid dan niet eens zoveel onder de gemiddelde snelheid komt te liggen indien je aan die maximum snelheid geen concessies wilt doen (dus hele stukken 42-45 km/uur willen rijden). Als de eigen bijdrage minder wordt, dan kan de maximale actieradius zomaar teruglopen naar 50-60 kilometer. Kijk maar eens in dit topic.

Re: Accuduur

Geplaatst: 17 apr 2019, 19:56
door mboelis
Afgelopen weekend ben ik 2x naar Amsterdam op en neer geweest.
Heen: NO3 wind schuin achter in de rug, Stand 1 en snelheid 26-29 km/uur, gem 22km/uur
Op 42 km liep de accu terug van 100 naar 82 %.
Terug: dezelfde wind schuin tegen.
Stand 3 en snelheid hetzelfde.
Op 42 km liep de accu terug van 82 naar 31 %.
De cadans tussen 80-90 vind ik het fijnst. Versnelling: 52-17 of 52-19