Rock Shox Recon geveerde voorvork op ST2
Geplaatst: 02 dec 2018, 13:50
Dit weekeinde mijn ST2 omgebouwd naar geveerde voorvork.
Omdat ik altijd volle bak rijdt en daarmee nogals een rake klappen te verduren kreeg dit maar gedaan.
Voor 120 pond (incl verzenden) een Rock Shox Recon silver uit Engeland laten komen.
Let op dat je een tapered versie voor 15 * 100 steekas voor 1,5 inch balhoofd lager besteld. Veerwg is 10cm.
Het eerste wat opvalt is het achterlijke ontwerp van stromer om de voorremkabel door de headset en de stuurbuis te laten lopen. Ziet er estethisch wel fraai uit maar met het oog op onderhoud niet doordacht, daarover later meer. Door dit ontwerp en omdat de koppelingen er ook niet door een passen zit er niets ander op dan de remleiding door te knippen. Let op! do dit zo dichtmogelijk bij het besaande tonnetje zodat je de remleiding kunt hergebruiken. Ik had die tonnetje nog liggen van SRAM. Hoe achterlijk het ontwep van de remleiding door de balhoofdbuis is blijkt als je de vork dan uiteindelijk het je balhoofdbuis hebt laten zakken. Na 15.000 km totaal verroest. Ja logisch toch al je de remleiding moet doorknippen om je vork te kunnen laten zakken. Hoezo een fiets waar je geen onderhoud aan hoeft te plegen. Roest afzetting op vork. Totaal verroest balhoofd lager.
[ De nieuwe vork.
Enfin dit is wat het euteindelijk is geworden: Vergeet vooral niet om een Shimano remklauw brug voor 180mm te kopen.
De beugels voor je spatbord stangen op vast te zetten zijn van SKS, grootste maat 37,5 mm. Rijdt nu als een jekko. Kan nu vollebak over klinkerweggetjes. Voor nog geen €150 en wat handigheid ben je klaar.
ook beschamend dat Stomer van die waanzinnige prijzen duft te vragen voor de standaard vork.
Omdat ik altijd volle bak rijdt en daarmee nogals een rake klappen te verduren kreeg dit maar gedaan.
Voor 120 pond (incl verzenden) een Rock Shox Recon silver uit Engeland laten komen.
Let op dat je een tapered versie voor 15 * 100 steekas voor 1,5 inch balhoofd lager besteld. Veerwg is 10cm.
Het eerste wat opvalt is het achterlijke ontwerp van stromer om de voorremkabel door de headset en de stuurbuis te laten lopen. Ziet er estethisch wel fraai uit maar met het oog op onderhoud niet doordacht, daarover later meer. Door dit ontwerp en omdat de koppelingen er ook niet door een passen zit er niets ander op dan de remleiding door te knippen. Let op! do dit zo dichtmogelijk bij het besaande tonnetje zodat je de remleiding kunt hergebruiken. Ik had die tonnetje nog liggen van SRAM. Hoe achterlijk het ontwep van de remleiding door de balhoofdbuis is blijkt als je de vork dan uiteindelijk het je balhoofdbuis hebt laten zakken. Na 15.000 km totaal verroest. Ja logisch toch al je de remleiding moet doorknippen om je vork te kunnen laten zakken. Hoezo een fiets waar je geen onderhoud aan hoeft te plegen. Roest afzetting op vork. Totaal verroest balhoofd lager.
[ De nieuwe vork.
Enfin dit is wat het euteindelijk is geworden: Vergeet vooral niet om een Shimano remklauw brug voor 180mm te kopen.
De beugels voor je spatbord stangen op vast te zetten zijn van SKS, grootste maat 37,5 mm. Rijdt nu als een jekko. Kan nu vollebak over klinkerweggetjes. Voor nog geen €150 en wat handigheid ben je klaar.
ook beschamend dat Stomer van die waanzinnige prijzen duft te vragen voor de standaard vork.