Thuiskomer/lekke band onderweg

a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Stel je rijdt lek onderweg. Een achterband verwisselen is te lastig denk ik onderweg, wat doen jullie ?

1. Op laten halen
2. Binnenband vervangen en opblazen met mini pomp? Waar vind ik een instructie mbt tot achterwiel ivm remmen.
3. Thuiskomertje maken. Las ik elders door stukje binnenband te gebruiken http://speedbike.schothans.com/?tag=thuiskomertje maar ik snap het principe niet :shock:

Iemand tips want vroeg of laat krijg je hier natuurlijk mee te maken...
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een Gaadi binnenband?
viewtopic.php?t=46
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

a.randsdorp schreef: 26 jan 2019, 12:04 Stel je rijdt lek onderweg. Een achterband verwisselen is te lastig denk ik onderweg, wat doen jullie ?

1. Op laten halen
2. Binnenband vervangen en opblazen met mini pomp? Waar vind ik een instructie mbt tot achterwiel ivm remmen.
3. Thuiskomertje maken. Las ik elders door stukje binnenband te gebruiken http://speedbike.schothans.com/?tag=thuiskomertje maar ik snap het principe niet :shock:
Indien het gat het toelaat:

4. Plakken (mijn meest gekozen oplossing). Reperatiesetje, mini biketool en minipomp heb ik altijd bij me.
5. Stromer stallen bij een boer, taxi/lift regelen naar huis en met de auto de Stromer bij de boer ophalen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

FreddyH schreef: 26 jan 2019, 12:09 Een Gaadi binnenband?
viewtopic.php?t=46
Heb ik ook aangeschaft 5 euries online
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

1. Fiets stallen, bus of trein verder, fiets later ophalen.
2. Plakken (afhankelijk van de omstandigheden kan dt ook keuze 1 zijn).

Ik gebruik de SP voor ww-verkeer, en dat betekent regelmatig in regen, kou of duisternis. Dan is plakken geen optie. Een pechhulp inzetten zit niet bi9j de verzekering in mijn echtgenote zit op dezelfde tijden ook op de SP of in het OV naar het werk, dus dat is ook geen optie.

De enige lekke band tnt was op een oude regenachtige ochtend. Ik heb toen een honden-uitlatende bewoner aangesproken om te vragen naar een bushalte, en die heeft mijn fiets gestald, waarna ik mee kon rijden naar de stad waar ik werkte. Ideaal. ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
ikstromer
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2018, 17:48

Ik heb sinds 1 november 2018 een st1x. Eerste 600 kilometer -> 3 lekke banden. 2 leeglopers. Telkenmale goed aangekomen op het werk en dan in de middag opmerken dat de achterband volledig plat is. 1 x mij naar huis voeren door een collega en eenmaal opgehaald door mijn vader. Gelukkig beschikt mijn vader over een grotere wagen en daar kan de stromer perfect in. Wel een gedoe om de fiets dan te laten stoppen ....

3de maal - op 5 kilometer van het werk - is de buiten- en binnenband doorboord door een metalen pin. In 2 seconden plat. Ik was al 100 meter op de sukkel (zo wandelen met een lege achterband en met een fiets van 20+ kilogram is geen makkie) en toen stopte er plots een vriendelijk chauffeur met een volkswagen passat. Die man bood me een lift aan en wou mijn fiets meenemen (wou niet vertrekken zonder fiets). Raar maar waar, op die één of andere manier werd die stromer in de koffer van die passat gestoken ... :bn: Vriendelijke automobilist!

Sindsdien ligt er een andere achterband op, Schwalbe Marathon dacht ik. Vreemd dat die niet standaard op de fiets zitten ... Sindsdien geen problemen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

a.randsdorp schreef: 26 jan 2019, 12:04 Een achterband verwisselen is te lastig denk ik onderweg, wat doen jullie ?
Banden zijn preventief gevuld met Doc Blue, ik heb een bus Cyclon Tyre Repair Gel en een SKS minipomp mee voor onderweg en als noodplan is er nog altijd de ENRA app op de smartphone ... thuis liggen zowel de Gaadi's als de nieuwe Continental binnenbanden klaar.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Voor een ST3/5 een 28x2.0 Gaadi pakken denk ik?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Waarom neem je een 28" en geen 27,5" ? :bn:

https://www.bikester.be/gaadi-binnenban ... 11973.html
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Omdat ik die niet had gevonden :bj
Plaats reactie