Stromer Limited Edition ST2 2018

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Reacties waren heel positief. Maar de meeste willen nu een fiets en niet in augustus of later dus zijn tevreden met een Specialized.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Na 400km op de Stromer ff een update. Ik ken de weg naar het werk als mijn broekzak en weet ieder putje liggen. Maar een oneffenheid met racebanden tegen 28-30km/u of met een Stromer tegen 45km.u is een groot verschil. Zeker nadat ik de banden heb opgepompt. Nu begrijp ik waarom er veel voor bodyfloat en vereende voorvork gaan.
Uiteraard veel sneller thuis en op werk, maar omdat ik dat iedere keer via omweg heb gedaan weet ik nog niet wat de tijdwinst is.
Geen problemen met de Stromer alleen krijgt de app geen connectie met de fiets. Eerste en enige keer was toen ik die in de winkel ging halen. Het is te zeggen hij connecteerd niet wanneer ik dat wil. Na een rit zie ik dat hij verbinding heeft gemaakt. Ik moet ook een andere oplossing zoeken voor de achterzak. Zowel de ortlieb als de brooks slaagt te veel tegen het frame wat op termijn lakschade gaat geven.
Kalibreren kan ik ook niet denk ik. Komt iedere keer verlicht de pedalen, ik druk dan op ok maar krijg geen signaal dat het gekalibreerd is. Ik raak de pedalen hierbij niet aan.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
mhoutman

@Oregon hoe bevallen de handvatten? Het zijn toch de Brooks Cambrium handvatten?
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Wel na de eerste week stromeren had ik laat in de handen. Net zoals ik een randonneurstocht van 400km had gedaan maar dan na een paar keer stromeren. Maar nu is dat terug verdwenen. Dus voor mij zijn ze goedgekeurd.

Wat de fiets betreft: de eerste 1000km zijn gereden en daar was zowaar een regenrit bij. Maar dat eender onverwacht. Ik blijf er wel bij, met deze mooie fiets ga ik niet door de regen(tenzij bij verrassing) Ik heb geen tijd om iedere dag de fiets te poetsen. En ik weet dat er na deze droge periode een natte periode gaat aankomen en ik dus weinig zal kunnen stromeren maar dat neem ik er dan maar bij. Ik fiets de laatste 5 jaar zelden door de regen met een ketting aandrijving en na die rit met de Stromer besef je hoe een gemak het is te kunnen beschikken over fietsen met riemaandrijving.
Ik heb tijdens die 1000km geen problemen gehad met de fiets.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Update, als ik dan toch een minpunt moet opnoemen, de agressieve toeter. Verschillende hebben zich al doodgeschrokken als ik tuut doe. Terwijl het voor mij als een brommer claxon klinkt. Verschieten die dan ook zo iedere keer. Vandaag een hoogtepunt. Ik doe een korte tuut, de vrouw voor mij kijkt eerst achter haar wie er aankomt en schrikt dan zo hard dat ze bijna in de gracht lag van de N16 Temse-Willebroek. Het hoefde niet, maar ik heb toch gezegd: sorry mevrouw dat ik je deed schrikken maar die claxon is verplicht op deze fiets. In het weekend komt er een gewone bel op de Stromer.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Oregon schreef: 23 jul 2018, 23:43 Update, als ik dan toch een minpunt moet opnoemen, de agressieve toeter. Verschillende hebben zich al doodgeschrokken als ik tuut doe. Terwijl het voor mij als een brommer claxon klinkt. Verschieten die dan ook zo iedere keer. Vandaag een hoogtepunt. Ik doe een korte tuut, de vrouw voor mij kijkt eerst achter haar wie er aankomt en schrikt dan zo hard dat ze bijna in de gracht lag van de N16 Temse-Willebroek. Het hoefde niet, maar ik heb toch gezegd: sorry mevrouw dat ik je deed schrikken maar die claxon is verplicht op deze fiets. In het weekend komt er een gewone bel op de Stromer.
De toeter op een motorfiets is vergezeld van het motorgeluid, en wordt dus verwacht. Ik gebruik de claxon niet om fietsers in te halen, daarvoor gebruik ik een bel (spurcycle )
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik gebruik de claxon ook bijna nooit voor fietsers, enkel voor potdove gepensioneerden :lol:
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En bij tieners met oortjes in kan hij handig zijn. Half dove ouderen haal ik gewoon uiterst voorzichtig in.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Mijn spurcylce werkt ook nog wel bij oortjes maar bij deze dingen
Afbeelding

heb je echt een TOETER nodig. Of misschien wel meer... :mrgreen:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik las net in de nieuwsbrief van QicQ dat zij de Stromer ST2 Ltd met serienummer 1 hebben staan, en dat-ie NU de verkoop in gaat.

Echt, het is dat ik zo blij ben met mijn Es anders had ik het wel geweten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie